• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Tiguan II
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 359
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 481
Ten Liqui Moly jest dobry, bazujący wyłącznie na PAO. Pewnie nie wiesz, ale jest kopią Meguina Super Leichtlauf 5W-40 (opierając się o analizę ICP, karty TDS/MSDS). Od lat zlecają blending w Saarlouis tzn. Meguin. Ale ten nie do końca pasuje, masz również DPF, jakie zużycie oleju? Chodź nie jesteś pierwszy, który stosuje podobne oleje w podobnej jednostce napędowej z powodzeniem. Czasami można obejść zalecenia producenta, ale trzeba wiedzieć kiedy itp. jak pojazd po gwarancji, na decyzję wpływają również inne czynniki np. profil jazdy. Ile kilometrów zrobiłeś na tym Liqui Moly? Ale szczerze nie do końca jestem przekonany stosując takie oleje w takich jednostkach napędowych. Jak już alternatywnie...To jakiś solidny SAE 0W-40 C3.
 
O tym Meguinie coś mi sie już rzuciło w oczy.
Olej wymieniam co 10kkm. Zużycie oleju małe ciężko mi określić może z 200ml doleje. Jeszcze w te trasy po 1200km nie ganiam choć jak zacznę to i konsumpcja oleju wzrośnie .
Co do DPF to nie wiem o co chodzi z tymi olejami dedykowanymi pod ten filtr. Leje oleje nie dedykowane i nie ma problemu z wypalaniem. Znaczy nie zauważyłem skrócenia interwału wypalania.
Na LM 5w/40 LM SynthOil High Tech zrobiłem ok3000km w tym trasa ok1000km. Z mojego punktu widzenia olej działa :p po prostu nie pokoi mnie brak tej normy VW.
 
Przeoczyłem ważną kwestię, mianowicie pod kątem wymagań VW50400/50700 popiół siarczanowy ≤ 1.5 %wt, natomiast ACEA A3/B4 ≤ 1.0 i ≤ 1.6 %wt. Więc w teorii można taki stosować. Ale wiadomo inne przewidziane lepkości.

Leje oleje nie dedykowane i nie ma problemu z wypalaniem
Kojarzę wypowiedzi innych użytkowników, którzy również to potwierdzili.
 
Stosowanie oleju full saps do silnika z DPF nie spowoduje od razu problemów z DPF, ale przy spalaniu oleju skróci jego żywotność.

O ile ją skróci? To zależy od spalania oleju przez silnik. Popiół będzie zalepiał kanaliki w filtrze i stopniowo zmniejszał jego objętość, co po pewnym czasie spowoduje jego całkowite zalepienie.

Stosowanie oleju C3 w miejsce A3/B4 może teoretycznie wydłużyć żywotność filtra o 50%.

Na szczęście zabrudzenie filtra popiołem jest stosunkowo łatwe do wyczyszczenia, profesjonalny warsztat za około 350-500zł przywróci 95% jego nominalnej pojemności.
 
Dokładnie jak filtr się zalepi to za kilka stówek go "wypiorę". Zależy mi na ochronie silnika.
No dobra to co tam dobrego wlać co spełnia normę i będzie dobre ?
 
Ja bym został przy Liqui Moly, jedynie zastąpił tańszym Meguinem Super Leichtlauf. Ewentualnie Aral 0W40 a z tańszych co mi przychodzi do głowy to Eurol Fluence 5W40
 
Jeżeli Ci zależy na niższych popiołach itp. to zwróć uwagę na Aral Super Tronic 0W-40 lub Mobil 1 ESP 0W-40.

Obowiązkowo normy VW nie musisz się trzymać. Alternatywnie możesz stosować inne oleje.
 
A ja bym jednak trzymał się normy, Mobil 5W30 ESP mocny zawodnik w swojej kategorii cenowej, ewentualnie doprawić jakimś dodatkiem i spokojnie da sobie taki zestaw radę
 
To może jakieś propozycje w tej klasie 5w/30
Szczerze to jedni piszą że musi być norma VW inni że nie musi i już głupieje.
 
To może olej VW 5w30, porządna oliwa. Dla testu można dodać archoil 9100, byłem sceptycznie nastawiony do dodatków ale sam teraz używam ar 9200 i jest bajka.
 
Ogólnie oleje OEM są zazwyczaj bardzo dobre jakościowo i nie odstają od konkurencji, ale w przypadku OEM VW kilka osób na forum skarżyło się na wyższe temperatury niż na innych olejach, więc w twoim wypadku to raczej średni wybór
 
To dobry olej ale jak ze wszystkim, nikt nie da odpowiedzi czy się sprawdzi. Najlepiej sprawdzić i monitorować temperatury.

Chyba najlepszy wybór w tej lepkości to będzie mobil ESP 5w30.
 
Oliwę będę zmieniał za sobotę więc coś wymyślę. Chyba cartol to też trzeba z pewnego źródła brać?
Dzięki za podpowiedzi.
Hmm wieże że u siebie w okolicy mam dystrybutora Meguina to może ich odwiedzę.
 
Last edited:
Back
Top