• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2.0 tdi cfgb DPF

majkovsky

Nowy użytkownik
Samochód
Passat B7, 2.0 TDI CFGB
Marka samochodu
Vw
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia, baniak 5L, dodatek też może być
Styl jazdy
Silnik
2.0 tdi cfgb
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Eurol 0w30 FS + AR 9100
Czesc,
Na wstepie przywitam się, to mój pierwszy post. Forum obserwuje już od dluższego czasu, ale nadeszła chwila udzielenia się i być może uświadomienia mnie bądź faktycznie jakiegoś lekarstwa.
Mianowicie temat wygląda tak - mam 2.0 tdi cfgb z dpf. Obecnie mam wlany Eurol Fs 0w30 wraz z dodatkiem ar9100( caly pakiet z petrostaru) , wcześniej mialem wlany ravenol Vmp( bezposrednio z hurtowni elit) , millers ee longlife ( z petrobazy ).
Jak dobrze wiadomo są to dość sprawdzone kombinacje olejowe a oleje z prawie najwyższej półki. Ponadto jak napisałem każdy z innej dystrybucji. Mój problem ( a może to nie problem tylko normalne zjawisko - coraz bardziej mnie to utwierdza w przekonaniu ) jest w tym, że wg mnie oleje te utrzymywaly u mnie dość wysokie temp. O ile czas ravenola i millersa przypadał na niższe temp zewnętrzne to i tak temp rzędu 116-120 st się pojawialy dosc szybko. Teraz na eurolu wiadomo temperatury na zewnatrz wysokie więc przy 160 juz łapie 110 stopni. Przy 200 robi sie 120+
wiem, ze motory cfxx mają mniejszy wymiennik woda olej od np motorow cbxx albo caxx. Wiem, że o ile te oleje są odporne do 140 - 150’stopni, ale taki stan rzeczy mnie po prostu irytuje i odpuszczam sobie szybsza jazde jak widze 120+.
nie wiem może ktoś ma akurat konkretny silnik i jakiś olej magicznie trzyma mu niższe temp nie wiem może jakis 5w40 można by tu wlać? Tylko, ze jest dpf to nie wiem. Samochod ma podniesiona moc.
ewentualnie uświadomcie mnie, że nie mam sie czym martwić.
Dzięki z góry za odpowiedzi
Miłego dnia
 
Witam w klubie. Też mam passata. Te temperatury co piszesz widzę również u siebie. Lałem różne oleje 5w40 i nic to nie daje. Olej i tak łapie temperatury
Zakończyłem eksperymenty z olejami i wlałem to co zaleca producent +9200v2. Myślę że olej mniej się grzeje ale jeszcze docieram witaminie więc nie szaleje.
Olej wlałem meguina bo to ten sam olej co LM a tańszy.
 
@michalm83 Witaj, dzieki za odpowiedź. Tak na prawdę czytałem też Twój wątek i chyba skuszę się na ten sam zestaw co u Ciebie.
Widzę, że mamy podobny setup silnikowy, tez mam moda. Dramat troche bo przy tych obecnych temp dwa depniecia pod 200 i wskakuje 122-125 st.
Fakt też taki, ze wymiennik woda olej jest mniejszy niz np w silniku cbxx
 

Attachments

  • 857D991F-A9AC-489F-9AF6-CD0C979BEFD9.jpeg
    857D991F-A9AC-489F-9AF6-CD0C979BEFD9.jpeg
    542,4 KB · Odwiedzin: 324
Nie wiem czy można by dołożyć jakąś dodatkowa chłodnice. Czy tam w tym wymienniku jest jakiś termostat bo jakoś nie zgłębiałem tematu.
Trzeba pilnować temperatury i jeździć wolniej.
 
Hehe, dobrze powiedziane, trzeba jezdzić wolniej to i problemu z temperaturą oleju nie będzie. Naprawdę trzeba lecieć na trasie 200?
 
@michlam
Nie dodatkową , a nową !! Chłodnica i chłodniczka oleju po 200 tys km i 7- 11lat może mieć zmniejszona wydajność przez zapchane kanaliki .
Lub poszukaj od większej jednostki silnikowej i pokombinuj zrobić SWAP A .
Płyn , nowy też ma lepszą wydajność .
Nie odpowiednie stężenie koncentratu kiedyś czytałem , że ma niższy współczynnik cieplny niż jaki zaleca producent .


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Olejem nie zwalczymy temperatury bezpośrednio. U mnie poprawiło się znacznie po:

- APC średnie stężenie i delikatne obmycie żeber chłodnic) frontowa jest od klimy

- płukanie układu chłodzenia - prewencyjnie radiator flushem, przed wymiana płynu i rozrządu

- wymiana płynu chłodzenia na dobry G13 po zlaniu całości (co nie jest łatwe).

@majkovsky olej masz bdb. Ten komplet wg mnie robi robotę. Sam taki mam i jest więcej niż dobrze.

Nie będę pytał czy robisz płukanki, bo to na pewno pomaga w utrzymaniu lepszego wnętrza.

Pozostała kwestia to jak był program robiony. Jak w zbyt prosty sposób to nawet tłoki może wypalić przy dużym obciążeniu silnika.
 
Pozostała kwestia to jak był program robiony. Jak w zbyt prosty sposób to nawet tłoki może wypalić przy dużym obciążeniu silnika.
Hej, dzięki za info, teraz troche wolnego to postaram się rzucić okiem na chłodnice.
Program zrobiony wg mnie ok, przed programem były takie same temp. 198km, 420 nm.
A jakie masz temperatury u siebie ogólnie?
 
Temperatury w okolicach 110 stopni max przy znacznych prędkościach - przy spokojniejszej jezdzie i 30 stopniowych upałach o dziwo 90-95 stopni.

Dawniej miałem nawet 120 na tym samym oleju (przy niższej temp zew) ale jak dobrze wiemy, nie ma szans na odtworzenie podobnych warunków.

Subiektywnie sądzę że G13 i czyszczenie chłodnic może mieć największy wpływ. (Nowa, ori VW pompa wodna tez może mieć na to wpływ).
 
Red Devil od Shiny Garage, Adbl APC ale do tego celu (chłodnice) świetna robotę zrobił (szydercy milczeć 😂) ATAS VINET DO CZYSZCZENIA PLASTIKÓW KOKPITU - koncentrat. Tutaj zrobiłem 20% siekierę. Aplikacja najpierw spray potem pianownica (ale nie wszędzie piana dojdzie bez zdejmowania przedniego pasa).
Spłukiwanie spryskiwaczem z wodą żeby żeber nie poniszczyć.

Kiedys robaki usuwałem zwykła piana aktywną z zakresu pH 7-10 też działa 😎
 
No i u mnie wlany Meguin 5w-30 wraz z AR9200 v2.
podobnie jak u kolegi @michalm83 zobaczymy jak sie zachowuje. Do tego wymienialem ostatnio xenony to chlodnice też troszke pędzelkiem ruszylem - faktycznie sporo syfu glównie w dolnej czesci.
 
U mnie też pewnie zawalona. Wysoka temperatura oleju nie jest dlatego że chłodnice zawalone. Potrzylem to na zegarach 90° a komputer pokazuje 86. Więc chłodnice wyrabiają.
 
To styl jazdy głównie. Bo nie sądzę ze u mnie wymiana na nowy płyn chłodniczy g13 coś zmieniło w tym zakresie.

do 140 nie ma kompletnie problemu z temperaturami u mnie. :D
 
Back
Top