• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Passat Variant B8 2.0 TDI 110 kW (150KM) 2022 r.

Gmorpi

Nowy użytkownik
Samochód
Volkswagen Passat Variant B8 2.0 TDI 110 kW (150KM)
Marka samochodu
Volkswagen
Budżet/ile litrów
350 / 5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
brak informacji
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VSW 0W30
Czy ktoś może ma wiedzę na temat nowych silników 2.0 TDI Volkswagena? DSRA, DSRB, DTSA, DTSB? Wcześniej do TDI np. DBGA VW i producenci oleju zalecali olej 507.00 / 0W30. Ostatnio do nowszych najwyraźniej tylko 509.00 / 0W20. W dodatku VW informował jakiś czas temu, że od 2021 r. nie wolno wymieniać na olej o innej normie niż zalany fabrycznie.

W swoim nowym passacie z silnikiem DTSA po przejechaniu pierwszych 2000 km wymieniłem olej na Ravenol VSW 507.00 / 0W30. Jaki powinien być, zorientowałem się po fakcie. No i jestem w kropce, co teraz?


Opcja A: zlać natychmiast ten olej i wlać nowy 0W20, bo inaczej grozi to uszkodzeniem lub skróci żywotność silnika?

Opcja B: nie przejmować się i pojeździć z 10 000, bo nie robi to wielkiej różnicy, a później przejść na 0W20 dla spokoju sumienia?

Opcja C: zostawić 0W30 i później również taki stosować, bo lepiej ochroni silnik przy większym obciążeniu w trasie?


Jeżdzę na co dzień po ok. 100 km po podrzędnych drogach, trochę obwodnicy i przez małe miejscowości. Prawie wcale nie jeżdżę po mieście i w korkach. Co jakiś czas dłuższe wyjazdy na autostrady i ekspresówki. Zazwyczaj temperatura oleju nie przekracza 100oC max 104oC. Na trasie niestety jeszcze nie sprawdziłem, pewnie więcej. No i pewnie idzie zima, a auto niestety na powietrzu.
 
Teraz to już trochę łyżka po obiedzie ...
Za szybko zlałeś olej z pierwszego napełnienia. 10 tys km mogłeś spokojnie pojeździć.
Co do oleju na wymianę, to z zaleceniami VW też do końca tak nie wiadomo ...
Niedawno @mati pojechał ze swoim 0w20 OEM VW do serwisu i powiedzieli mu, że w tej wersji mocy, czyli 204KM zalecają 504/507 0W30.
Wrócił z bańka swojego oleju:
Ty masz nowy samochód, jeszcze roku nie ma.
Zdaj się na ASO (ale dopytaj, co jest zalecane), bo jak mają się pojawić problemy z silnikiem, to często występują w pierwszych km od nowości.
Natomiast z opisu sposobu eksploatacji samochodu, wnioskuję że w żadnym przypadku nie masz podstaw do obaw, że na 0w20 cokolwiek a silnikiem sie stanie.
 
Jeśli chodzi o ASO, to na razie próbowałem dowiedzieć się czegoś telefonicznie. Pani Asystentka Serwisu poinformowała mnie, że do tego n-ru VIN przypisany jest 0W20. Więc pytam, co jeśli wlałem 0W30? Pani na to, że nic nie szkodzi, bo te oleje się mieszają. Ja na to, że ja nie mieszam, tylko wlałem 100% 0W30, czy powinienem więc natychmiast go zlać, czy mogę przejechać na nim np. z 10 tys? Pani: Tak, nie ma problemu...
 
To ciekawe, jak to stosują. Czy można np. zażyczyć sobie krótkie interwały i 0W30 do silnika DTSA. Czy to pod konkretne silniki jest.

U mnie 30 000 było ustawione.
 
Musisz w ASO się dopytać, bo szczegółów nie znam.
Natomiast o wymianach Ty decydujesz. Płacisz - wymagasz, ASO realizuje zlecenie.
Kwestia lepkości oleju - do wyboru.
 
Back
Top