• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Tiguan II
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 359
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 482
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
Pytanko: masz zrobioną aktualizacje vw? Bo mi zawsze po max750km wypala dpf nawet jak nie ma jeszcze 24g sadzy.
Z tą temperaturą oleju to jest coś nie do końca w tych silnikach bo wszyscy się na to skarżą. Już nawet przeszukałem katalogi czy nie ma innej chłodniczki oleju i nic. Jak jeżdżę po mieście to 200 do 300km i wypalanko
 
@michalm83 Tylko, że ceny to jakieś nieporozumienie z oficjalnej dystrybucji. Jedyne źródło jakie znalazłem ten olej w Polsce za 130 zł/5l, powyżej 200 zł to przesada... W Niemczech 27,50€.
 
No właśnie u mnie w okolicy 215pln
Muszę zerknąć gdzie za miedzą ten olej idzie kupić. Chyba że porzucisz gdzie za 27.5 ojro kupię ten olej.
@Speedy_sw mapa cofnięta na tą sprzed afery dieselgate i dopiero zrobiona modyfikacja.
 
Last edited:
Zamówiony Meguin Megol Compatible 5W30(LM4200) spełniający specyfikację 504/507
Skoro zostało kilka PLN z oleju to pomyślę nad jakąś witaminą. Tylko czy to AR9200v2 czy 9100
Do paliwa już kupiłem stenadyne
 
W takim razie to będzie 9200v2
A jeszcze ktoś podpowie. Ten meguin to syntetyk czy HC.
Rozumiem że w DE jest to rozdzielone na Synthetic i HC Synthetic?
 
Pytanko: masz zrobioną aktualizacje vw? Bo mi zawsze po max750km wypala dpf nawet jak nie ma jeszcze 24g sadzy.
Z tą temperaturą oleju to jest coś nie do końca w tych silnikach bo wszyscy się na to skarżą. Już nawet przeszukałem katalogi czy nie ma innej chłodniczki oleju i nic. Jak jeżdżę po mieście to 200 do 300km i wypalanko
Ja za każdym razem w serwisie podkreślam, że mam zgrany sumę kontrolną silnika i każda niezlecona modyfikacja grozi obcięciem ręki, głowy itp. Aso już wie i sami przygotowują wypełniony druk z odmową. Ale do rzeczy: przed aktualizacja znacznie lepiej silnik obchodził się układem obróbki spalin - jednocześnie poprawka nie rozwiązuje problemu, więc nie ma sensu dawać sobie to wgrywać. Zrobienie programu, w większości usuwa niedogodność nowego softu:).

Też mi chodzi po głowie większa lepkość w rewirach dolnych W40 ale ten silnik jest projektowany pod W30, tj szerokość kanałów olejowych oraz wydajność pompy olejowej zapewniającej dobre ciśnienie (na całej linii) jest idealna pod mniejszą lepkość.
W tych silnikach mamy chłodnicę oleju, więc lepsza cyrkulacja zapewni lepsze chłodzenie i dobieranie temperatury.
U mnie bywało tak:
Millers XF 504 00 507 00 - pod 120 stopni
Shell AV-L / Eurol FS 0W30 504 00 507 00 - ok 111

Ciężko obiektywnie stwierdzić jaki wpływ ma temperatura zewnętrzna na temp. oleju ale zdecydowanie najlepsze efekty mam na miksie Europa z Ar9100. Nie boję się korzystać z momentu (którego lepiej znosi właśnie W40).
 
Tylko czy zmiana z w30 na w40 aż tak zmienszy ciśnienie i przepływ przez kanaliki? Wątpię. Leje w40 a w sobotę zalewam to co zaleca producent.
Naleje ten w30 i zobaczę jakie będą odczucia organoleptyczne.
 
Last edited:
Dzisiaj np miałem 101 przy 140. Temp zew na budzie 28,5. Czyli rewelacja (Eurol 0W30, Ar9100). Niedawno wymieniałem rozrząd i pompę wraz z całym płynem co również może mieć znaczenie bo mamy dosyć sprawna chłodnice oleju.
 
Też mam auto po wymianie rozrządu i pompy wody. Oczywiście płyn nowy.
Jak jadę że stała prędkością to nie ma problemu z temperatura. Rośnie jak się rozpędzam i maleje gdy tylko ustabilizuje prędkość.
Stosujesz 9100 ja zamówiłem 9200v2 już sam nie wiem który lepszy i do czego. Wleje może nie zaszkodzi.
 
9200v2 zdecydowanie lepszy 👍 - ja wogole nie mam dylematu - preferuję tańszy olej plus dodatek.

(Kurde, kiedyś można było powiedzieć, że Eurol był tani a że jako jedni z pierwszych w PL z @cytrynowiec kupowaliśmy to dzieliliśmy się opakowaniami zbiorczymi - bo jeszcze dystrybucji detalicznej nie było)
 
Po lekturze forum zdecydowałem się na witaminie. No i z budżetu na olej zostało kilka PLN.
Kiedyś bodajże w 2007r dałem do oleju ceramizer czy coś takiego. I moim zdaniem dało jakiś efekt.
Zobaczymy jak będzie z 9200
Też chyba że dwa lata temu wylewałem coś AR do paliwa ale jakoś nie zauważyłem zmiany.
 
Ja dolewałem już 2 razy ceratek - nie powiem - bardzo ładnie pracował na tym.
Przed aplikacją zalecana jest dobra i długa pukanka żeby przygotować na błysk powierzchnię👍
 
Hmm leje te płukanki od LM pro line za każdym razem jak zmieniam oliwę. Na pmo zrobiłem coś ok3000 późnej Valvoline 8000-9000. Teraz mam to nie spełniające normy LM na którym zrobiłem niecałe 4000km. Także myślę że silnik wyczyszczony.
 
Back
Top