• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Tiguan II
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 359
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 482
Hmmm podjechałem do sklepu. A w połowie drogi mam remont i na nim zawsze woda miała 90 stopni.
Teraz dojechałem pod sklep a woda ...
W sobotę szykuje się traska 1000 km to sprawdzimy tego Lotosa z witaminą w trasie
411c6301098365287510ae0763970c76.jpg
 
Jest chłodniej ale zawsze wskazówka dochodziła do 90 stopnie. Narazie powiedzmy ze z tą temperatura to sam sie oszukuje.
Pojadę w trasę to wszystko wyjdzie.
 
Nie no...nie powiązujmy temp. płynu chłodzącego z temperaturą oleju ;)
 
Czasami występuje taka korelacja. Z reguły niewielka (jeśli w ogóle) ale zdarza się, że temperatura oleju może mieć wpływ na temperaturę płynu chłodzącego. Wpływ ten powinien być raczej marginalny ale znam szereg relacji, gdzie ten wpływ był bardzo wyraźny.
 
Nie no...nie powiązujmy temp. płynu chłodzącego z temperaturą oleju ;)
Przecież w tym aucie na blat można wyrzucić temperaturę oleju a jak nie ma to VCDS em włączyć.

Korelacja jest. Nieliniowa ale jest. Na początku temperatury idą łeb w łeb póki chłodnica oleju wyrabia.
 
Mam na wyświetlaczu informacje z temperaturą oleju.
Temperatura na zewnątrz wypacza pomiar.
Na wiarygodne temperatury trzeba poczekać do lata.

Wysłane z mojego M2012K11AG przy użyciu Tapatalka
 
Przecież w tym aucie na blat można wyrzucić temperaturę oleju a jak nie ma to VCDS em włączyć.
Wiem, że można. Tylko, co z tego, skoro na zdjęciu jest wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, chyba jest logiczne, że w zamyśle chodziło właśnie o nią.

Korelacja jest, ale nie na tyle "stabilna" żeby na podstawie narastania tepm. chłodziwa określać przyrost temperatury oleju.
 
Sprawdzałem korelacje komputerem - ta wskazówka jest slaaaaaaabo dokładna.

Do pewnego momentu temperatury te są zbieżne potem to loteria zależna od obciążenia silnika, termostatu itp. Jak olej ma 119 to płyn ledwo setkę przekracza.
 
U mnie auto stoi ok1h z odkręconym korkiem i wysuniętym do miski knotem który z dna miski wysysa olej. Oczywiście z miejsca gdzie jest filtr też olej odsysam.
 
W sumie faktycznie trzeba dać czas.
Kiedyś mechanik pokazywał mi patent jak sprężonym powietrzem wypychał dodatkowe ilości.
 
Jako że stałem się szczeliwa osoba bezrobotną trasy jakie planowałem w pierwszym poście już są nie aktualne więc za szybką Lotosa w trasie nie przetestuje.
 
A u mnie z kolei odwrotnie. 🙃
Jak skoda stała się głównym autem bo pozostałe były mniej lub bardziej popsute,
to zaczęły wychodzić dwie zmiany w roku a nie jedna i wymuszona datą bo przebieg nie zbliżał się do 10 000.
 
Back
Top