• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat B8 2.0 tdi

kawis

Użytkownik
Samochód
Passat B8, 2.0 TDI 150KM DFGA
Marka samochodu
Volkswagen PASSAT B8
Budżet/ile litrów
5/200
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI 150KM DFGA
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504.00/507.00
Jaki olej masz obecnie
Castrol edge 5w30 + AR9100
Witam,
Auto pozostało jednak styl jazdy się zmienił.
Auto użytkowane zarówno w trasie jak i mieście.
W mieście potrafi zrobić dziennie i 40 kilometrów jak i 4 dojeżdżając do pracy tylko w jedną i drugą stronę.
Więc dużo zimnych rozruchów.
Zakładany przebieg roczny to 20-25 tys.
Auto jest po programie na 190 koni, czasami korzystam z tego przy wyprzedzaniu, ale ostatnio coraz mniej.
Ostatnia średnia prędkość że 100 godzin to 42km/h.

W związku z czym jeśli chciałbym utrzymać interwał na poziomie 15000 km to na oleju musiałbym przejeżdżać około 350 godzin.
Wszędzie się pisze o tym, że olej wytrzymuje maksymalnie 250 i należy go wymieniać.
Czy jest jakiś olej, który udźwignie taki interwał?

Mogę skrócić obsługę olejowa do 10000 km, ale nie ukrywam, że z własnej wygody wolałbym nie :).

Aktualnie na kolejną wymianę mam zakupiony mobil esp 5w30 i archoil 9200 ll. Ale bez problemu mogę go zalać do drugiego auta.

Prośbą o porady i opinie w tym temacie.
Pozdrawiam
 
Wg mnie jeżeli chcesz jak najwięcej przejeździć na jednym oleju to warto zainwestować w jak najlepszy olej w założonym budżecie i przez jeden interwał zrobić 2-3 analizy. 10, 15 i np 17 tysięcy jeżeli olej tyle przeżyje. Będziesz wiedział czy możesz jeździć 15 tysięcy, czy lepiej zalać tańszy olej w danej normie i zmieniać częściej. Można się zdziwić i może się okazać, że na jednym oleju możesz pociągnąć 17-20 tysięcy (chociaż w twoim wypadku raczej aż tyle się nie uda).
Taki mam zamysł.
Bo tak naprawdę to teraz trochę wróżenie z fusów :).
Przebadam obecną konfigurację po 10 i 15 tys i wtedy będę miał jakiś punkt odniesienia.
Tak naprawdę to przebolałbym nawet te 10, ale po prostu przyzwyczaiłem się, że co 15 tys wymieniam wszystkie filtry i ta opcja jest dla mnie po prostu najwygodniejsza.
 
Uważam, że dobry olej z AR9100 przy jeździe w cyklu mieszanym powinien dać radę wytrzymać te 15 tys. w stanie w miarę dobrym w tym silniku. U mnie z analizy po chyba niecałych 17 tys. Eurola z AR9200V2 wyszło, że jeszcze dawał radę. Ale indywidualna analiza zawsze jest najlepsza.
 
Panowie,
Poczytałem trochę, i nakupiłem trochę rzeczy w ferworze zakupowym i teraz w sumie nie wiem jak to zagospodarować, aby w końcu wiedzieć czego chce.

Obecnie mam na stanie :
- Mobil ESP 5w30
- Eurol FS 0w30
- Archoil 9200 V2 LL
- Płukankę oilem i K2

Na czwartek ma serwis olejowy i wtedy mógłbym pobrać olej do analizy (przebiega na oleju to 11 tys, Castrol + AR9100).
Tylko czy taka analiza da mi jakiś punkt odniesienia? Bo analizy po 15 już nie zrobię na tym oleju.

Dodatkowo wziąłem w rękę kalkulator i w sumie tańszy olej z wymianą co 10 tys km, wychodzi podobnie jak droższy olej z dodatkami co 15. Jedyne co mnie w sumie trzyma przy dodatkach to to, że auto czasami dostanie trochę po tyłku przy niedogrzanym silniku i jest po chipie.

Prośba o pomoc jak zagospodarować to wszystko co posiadam obecnie, aby wyciągnąć z tego wnioski na przyszłość. I dobrać właściwy olej, dodatki (lub nie) oraz interwał.

I w sumie to najchętniej zalabym teraz Mobila bez dodatków i zobaczył jak to wygląda po 10 tys.
 
Last edited:
@kawis, jeśli dokonałeś już zakupów olejowych to trzeba te oleje zagospodarować. Ja proponuję zalać ten z wcześniejszą datą produkcji. Jednak jak możesz oba oleje wykorzystać również do drugiego auta to rzucaj monetą. Oczywiście płukanka przed wymianą wskazana. W końcu związujesz swój silnik z olejem na 1 interwał, a nie na cały czas eksploatacji.
 
Fajnym olejem z normą 504/507 jest Valvoline Synpower XL-III 5W30- ja użytkuje w 1.4 TSI i temperatura pracy bardzo dobra, samochód lekko startuje, oleju nie ubywa. Warto rozważyć, u mnie bardzo fajnie się sprawdza.
 
Aktualnie zalałem Mobila + AR9200V2, a Castrola wysłałem do analizy, zobaczymy co pokaże.
Chociaż już teraz widzę, że na Castrolu miałem niższe temperatury przy jeździe autostradowej. Przy utrzymywaniu prędkości w granicach 200, na Mobilu odnotowuje ponad 120 stopni.
Więc może ten Castrol nie jest taki zły jak każdy o nim piszę :)
 
Aktualnie zalałem Mobila + AR9200V2, a Castrola wysłałem do analizy, zobaczymy co pokaże.
Chociaż już teraz widzę, że na Castrolu miałem niższe temperatury przy jeździe autostradowej. Przy utrzymywaniu prędkości w granicach 200, na Mobilu odnotowuje ponad 120 stopni.
Więc może ten Castrol nie jest taki zły jak każdy o nim piszę :)
Pytanie, czy porównujesz temperaturę oleju, którą widziałeś przez ostatnie miesiące na Castrolu z tą, którą widzisz w obecnym tygodniu. Bo widzisz, temperatura zewnętrzna ma ogromny wpływ na temp oleju w takim samym obciążeniu silnika. Przykład z mojego VW, jadąc na tempomacie 150 przez dłuższy czas porą zimową przy -5 st mam olej na poziomie 101-102, a jadąc identycznie latem przy 25 st mam olej na poziomie 113-114.
 
120 stopni przy okolicach 200 km/h w tym silniku to genialny wynik. Ja przy 160 miałem 130 stopni na shellu avl.
Nie wiem czy taki genialny bo znam Passata 2.0 TDi 150 Km i Superba 2.0 TDI 190 KM (bliżniaczy silnik) gdzie nigy nie było odczytu 120 stopni nawet przy 200+ (nawet 240 w Superbie). Ale jak pisał Kolega Kaczorek wszystko zależy od temperatury zewnętrznej a także od tego jak długo trzymamy silnik na tak wysokich obrotach bo jazda non-stop 200+ może spowodować w niekorzystnych warunkach , że temperatura wzrośnie poza "próg bezpieczeństwa". 130 stopni w tym silniku to jest już lekki hardcore.
 
120 stopni przy okolicach 200 km/h w tym silniku to genialny wynik. Ja przy 160 miałem 130 stopni na shellu avl.
Na oryginalnym oleju VW nie pamiętam jakie miałem temperatury. Ale jedyne co pamiętam po przesiadce na castrol, że byłem zdziwiony, że są sporo niższe.
 
Przy 0w40 temp mi spadły do max 115. AV L to olej do miasta. Na trasę kompletnie nie zdaje egzaminu.
Niestety ale coś w tym jest. Mocno pogoniony AV-L/ETC zaczyna po jakimś czasie po pierwsze znikać a po drugie łapać wysokie temperatury czego nie ma np. na Eurolu FS. Przy umiarkowanym stylu jazdy ten olej sprawdza się bardzo dobrze. Przy bardziej intensywnej eksploatacji trzeba się po prostu liczyć ze zwiększoną konsumpcją oraz koniecznością szybszej wymiany.
 
Niebawem zmieniam olej i tym razem będzie to Eurol FS 0w30.
Auto jeździ ostatnio sporo po mieście, więc zastanawiam się zastosować jakiś dodatek czy nie.

Niebawem wyślę do analizy Mobila ESP 5W30 + AR9200V2 po 15 tys. zobaczymy jak sobie poradził. Ubytków brak, jednak po 10 tys. temperatury podczas jazdy z obciążeniem podniosły się o kilka stopni.
 
Niebawem zmieniam olej i tym razem będzie to Eurol FS 0w30.
Auto jeździ ostatnio sporo po mieście, więc zastanawiam się zastosować jakiś dodatek czy nie.

Niebawem wyślę do analizy Mobila ESP 5W30 + AR9200V2 po 15 tys. zobaczymy jak sobie poradził. Ubytków brak, jednak po 10 tys. temperatury podczas jazdy z obciążeniem podniosły się o kilka stopni.
i jak ten mobil z ar9200 ?
 
Stoi na półce, bo nie miałem kiedy wysłać.
Wyślę po urlopie, więc myślę, że za jakieś 3 tygodnie powinny być wyniki.
Obecnie mam zalany eurol fs 0w30 + ar9200. Temperaturowo w porównaniu do Mobila na plus. Kosztowo niestety na minus...
 
Back
Top