• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Penrite Enviro+ C2 0w30

Czarne Paliwo

Użytkownik
Strona www
czarnepaliwo.pl
Samochód
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo Benzina
Karta danych technicznych: https://www.penriteoil.com.au/assets/pis_pdfs/ENVIRO+%20C2%200W-30%20(FULL%20SYN.).pdf
Opis produktu na stronie producenta: https://www.penriteoil.com.au/applications/car-4wd/engine-oils/enviro-c2-0w-30-full-syn

Uwagi:
TBN badany metodą D2896
 

Attachments

  • Penrite Enviro+ C2 0w30.pdf
    107,4 KB · Odwiedzin: 633
Olej wart swojej ceny? Czy nie warto przepłacać...?
 
Bazy HC, pakiet dodatków standardowy imo za ponad 200zł 5l to szału nie ma.
 
Z tego co się orientuje to baza częściowo jest na IV grupie. Penrite to jednak marka premium wiec tanio nie będzie.
 
Tak, dodatek w postaci niskolepkosciowego PAO jest obecny.
 
Z MSDS widać że tej IV grupy dużo nie jest bo 15-20%, za to 55-70% jest III VHVI co wcale nie oznacza że nie może być dobrych parametrów na termostabilność i NOACK, bo pod tym nr. CAS mogą być bazy YUBASE 6/6+ a tam już mamy 7,5 i niżej.
 
Nie zapominaj o tym, ze nie wszystko jest widoczne w MSDS.
 
IR też nie wszystko pokaże ale i tak wątpię aby czymkolwiek ten olej zaskoczył. Olej jak najbardziej poprawnie sformulowany ale cena bardziej wynika z egzotycznego pochodzenie aniżeli egzotycznego skladu ;)
 
Prawda jest taka ze olej z Australii za 10 zł tu nie przyjedzie . Prawda jest taka że co jest drogie u nas jest dobre . Przykład lotosu/orlenu utarło sie ze tani to scierwo i jeszcze z polski yhh , z Penritem w kraju ojczystym może być tak samo :D
 
[mention]Czarne Paliwo[/mention], proszę o analizę poniższego oleju:
https://www.penriteoil.com.au/applications/car-4wd/engine-oils/enviro-gf-5-5w-30-full-syn
 
[mention]SACZI[/mention], nie dysponuję analizami wszystkich olejów marki Penrite ;) Jeśli ktoś z forumowiczów chciałby przebadać Enviro+ GF-5 5w30 w odsłonie z dexos1™ GEN 2 we własnym zakresie to mogę dostarczyć mu na koszt firmy oryginalnie zamknięte 1 L opakowanie z ostatniej dostawy do Polski.
 
[mention]Czarne Paliwo[/mention] dobra robota, chociaż częściowo tajemnica Penrite została odsłonięta ;) Coś pamiętam, że nie tylko Penrite robiłeś chyba...
 
[mention]cytrynowiec[/mention], zgadza się ;) Czekam na powrót [mention]jerseyAdmin[/mention] z urlopu i utworzenie działu Mitasu.
 
Cześć.

Mam pytanie do kolegów specjalistów. Jeżdżę na tym oleju w Giuliettcie 1.4 Multiair, obecnie jest dość świeży i nie ma więcej jak 3-4 tyś km. Planuję wyjazd na Nurburgring na wiosnę i zastanawiam się czy zasadnym będzie wymiana na coś typu gęstszego typu 5w40, czy kompletnie się tego 0w30 nie obawiać ? Zakładam pojedyncze kółka, ok. 10 minut jedno, a między nimi przynajmniej półgodzinne przerwy na chłodzenie.
 
Last edited by a moderator:
Bez problemu się sprawdzi. Znając tą konstrukcję to myślę, że nawet godzina takiej jazdy nic silnikowi nie zrobi ;)
 
Mam klienta, który upala ten olej w naprawdę mocnej furze i się sprawdza wiec nie sądzę aby był problem. Zawsze możesz dodać AR9200V2 dla większego spokoju ducha.
 
Back
Top