• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

PEA Tech Petrol Doctor

Skusiłem się mimo lekko szokującej ceny. Butelka jest spoko, płyn w miarę bezwonny po otwarciu, nie zaciągałem się ;) Dawkowanie dość szerokie wiec jak ktoś nie ma jakiegoś F150 to otwieramy i lejemy. Pod tym względem jest ok.

Zalany do zbiornika na rezerwie, paliwo Pb95, Lotos. Zbiornik ma ~45 litrów. Wrażenia po pełnym przebiegu i wypaleniu całego zbiornika:
- kultura pracy mniej więcej jaka była. Nie jest ciszej, nie jest głośniej, wszelkie cechy koreańskiego TGDI pozostały
- kultura pracy układu wtryskowego: tutaj na plus. W miarę przebiegu wtryski robiły się coraz głośniejsze, Hybrogen tutaj nic nie zmieniał. Przepalenie tego dodatku przywróciło pracę do stanu wyjściowego. Coś w instrukcji KIA jest żeby czyścidła zalewać po każdej wymianie oleju (co 15000 kilometrów)
- spalanie: jest jakie było, trudno ocenić dokładnie ale komputer nie pokazuje żadnych zmian
- ciekawostka: olej poczerniał jak w dieslu, capi spalenizną i jakąś chemią, w każdym razie nie jak olej i na pewno nie jak benzyna. Wolę nie wiedzieć czy i co się dostało do oleju jeżeli faktycznie ten środek jest tak agresywny jak go reklamują. Fakt, że stężenie miałem bliskie maksimum (puszka jest na 40-80 litrów benzyny). Na szczęście za parę dni wymiana oliwy

Podsumowując: dodatek coś robi. Bez rozbierania silnika trudno powiedzieć co się tam dzieje, jeżeli stan oleju jest jakąś sugestią to musi działać na tyle ostro że nie daje rady przepalić wszystkiego "syfku". GDI pewnie swoje dołożyło.

Jeżeli ktoś chce zalewać to radziłbym raczej przed wymianą oleju.

Zastanawiam się czy nie przelać jeszcze butelki albo dwóch i zobaczyć czy olej nadal będzie się tak zmieniał. Niby producent zaleca stosowanie co 8000km czyli u mnie co wymianę oleju (~7500), ale przy tej cenie i moich przebiegach to zdecydowanie drogi interes.
 
@soszo ,

Nie przeczytałem poczytajki ,
Dzięki za info , zanim zatankowałem zetknąłem na forum.
Czyli 20L beny i butelka wlana

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Przejechałem trochę ponad 300 km dynamicznie Skodą z dodatkiem PEA petrol doktor i... rozszczelnił mi się wydech 😅 nie wiem czy coś ponad to dodatek robi, ale na pewno coś się dzieje 🤪
 
Trzeba było zalać ją do silnika a nie do płynu do spryskiwacza 🤔 🙃
 
Przejechałem trochę ponad 300 km dynamicznie Skodą z dodatkiem PEA petrol doktor i... rozszczelnił mi się wydech 😅 nie wiem czy coś ponad to dodatek robi, ale na pewno coś się dzieje 🤪
Ten dodatek to do paliwa a nie wydechu XD
 
@wlyszkow - można ten siuwaks wlać do paliwa w którym jest Hybrogen? Bo mi własnie ASO przypomniało że wymiana oleju w sobotę i chciałbym przepalić go przed wymianą, a mam jeszcze pół zbiornika urlopowego paliwa.
 
Awaryjnie można ale regularnie nie widzę sensu zbytnio.
 
Dokładnie. Chodziło mi o to czy ten Doktor się nie pogryzie z Hybrogenem, przecież tego się nie stosuje regularnie.

Teraz to pp ptokach - dolany, przepalony i samochód żyje.
 
Cześć, chcę spróbować zalać Petrol Doctora do silnika, ale wspomniano tu o zmianie barwy oleju w silniku - u siebie wymieniałem niedawno, zrobiłem może 3000km, czekać z dodawaniem Doctora aż do kolejnej wymiany oleju? Czy lać śmiało i się nie przejmować?
 
Ja tam bym poczekał, choć z racji że producent nic o tym nie wspomina to chyba nie ma znaczenia
 
Cześć, chcę spróbować zalać Petrol Doctora do silnika, ale wspomniano tu o zmianie barwy oleju w silniku - u siebie wymieniałem niedawno, zrobiłem może 3000km, czekać z dodawaniem Doctora aż do kolejnej wymiany oleju? Czy lać śmiało i się nie przejmować?
Czekaj czekaj...do jakiego silnika ty chcesz dolać ten dodatek? 🤣Przecież to się leje do paliwa
 
No do zbiornika z paliwem, ale część tego środka głównie w silnikach gdi trafia do oleju..
 
Ta część co trafi, o ile trafi, bedzie raczej bez znaczenia...
 
Dokładnie. Stężenie tego preparatu w paliwie jest niewielkie. Rozcieńczenie oleju paliwem na poziomie 5% czy więcej to już chyba sporo...a na takie rozcieńczenie trzeba czasu. Ilość paliwa z jednego zbiornika, które może trafić do oleju jest znikoma...nie mówiąc już o śmiesznej ilości tego środka, który akurat w tym paliwie będzie.
 
Rozcieńczenie 5% w paliwie można uzyskać w kilkanaście tygodni w mocnych silnikach z serii N w BMW i w Audi w TFSI 🙃


"Śmieszna ilość środka".. zróbmy test, wlej do pełnej wanny czystej wody 15-20ml pigmentu :) wnioski zostawiam osobom inteligentnym 😉🙃
 
Śmieszna ilość środka".. zróbmy test, wlej do pełnej wanny czystej wody 15-20ml pigmentu :) wnioski zostawiam osobom inteligentnym 😉🙃
Jezu, chłopie... Litości... Nawet jak do wanny wleję 1 ml pigmentu, to się zabarwi i co z tego? Jakie będzie tego stężenie w 100 litrach wody? A jak do wanny bym wlał nawet 100 ml stężonego kwasu azotowego albo wsypał 100 g wodorotlenku sodu to co? Rozpuści mnie? Barwą oleju się przejmujesz? :p
 
zróbmy test, wlej do pełnej wanny czystej wody 15-20ml pigmentu :)
Przykład tyleż obrazowy, co kompletnie niemiarodajny 👹
Jak już jakiś przykład ma być, to lepiej weź np. menzurkę, dziabnij 0,95 litra oleju i wlej do tego kielona wód.... wróć... pięćdziesiątkę paliwa z kropelką a nawet kilkoma dodatku/dodatków - no i wtedy dopiero rób badania i porównania - nie będzie to ekwiwalent przykładu z wodą z jakimś tam pigmentem (bo pigment - jak sama nazwa wskazuje - do kolorowania tej wody jedynie posłuży)😎
Post automatically merged:

A jak do wanny bym wlał nawet 100 ml stężonego kwasu azotowego albo wsypał 100 g wodorotlenku sodu to co?
Jak to co???
Miejsca intymne staną się... bolesne 🙃
I wtedy potrzebny będzie... Doctor... Petrol... Tech... PEA:p
 
Last edited:
Back
Top