• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B8 2.0 tdi

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Marka samochodu
Volkswagen PASSAT B8
Budżet/ile litrów
5/200
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI 150KM DFGA
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Castrol edge 5w30 + AR9100
Witam,
Auto pozostało jednak styl jazdy się zmienił.
Auto użytkowane zarówno w trasie jak i mieście.
W mieście potrafi zrobić dziennie i 40 kilometrów jak i 4 dojeżdżając do pracy tylko w jedną i drugą stronę.
Więc dużo zimnych rozruchów.
Zakładany przebieg roczny to 20-25 tys.
Auto jest po programie na 190 koni, czasami korzystam z tego przy wyprzedzaniu, ale ostatnio coraz mniej.
Ostatnia średnia prędkość że 100 godzin to 42km/h.

W związku z czym jeśli chciałbym utrzymać interwał na poziomie 15000 km to na oleju musiałbym przejeżdżać około 350 godzin.
Wszędzie się pisze o tym, że olej wytrzymuje maksymalnie 250 i należy go wymieniać.
Czy jest jakiś olej, który udźwignie taki interwał?

Mogę skrócić obsługę olejowa do 10000 km, ale nie ukrywam, że z własnej wygody wolałbym nie :).

Aktualnie na kolejną wymianę mam zakupiony mobil esp 5w30 i archoil 9200 ll. Ale bez problemu mogę go zalać do drugiego auta.

Prośbą o porady i opinie w tym temacie.
Pozdrawiam
 
Przy przebiegach rocznych 20-25 kkm lepiej byś zrobił dwie wymiany w roku, czyli teraz po zimie, następnie przejeździć sezon i po wakacjach znowu zmienić olej na okres zimowy. Zimą dla oleju są większe wyzwania, niedogrzany, paliwo, wilgoć, więc idź tą drogą. Mobil esp jest dobrym wyborem i nie wiem, czy AR 9200 jest mu potrzebny. Już chyba lepiej byłoby dać AR 9100 dla podbicia TBN przy dłuższym interwale.
 
Mam ten sam motor. 15 tyś to jest graniczny wynik ale spokojnie tyle zrobisz na 504/507. Powyżej tego przebiegu zaczyna mi brać olej wręcz lawinowo.
Z tych co przerobiłem to
Total LL
Mobil ESP
Lotos Aurum
Te 3 świetnie dawały radę. Był jeszcze shell 0w30 avl. Ten przy ostrym bucie szybko znikał i łapał wysoką temp ale najlepiej zachowywał się zimą. Auto kręciło najkrócej w mrozach. Wręcz odpalało w momencie. Jakbym jeździł tylko po mieście to bym brał shella.
 
@Ryba84, a jaki jest sposób Twojej eksploatacji?
Jest to o tyle ważne, że 504/507 jako jedyna norma wymaga "stabilności" 650h.
Żadna inna norma nie ma takich wymagań.

@kawis, to samo Ciebie dotyczy?
Jeżeli "latasz" autostrady, to i 20 tys km mógłbyś olej potrzymać.
 
Nie o to mi chodziło.
Pytałem raczej o pokonywane odcinki - 3x2km, czy 2x40km?
You know what I mean ... ;)
 
@Ryba84, a jaki jest sposób Twojej eksploatacji?
Jest to o tyle ważne, że 504/507 jako jedyna norma wymaga "stabilności" 650h.
Żadna inna norma nie ma takich wymagań.

@kawis, to samo Ciebie dotyczy?
Jeżeli "latasz" autostrady, to i 20 tys km mógłbyś olej potrzymać.
Różnie :)
Codziennie jeżdżę to pracy i do niej są jakieś 2 kilometry i czasami jest tak, że auto cały dzień postoi i na koniec dnia znowu robi te dwa kilometry. A czasami jest taki dzień, że w ciągu dnia zrobię 40 kilometrów kręcąc się po miescie ( w tym kilka odpalen).
Pewnikiem jest to, że auto co najmniej raz w tygodniu zrobi 150 kilometrów po ekspresówce/wojewódzkiej.

W silniku miałem już wlany :
Shell hx8 (krótko, bo po zakupie auta kupiłem taki na dolewkę i starczyło na pierwszą wymianę)
Specol 5w30 + Ar2300 (tutaj łapał najwyższe temperatury)
VW 0w30 (nie mam opinii)
Castrol 5w30 + ar9100 (najniższe temperatury)

Teraz zakupiłem mobil 5w30 na spróbowanie.
Ale tak jak mówię, nie przywiązuje się do żadnej marki.
 
OK, teraz rozumiem.
W kwestii interwałów mozna podejść moim zdaniem na 2 sposoby:
1. 10 tys km i wymieniamy olej bez względu na sposób eksploatacji
2. Interwał sugerowany wskazaniami komputera.

Ad2, nie wiem jak to wygląda w VW, ale w mojej astrze interwał jest dostosowywany do charakteru eksploatacji.
I tak, jak jeździłem 2x35km dziennie, plus jakieś dłuższe trasy (100-150km), wtedy wskazywany interwał wahał się od 17 do 20 tys km.
Teraz, gdy robię częste krótkie podjazdy (5, 13, 20km/raz), interwał oscyluje wokół 10-12 tys km.
 
Last edited by a moderator:
W VW raczej nie ma tak sprawnego algorytmu. Nie kojarzę żeby zszedł mi z wymianą w dół.
Mogę zrobić Jeszce inna opcje.
Zrobić analizę oleju, który mam w samochodzie. Akurat walnelo mi 10 tys na oleju. Tylko nie wiem czy to będzie jakiś wyznacznik skoro z Castrol chce przejść na jakiś inny olej.
Post automatically merged:

Mam ten sam motor. 15 tyś to jest graniczny wynik ale spokojnie tyle zrobisz na 504/507. Powyżej tego przebiegu zaczyna mi brać olej wręcz lawinowo.
Z tych co przerobiłem to
Total LL
Mobil ESP
Lotos Aurum
Te 3 świetnie dawały radę. Był jeszcze shell 0w30 avl. Ten przy ostrym bucie szybko znikał i łapał wysoką temp ale najlepiej zachowywał się zimą. Auto kręciło najkrócej w mrozach. Wręcz odpalało w momencie. Jakbym jeździł tylko po mieście to bym brał shella.
A jak temperatury i zużycie na lotos aurum?
Cena bardziej niż spoko i w razie czego w budżecie wystarczyłoby na "doslodzenie" go Archoilem.
 
W tym budżecie to Mobil + AR9100 albo Eurol Synethence FS 0W30 solo, ewentualnie coś tańszego z AR9100 (Texaco, Specol, Shell).
 
Mogę zrobić Jeszce inna opcje.
Zrobić analizę oleju, który mam w samochodzie. Akurat walnelo mi 10 tys na oleju. Tylko nie wiem czy to będzie jakiś wyznacznik skoro z Castrol chce przejść na jakiś inny olej.
I właśnie do tego służą analizy!
Jak byś miał ochotę, wysłać olej do analizy, to dowiedzielibyśmy się sporo o silniku i stanie oleju w nim pracującym.

Marka, jaką wybierzesz ma już mniejsze znaczenie.
Możesz wybrać nawet najtańsze, nasze oleje, czyli Lotos lub Orlen z oficjalną aprobatą VW 504/507.
Z droższych, Mobil 1 zawsze będzie dobrym wyborem.
 
W VW raczej nie ma tak sprawnego algorytmu. Nie kojarzę żeby zszedł mi z wymianą w dół.
Mogę zrobić Jeszce inna opcje.
Zrobić analizę oleju, który mam w samochodzie. Akurat walnelo mi 10 tys na oleju. Tylko nie wiem czy to będzie jakiś wyznacznik skoro z Castrol chce przejść na jakiś inny olej.
Post automatically merged:


A jak temperatury i zużycie na lotos aurum?
Cena bardziej niż spoko i w razie czego w budżecie wystarczyłoby na "doslodzenie" go Archoilem.
Ok. Tam gdzie shell wchodził na ponad 130 stopni Lotos trzymał niskie 120. Ubytki znikome.
 
Ze względu na zmienny charakter wykorzystania samochodu, sugeruję jednak interwały w okolicach 10-12 tysięcy i zastosowanie czegoś tańszego, ale z aprobatą 504/507. Prebieg roczny 25 tysięcy, czyli powiedzmy zmiana co max 12 tysięcy.
 
Wg mnie cokolwiek z listy Erwin, Shell AV-L, Orlen ME V i analiza po 10 tysiącach. Jak będzie ok i lab nie wskażę konieczności wymiany to będziesz mógł do 15k dociągnąć i wymienić albo zrobić kolejna i może da się jeszcze parę tysięcy ugrać.
 
Wedlug mnie albo analiza, albo idealnie pod dwie wymiany na rok. Też miałem swoje przyzwyczajenia (15 000 km) i zmieniłem je w swoim tdi🙂. Proponuje olej Mobila lub Volkswagena.
 
@tomek evo Do Eurola rowniez mozna zastosowac taki dodatek, jezeli ktos ma ochote...
Jak najbardziej mam już na takim zestawie w kilku TDI ponad 100 tys. nalatane. Tyle tylko, że w budżecie 200,00 zł nie da rady się zmieścić nawet po dobrych rabatach i z rozlewanym Archoilem.
Post automatically merged:

Ok. Tam gdzie shell wchodził na ponad 130 stopni Lotos trzymał niskie 120. Ubytki znikome.
130 stopni to dla mnie abstrakcja w tym silniku. 120 stopni to już jest sporo. Coś nie ten teges chyba z tym Shellem było.
 
Jak najbardziej mam już na takim zestawie w kilku TDI ponad 100 tys. nalatane. Tyle tylko, że w budżecie 200,00 zł nie da rady się zmieścić nawet po dobrych rabatach i z rozlewanym Archoilem.
Post automatically merged:


130 stopni to dla mnie abstrakcja w tym silniku. 120 stopni to już jest sporo. Coś nie ten teges chyba z tym Shellem było.
@tomek evo jesli miałbym pewność, że na tym zestawie zrobię 15000 to budżet jak najbardziej do nagiecia

@Ryba84 też miałem wrażenie, że na Shell były wyższe temperatury.
Na obecnym zestawie nawet przy prędkościach w graniacach 180-200 temperatura z tego co pamiętam nie była wyższa niż 112 albo 115 stopni.
 
Wg mnie jeżeli chcesz jak najwięcej przejeździć na jednym oleju to warto zainwestować w jak najlepszy olej w założonym budżecie i przez jeden interwał zrobić 2-3 analizy. 10, 15 i np 17 tysięcy jeżeli olej tyle przeżyje. Będziesz wiedział czy możesz jeździć 15 tysięcy, czy lepiej zalać tańszy olej w danej normie i zmieniać częściej. Można się zdziwić i może się okazać, że na jednym oleju możesz pociągnąć 17-20 tysięcy (chociaż w twoim wypadku raczej aż tyle się nie uda).
 
Back
Top