• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Tiguan II
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 359
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 481
Ostatnio pisze sam ze sobą. Trudno
Kolega mi poleca Mannola z normą VW.
Warto zmienić Meguina na Mannola.
Gdzieś czytałem że Mannol to przeciętny olej. Meguin podobno 100% syntetyk ale gdzieś czytałem że jednak HC.
 
W mannolu zdarza się, że zawartość nie pokrywa się z tym co na opakowaniu.

O ile nie jestem jakimś fanatykiem Meguina, to jednak przy tak niewielkiej różnicy cenowej nie bawił bym się w Mannola.

Jak już to Orlen Maxexpert V
 
Meguin podobno 100% syntetyk ale gdzieś czytałem że jednak HC.
Meguin ma w ofercie kilka olejów "vollsynthetisch" ale nie każdy. Na Compatible takiego napisu nie ma.

@Janciak123 kolega chyba mieszka w DE lub kupuje olej w DE skoro różnica to w cenie to 4euro. U nas chyba jest trochę większa.

Ten Mannol jest w erwin więc można spróbować. Choć gdybym to ja miał wybierać wziął bym Meguin.
 
Ostatnio pisze sam ze sobą. Trudno
Kolega mi poleca Mannola z normą VW.
Warto zmienić Meguina na Mannola.
Gdzieś czytałem że Mannol to przeciętny olej. Meguin podobno 100% syntetyk ale gdzieś czytałem że jednak HC.
Meguin Compatible to zwykły hydrocrack
 
Swego czasu miałem AR 159 2.0 JTDm 170KM po programie na 190KM, lałem Penrite Enviro+ 5W-40 i Archoil AR9200V2.
 
Mam już dane z analizy. Temat wrzuciłem w odpowiednim dziale.
Dziś bede w sklepie na S i jak będzie jakaś promka to kupuje Lotos lub orlena na testy.
 
W sklepie ma S nie było Lotosa.
Ktoś kupował może z portalu na A i ma pewne źródło. Zrobione 9kkm a jutro trasa 1000km wieć po niedzieli zmiana na lotosa.
 
Ale z normą 504/507? U mnie nie bardzo idzie dostać ten olej. Rozmawiałem ze sprzedawcą to problemem jest cena zbliżona do produktów zagranicznych. No i że to lotos czyli nasze fe nie dobre
 
Back
Top