• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Tiguan II
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 368
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 499
No napewno lepsze krótkie interwały ale ja i tak zmieniam co roku bo przejezdzam 10-12tys rocznie także raz do roku kupuję olej silnikowy i wolę coś lepszego :)a co sądzicie czy do turbo benzyny lepszy jest 5w30 czy 5w40 olej?czy to bez różnicy.. Tak z ciekawości pytam
 
zalezy jaki silnik i pod jaka lepkosc zaprojektowany. Mam skode 2.0 tsi 280km i lalem tam bardzo duzo roznych olejow. Najlepsze wrazenia w kolejnosci ravenol rsp 5w30, penrite 0w40, ravenol vst 5w40, meguin 0w40 z ar9200, ravenol ssl 0w40, a pozniej rozcarowanie shel helix 5w40 i ori olej (zona pomylila banki przed serwisem i trzeba bylo zalac ori olej). Teraz wlatuje ravenol vst 5w40 i ar9200 a pozniej na zime moze ravenol sso 0w30 z dodatkiem.
Bardzo na forach do mocnych benzyn doradzaja tez millersa 0w40 i amsoila 0w40.
Jesli chodzi a japonczyki byc moze trzeba poszukac czegos z A5/B5.
Natomiast jesli chodzi o aprobaty to przypadek millersa pokazuje tylko ze specyfikacja bez aprobaty to tylko pobozne zyczenie producenta, niemniej posiadanie tylko specyfikacji nie dyskwalifikuje oleju z automatu i czesto sa to bardzo dobre oleje
 
Kup sobie najlepszego millersa z nanoczasteczkami 5W30 norma 504/507 czy jakoś tak. Mój tata ma passata B7 2.0 140 km diesel z podniesiona mocą na 180 km i chodzi mu super silnik na tym millersie najlepszym . Nigdy nie miał żadnych problemów. Bardzo dobry olej 😉
Super, najlepszy, bardzo dobry... doprawdy rzeczowe argumenty
 
Najlepszy w kontekście oferty producenta - koledze chodziło o najwyższą serię Millersa Nano , a nie porównanie z innymi markami ;) .
 
No o to mi chodziło ten millers z nanoczasteczkami jest bardzo dobrym olejem 😉jak ktoś chce to może nawet w markecie kupić coś za 50 zł i lać do silnika 😉Millers chwale bo dobrze autka chodzą na nim moje natomiast chwale też np mobil ESP 1 też dobry olej a tańszy niż Millers. Valvoline też nie są źle ale to już nie ta jakość co kiedyś😉
 
Przecież nie mówię że jest tani oczywiście że jest za drogi. Jakby samochodem jeździł dużo to bym tańsze oleje zalewał żeby interwały 10 tys były ale ja raz do roku wymieniam więc nie potrzebuje oszczędzać i lać tanich oleji😉 wszystkie oleje pewnie mają podobne technologie . Zachwalam bo w kilku autach u mnie są stosowane i kilku znajomych ma i bardzo chwalą. Wcześniej mieli inne marki i gorzej było . Ale np mój Braciak lal cały czas Valvoline a teraz zalał Millers trident i jest tak samo dobrze 😉nie widzi żadnej różnicy . Co wy tak się czepiacie że komuś polecam olej który u mnie dobrze działa. To mam nie polecać ?? Przecież nikomu nie mówię że to jedyny słuszny olej i może ktoś kupić albo wybrać coś inego według jego uznania😉także pełen luz
 
Millers przerost formy nad treścią, dalej idą z ceną do góry.
Większość olejów zagranicznych producentów ma ceny z kosmosu , a skład taki jak nasze krajowe produkty. Millers jest na szczycie tej listy. Są oczywiście wyjątki których nie można zastąpić polskimi odpowiednikami , ale to dotyczy niektórych nowoczesnych olejów . Głownie chodzi o aprobaty itd... W mojej matki Hondzie mam zalany SH Ultra 5w40 który składem dodatków wyprzedza Polskie odpowiedniki i silnik chodzi tak ładnie że nie mam serca wlewać czegoś innego, mimo że jestem za wspieraniem naszych produktów. Chociaż patrząc na skład i opinie naszego Specola 5w40 i 0w40 myślę że różnica była by pomijalna ;) .
 
Ja teraz rozmawiałem z kolega na Audi S3 zalał je VMP (przejechal ok 1 tys km) i szybko zmienił na Millersa xF Premium i powiedział ze na Millersie pracuje cicho nie klepie metalicznie . Ze M to super olej
 
Ja też na xf Millers jeździłem ale jak zmienilem na ten nanoczasteczkowy Millers to jeszcze lepiej pracuje. Czuć różnicę między XF seria a EE longlife w millersie jeszcze na plus 😉
Post automatically merged:

Ja teraz rozmawiałem z kolega na Audi S3 zalał je VMP (przejechal ok 1 tys km) i szybko zmienił na Millersa xF Premium i powiedział ze na Millersie pracuje cicho nie klepie metalicznie . Ze M to super olej
VMP to olej ravenol?
 
Ja też na xf Millers jeździłem ale jak zmienilem na ten nanoczasteczkowy Millers to jeszcze lepiej pracuje. Czuć różnicę między XF seria a EE longlife w millersie jeszcze na plus 😉
Post automatically merged:


VMP to olej ravenol?
Tak Ravenol vmp
 
Trasa 1350km prędkość 140km/h.
Temperatura oleju nie przekraczała 100°C no chyba że pocisnąłem. No i na zewnątrz nie było żaru.
 
Na oleju zrobione 7000km. Chciałbym go zlać i pobrać próbkę a następnie oddać do analizy.
Czy ta podstawowa + TAN wystarczy?
 
Last edited:
UOA+TAN wystarczy. Jeśli zamierzasz zastosować płukankę próbkę musisz pobrać wcześniej przez bagnet, gdy olej będzie w temperaturze ok 50-60st. Wyższa temperatura może uszkodzić strzykawkę. Zrób to w jak najkrótszym czasze po unieruchomieniu silnika. Wężyk o długości nieco większej niż bagnet, ok 3cm. Nie wiem czy tak jest prawidłowo ale ja tak zrobiłem.
 
Już doczytałem w temacie i analizach jak to zrobić. Także powinienem ogarnąć.
Zamówiłem już zestaw do pobrania próbki, płukankę ale nie wiem co z AE9200v2 czy też teraz dolać do oleju ?
 
Back
Top