• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2.0 tdi cfgb DPF

majkovsky

Nowy użytkownik
Samochód
Passat B7, 2.0 TDI CFGB
Marka samochodu
Vw
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia, baniak 5L, dodatek też może być
Styl jazdy
Silnik
2.0 tdi cfgb
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
Eurol 0w30 FS + AR 9100
Czesc,
Na wstepie przywitam się, to mój pierwszy post. Forum obserwuje już od dluższego czasu, ale nadeszła chwila udzielenia się i być może uświadomienia mnie bądź faktycznie jakiegoś lekarstwa.
Mianowicie temat wygląda tak - mam 2.0 tdi cfgb z dpf. Obecnie mam wlany Eurol Fs 0w30 wraz z dodatkiem ar9100( caly pakiet z petrostaru) , wcześniej mialem wlany ravenol Vmp( bezposrednio z hurtowni elit) , millers ee longlife ( z petrobazy ).
Jak dobrze wiadomo są to dość sprawdzone kombinacje olejowe a oleje z prawie najwyższej półki. Ponadto jak napisałem każdy z innej dystrybucji. Mój problem ( a może to nie problem tylko normalne zjawisko - coraz bardziej mnie to utwierdza w przekonaniu ) jest w tym, że wg mnie oleje te utrzymywaly u mnie dość wysokie temp. O ile czas ravenola i millersa przypadał na niższe temp zewnętrzne to i tak temp rzędu 116-120 st się pojawialy dosc szybko. Teraz na eurolu wiadomo temperatury na zewnatrz wysokie więc przy 160 juz łapie 110 stopni. Przy 200 robi sie 120+
wiem, ze motory cfxx mają mniejszy wymiennik woda olej od np motorow cbxx albo caxx. Wiem, że o ile te oleje są odporne do 140 - 150’stopni, ale taki stan rzeczy mnie po prostu irytuje i odpuszczam sobie szybsza jazde jak widze 120+.
nie wiem może ktoś ma akurat konkretny silnik i jakiś olej magicznie trzyma mu niższe temp nie wiem może jakis 5w40 można by tu wlać? Tylko, ze jest dpf to nie wiem. Samochod ma podniesiona moc.
ewentualnie uświadomcie mnie, że nie mam sie czym martwić.
Dzięki z góry za odpowiedzi
Miłego dnia
 
Generalnie to temperatura wynika nawet nie tyle z obrotów silnika co z jego obciążenia. O dziwo w pewnych sytuacjach temperatura przy wyższych obrotach może być nawet niższa bo silnik pracuje z mniejszym obciążeniem. U nas w PL nie ma za bardzo gdzie to zauważyć ale na alpejskich autostradach już jak najbardziej.
 
Też mam 2.0 TDI ale 177km Cglc (Audi) po programie na 215km i temperatura oleju przy 200km/h wynosi 110 stopni przy temp zew 24. Olej ravenol VMP
 
Masz bardzo mocny program albo optymistyczną hamownię bo z tego co się orientuje to CGLC od CFBG różni się pratktycznie tylko softem. Oczywiście mogę się mylić ale info od sprawdzonego tunera. 110 w tych warunkach to bardzo dobry wynik.
 
Masz bardzo mocny program albo optymistyczną hamownię bo z tego co się orientuje to CGLC od CFBG różni się pratktycznie tylko softem. Oczywiście mogę się mylić ale info od sprawdzonego tunera. 110 w tych warunkach to bardzo dobry wynik.
Myślę, że hamownia była spoko bo w serii i na dieselgate wyszło 165km. A olej rzeczywiście daje rade ale przy następnej wymianie spróbuję Mobil 1 esp 5w30.
 
Tak, wszystko na miejscu. Na starym sofcie dpf potrafił się wypalać co 200km jazdy po mieście. Przyrost spory i jest to odczuwalne 🙂 moment seria 370nm a teraz 430nm
 
Back
Top