- Marka samochodu
- Volkswagen
- Budżet/ile litrów
- 350 / 5l
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 TDI
- Data produkcji
- 2022
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- brak informacji
- Jaki olej masz obecnie
- Ravenol VSW 0W30
Czy ktoś może ma wiedzę na temat nowych silników 2.0 TDI Volkswagena? DSRA, DSRB, DTSA, DTSB? Wcześniej do TDI np. DBGA VW i producenci oleju zalecali olej 507.00 / 0W30. Ostatnio do nowszych najwyraźniej tylko 509.00 / 0W20. W dodatku VW informował jakiś czas temu, że od 2021 r. nie wolno wymieniać na olej o innej normie niż zalany fabrycznie.
W swoim nowym passacie z silnikiem DTSA po przejechaniu pierwszych 2000 km wymieniłem olej na Ravenol VSW 507.00 / 0W30. Jaki powinien być, zorientowałem się po fakcie. No i jestem w kropce, co teraz?
Opcja A: zlać natychmiast ten olej i wlać nowy 0W20, bo inaczej grozi to uszkodzeniem lub skróci żywotność silnika?
Opcja B: nie przejmować się i pojeździć z 10 000, bo nie robi to wielkiej różnicy, a później przejść na 0W20 dla spokoju sumienia?
Opcja C: zostawić 0W30 i później również taki stosować, bo lepiej ochroni silnik przy większym obciążeniu w trasie?
Jeżdzę na co dzień po ok. 100 km po podrzędnych drogach, trochę obwodnicy i przez małe miejscowości. Prawie wcale nie jeżdżę po mieście i w korkach. Co jakiś czas dłuższe wyjazdy na autostrady i ekspresówki. Zazwyczaj temperatura oleju nie przekracza 100oC max 104oC. Na trasie niestety jeszcze nie sprawdziłem, pewnie więcej. No i pewnie idzie zima, a auto niestety na powietrzu.
W swoim nowym passacie z silnikiem DTSA po przejechaniu pierwszych 2000 km wymieniłem olej na Ravenol VSW 507.00 / 0W30. Jaki powinien być, zorientowałem się po fakcie. No i jestem w kropce, co teraz?
Opcja A: zlać natychmiast ten olej i wlać nowy 0W20, bo inaczej grozi to uszkodzeniem lub skróci żywotność silnika?
Opcja B: nie przejmować się i pojeździć z 10 000, bo nie robi to wielkiej różnicy, a później przejść na 0W20 dla spokoju sumienia?
Opcja C: zostawić 0W30 i później również taki stosować, bo lepiej ochroni silnik przy większym obciążeniu w trasie?
Jeżdzę na co dzień po ok. 100 km po podrzędnych drogach, trochę obwodnicy i przez małe miejscowości. Prawie wcale nie jeżdżę po mieście i w korkach. Co jakiś czas dłuższe wyjazdy na autostrady i ekspresówki. Zazwyczaj temperatura oleju nie przekracza 100oC max 104oC. Na trasie niestety jeszcze nie sprawdziłem, pewnie więcej. No i pewnie idzie zima, a auto niestety na powietrzu.