• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B7 2012 2.0 CR 170 (mod na 190KM)

michalm83

Użytkownik
Samochód
Tiguan II
Marka samochodu
VW Passat b7 CFGB
Budżet/ile litrów
Do 300 PLN/5L
Styl jazdy
Silnik
CFGB 2.0 CR + mod
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Bodajże VW 504/ 507
Jaki olej masz obecnie
LM SynthOil High Tech
Witam szanowne grono
Posiadam Passata B7 2.0 CR 170 po modyfikacji na ok190KM. Zdarza się korzystać z tej mocy.
Norma producenta to 5w/30 504/507
Stosowałem różne oleje "syntetyczne" Valvoline, Motul, PMO, LM
Odkąd auto ma chipa stosuje 5w/40 zamiast 5w/30
Co mnie niepokoi to temperatura.
Spokojna jazda koło domu temperatura oleju 90-100°. Więc OK
Problem moim zdaniem zaczyna sie gdy auto się pogoni a wtedy temperatury oleju 120-130° nie są mi obce. Jak odpuszczę to temperatura spada do 110°
Choć przeczytałem w innym temacie o Sharanie że te temperatury to raczej norma w tym silniku.
Teraz leje LiquiMoly syntholil high tech 5w40 on chyba nie do końca spełnia normę 504/507 bo ma 502 00/505 00. Zresztą te normy to jedna zastępuje druga a oznacza to samo(chyba)
Do rzeczy. Ogólnie z autem nic się nie dzieje itd. Mimo że oleje leje nie pod DPF to wypala sie co 1000km.
Ale szykuje mi się jazdą 1250km po autostradach . Czyli odpalam auto o 6 rano i gaszę praktycznie wieczorem. Chciałbym wlać coś lepszego choć chyba ten w/w LM nie jest zły.
 

Attachments

  • f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    f8a9ef155521cf12e65f3175aec72c72.jpg
    60,5 KB · Odwiedzin: 368
  • fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    fb00f4d2f73130f8415bd88b8ee03c33.jpg
    128,8 KB · Odwiedzin: 499
W sumie faktycznie trzeba dać czas.
Kiedyś mechanik pokazywał mi patent jak sprężonym powietrzem wypychał dodatkowe ilości.
Robię tak w maszynach, potrafi nawet 150-200 ml wylecieć
 
Myślę, że to nic trudnego, wkładasz pistolet we wlew, zakrywasz szamatą, wkładasz bagnet i puszczasz powietrze
 
Wystarczy to jak ja spuszczam. W ASO albo odsysają lub nie do końca zleją i auta chodzą.
Zacznę kombinować to jeszcze coś pierdyknie.
 
ASO VW musi przez korek zrzucać. Są audytowani (nawet nie wiedzą jak tajemniczy klient wyparuje). Ponadto korek plus „normalia” na fv to dodatkowy pieniądz i niby bezpieczeństwo gwintu.
Płukanek nie robią i nie wleją w żadnym wypadku nic do oleju podczas procedury.
 
Powoli przymierzam się do kolejnej wymiany oleju.
Zakupiłem już filtry Purflux i teraz rozmyślam na oliwa.
Dużo pozytywnych wpisów czytałem o Eurol Syntense i na niego się zdecyduje. Tylko jeszcze muszę wybrać 0w30 czy 5w30
 
Dokładnie FS 0W30
Dużo lepszy niż 5W30.
Kiedyś miał sporo PAO, nie wiem jak teraz
Pomimo, że wyszukiwarka Eurola 5W30 wskazuje jako najlepszy również optuję przy 0W30. Mam to sprawdzone - bez zarzutu w każdych warunkach.
Post automatically merged:

Pardon, poprawili. Dla CFGB wyglada to tak:

74F06B6F-675B-417D-8647-3F72A9DADB73.jpeg
3E64BD8B-5EFC-44A4-BF1C-A3C65E2A54BC.jpeg
 
Zadaj to pytanie specjaliście @TomNJ . Bo tutejsi już mają dosyć wyjasniania tematu lepszy/gorszy olej.

Informacje na temat estrow oraz ogolna wiedza - Na pytania odpowie Thomas Schaefer (TomNJ)​

Nie umiem na telefonie skopiować linku do wątku 🙃

Proszę bardzo:


@SACZI
 
Last edited by a moderator:
Back
Top