Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notatka: This feature may not be available in some browsers.
mati napisał:Tak auto nowe było we wrześniu 2016 roku. W Grudniu mam zaplanowaną wymianę oleju więc zlecę sprawdzenie dolotu. Filtr powietrza zmieniany co przegląd czyli raz w roku. Może trzeba będzie wypróbować inny filtr (teraz był Filtron).
Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
@SACZI może jest to zwiazane z LSPI bo w moim przypadku na 100% występuje. Olej świeży problemu nie ma, olej starszy tzn. 3 miesiące (w zależności od producenta oleju) i coś zaczyna się dziać bo występują poszarpywania.
Michu napisał:Jeśli rozcieńczyłeś próbkę świeżym olejem to trochę zakłamałeś wynik W takim razie TBN zakładam, że spadł do poziomu 2,5, to dosyć nisko. Przynajmniej teraz wiesz, że ten Penrite dosyć szybko "wyczepruje się" w Twoim silniku i według mnie lepiej kupuj coś tańszego (co wcale nie znaczy, że gorszego) i po prostu wymieniaj częściej. Akurat GM od siebie nie polecam, miałem w silniku i nie byłem zadowolony. Szukaj czegoś typu: Total, PMO, Eurol.
A Penrite to trochę egzotyka u nas w kraju i wydaje mi się, że cenę mocno nagania jego pochodzenie.
mati napisał:Tak auto nowe było we wrześniu 2016 roku. W Grudniu mam zaplanowaną wymianę oleju więc zlecę sprawdzenie dolotu. Filtr powietrza zmieniany co przegląd czyli raz w roku. Może trzeba będzie wypróbować inny filtr (teraz był Filtron).
Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
@SACZI może jest to zwiazane z LSPI bo w moim przypadku na 100% występuje. Olej świeży problemu nie ma, olej starszy tzn. 3 miesiące (w zależności od producenta oleju) i coś zaczyna się dziać bo występują poszarpywania.
Michu napisał:No trochę mnie nie zrozumiałeś po pobraniu próbki (do badania) dopiero dolałem. Więc wynik analizy oleju jest jak najbardziej prawidłowy.
PMO nie ma oleju dexos 1 gen2. W tych silnikach 1,4 turbo w oplu występuje bardzo intensywnie LSPI więc szukam czegoś co będzie bardzo minimalizować to zjawisko.
SACZI napisał:@Michu , miałeś Astrę K z 1.4T, że nie polecasz Deksosa?
Akurat ja zdanie nt tych olejów zmieniam i nie wiem, czy ponownie nie wleję tego oleju do silnika.
5L oleju kosztuje 91 PLN. Najtańsza konkurencja to Meguin; okolice 145-150PLN z przesyłką.
Jestem w stanie olej zmieniać za 150PLN co powiedzmy 7,5kkm, bo te silniki rzeczywiście mordują oliwę.
No a jak dodamy fakt, że GM najprawdopodobniej jest tym samym olejem co Valvo DX1, to wszelkie argumenty wytrącam przeciw.
Binas96 napisał:Robiłeś analize zużytego oleju i dolales do starego świeżego ? Say what ? Czy ja coś źle zrozumiałem ..
Co tu nie jasnego?mati napisał:Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
Kozenko napisał:Co tu nie jasnego?mati napisał:Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
Dla mnie jasne.
Nie mam do nikogo żaluBinas96 napisał:Nie każdy jest tak domyślny, natłok pracy to i głowa fiksuje