• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Penrite Enviro + GF-5

mati

Użytkownik
Samochód
Opel, Astra k, 1,4 turbo 150KM, manual, HB
Witajcie,
Mój pierwszy post.
Wrzucam analizę Penrite Enviro plus GF-5 z Opla Astry 5 1,4 turbo 150KM. Przebieg auta 32kkm a przebieg i wiek oleju to 9kkm i 8,5 miesiąca w silniku.
 
@jerseyAdmin, utwórz dział UOA dla Penrite.
 
Ktoś coś może powiedzieć o tym oleju/analizie?
 
Strasznie dużo krzemu. To nowy samochód? Sądząc po przebiegu tak, więc podjedź do ASO niech sprawdzą dolot i filtr powietrza bo wygląda jakby gdzieś łapał lewe powietrze albo filtr przepuszczał.

Poza tym wygląda spoko. TBN niski jak opisali, ale tragedii nie ma, chociaż rozcieńczenie paliwem na poziomie 1.2 jest taki sobie.
 
[mention]mati[/mention] , moją opinię już znasz.
W mojej analizie krzem też był na wysokim poziomie i ja nic z tym nie robię.
Mnie natomiast zastanowił 2x wyższy poziom Fe w porównaniu do oleju GM.
 
Tak auto nowe było we wrześniu 2016 roku. W Grudniu mam zaplanowaną wymianę oleju więc zlecę sprawdzenie dolotu. Filtr powietrza zmieniany co przegląd czyli raz w roku. Może trzeba będzie wypróbować inny filtr (teraz był Filtron).
Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
@SACZI może jest to zwiazane z LSPI bo w moim przypadku na 100% występuje. Olej świeży problemu nie ma, olej starszy tzn. 3 miesiące (w zależności od producenta oleju) i coś zaczyna się dziać bo występują poszarpywania.
 
[mention]mati[/mention] , to tak jak rozmawialiśmy, jak schodzisz z 5w30, to albo amsoil 0w40, albo shell w nowej formulacji.
dziadzia82 leje Motula z normą Dexos2 (chyba X-Clean) i też nic się nie dzieje.

Odnośnie krzemu, to ja miałem filtr fabryczny po przebiegu ~50 tys km.
Poziom 15ppm.
 
mati napisał:
Tak auto nowe było we wrześniu 2016 roku. W Grudniu mam zaplanowaną wymianę oleju więc zlecę sprawdzenie dolotu. Filtr powietrza zmieniany co przegląd czyli raz w roku. Może trzeba będzie wypróbować inny filtr (teraz był Filtron).
Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
@SACZI może jest to zwiazane z LSPI bo w moim przypadku na 100% występuje. Olej świeży problemu nie ma, olej starszy tzn. 3 miesiące (w zależności od producenta oleju) i coś zaczyna się dziać bo występują poszarpywania.

Jeśli rozcieńczyłeś próbkę świeżym olejem to trochę zakłamałeś wynik :D W takim razie TBN zakładam, że spadł do poziomu 2,5, to dosyć nisko. Przynajmniej teraz wiesz, że ten Penrite dosyć szybko "wyczepruje się" w Twoim silniku i według mnie lepiej kupuj coś tańszego (co wcale nie znaczy, że gorszego) i po prostu wymieniaj częściej. Akurat GM od siebie nie polecam, miałem w silniku i nie byłem zadowolony. Szukaj czegoś typu: Total, PMO, Eurol.

A Penrite to trochę egzotyka u nas w kraju i wydaje mi się, że cenę mocno nagania jego pochodzenie.
 
Michu napisał:
Jeśli rozcieńczyłeś próbkę świeżym olejem to trochę zakłamałeś wynik :D W takim razie TBN zakładam, że spadł do poziomu 2,5, to dosyć nisko. Przynajmniej teraz wiesz, że ten Penrite dosyć szybko "wyczepruje się" w Twoim silniku i według mnie lepiej kupuj coś tańszego (co wcale nie znaczy, że gorszego) i po prostu wymieniaj częściej. Akurat GM od siebie nie polecam, miałem w silniku i nie byłem zadowolony. Szukaj czegoś typu: Total, PMO, Eurol.

A Penrite to trochę egzotyka u nas w kraju i wydaje mi się, że cenę mocno nagania jego pochodzenie.

No trochę mnie nie zrozumiałeś;) po pobraniu próbki (do badania) dopiero dolałem. Więc wynik analizy oleju jest jak najbardziej prawidłowy.
PMO nie ma oleju dexos 1 gen2. W tych silnikach 1,4 turbo w oplu występuje bardzo intensywnie LSPI więc szukam czegoś co będzie bardzo minimalizować to zjawisko.
 
Okej masz rację, myślałem, że zrobiłeś dolewkę przed pobraniem próbki, mój błąd :)

No ale tak czy siak z Penrite bym zrezygnował i kupił coś co możesz wymieniać częściej a wcale nie musi być gorsze. Wybór jest spory, nawet jesli nie PMO, które wspomniałem to są inne warte uwagi :D
 
[mention]Michu[/mention] , miałeś Astrę K z 1.4T, że nie polecasz Deksosa?
Akurat ja zdanie nt tych olejów zmieniam i nie wiem, czy ponownie nie wleję tego oleju do silnika.
5L oleju kosztuje 91 PLN. Najtańsza konkurencja to Meguin; okolice 145-150PLN z przesyłką.
Jestem w stanie olej zmieniać za 150PLN co powiedzmy 7,5kkm, bo te silniki rzeczywiście mordują oliwę.
No a jak dodamy fakt, że GM najprawdopodobniej jest tym samym olejem co Valvo DX1, to wszelkie argumenty wytrącam przeciw.
 
Analiza jest niepełna bo nie ma TAN, a biorąc pod uwagę zużycie nie ma szału ale też nie ma się czym martwić. Olejów Dexos1Gen2 jest już sporo na rynku i jest w czym wybierać. Problemem olejów pod brandem producenta jest źródło ich pochodzenia i oryginalności i trzeba mieć tego świadomość.
 
mati napisał:
Tak auto nowe było we wrześniu 2016 roku. W Grudniu mam zaplanowaną wymianę oleju więc zlecę sprawdzenie dolotu. Filtr powietrza zmieniany co przegląd czyli raz w roku. Może trzeba będzie wypróbować inny filtr (teraz był Filtron).
Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
@SACZI może jest to zwiazane z LSPI bo w moim przypadku na 100% występuje. Olej świeży problemu nie ma, olej starszy tzn. 3 miesiące (w zależności od producenta oleju) i coś zaczyna się dziać bo występują poszarpywania.

Robiłeś analize zużytego oleju i dolales do starego świeżego ? Say what ? Czy ja coś źle zrozumiałem ..
 
Michu napisał:
No trochę mnie nie zrozumiałeś;) po pobraniu próbki (do badania) dopiero dolałem. Więc wynik analizy oleju jest jak najbardziej prawidłowy.
PMO nie ma oleju dexos 1 gen2. W tych silnikach 1,4 turbo w oplu występuje bardzo intensywnie LSPI więc szukam czegoś co będzie bardzo minimalizować to zjawisko.

Strona wcześniej.
 
SACZI napisał:
@Michu , miałeś Astrę K z 1.4T, że nie polecasz Deksosa?
Akurat ja zdanie nt tych olejów zmieniam i nie wiem, czy ponownie nie wleję tego oleju do silnika.
5L oleju kosztuje 91 PLN. Najtańsza konkurencja to Meguin; okolice 145-150PLN z przesyłką.
Jestem w stanie olej zmieniać za 150PLN co powiedzmy 7,5kkm, bo te silniki rzeczywiście mordują oliwę.
No a jak dodamy fakt, że GM najprawdopodobniej jest tym samym olejem co Valvo DX1, to wszelkie argumenty wytrącam przeciw.

Kolega ma Astrę K, ale szczerze mówiąc nie wiem co teraz tam sobie zalał :D
 
Binas96 napisał:
Robiłeś analize zużytego oleju i dolales do starego świeżego ? Say what ? Czy ja coś źle zrozumiałem ..

Jaki byłby sens robienia analizy po dodaniu świeżego oleju do zużytego? Widzę, że muszę precyzyjniej pisać żeby nie było niedomówień.
 
mati napisał:
Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
Co tu nie jasnego?
Dla mnie jasne. ;)
 
Kozenko napisał:
mati napisał:
Po pobieraniu próbki oleju ściągnąłem litr oleju i dolalem świeżego więc może trochę poprawiłem właściwości TBN i zmniejszyłem rozcięczenie paliwem (w teorii o 1/4).
Co tu nie jasnego?
Dla mnie jasne. ;)

Nie każdy tak jak Ty czyta ze zrozumieniem ;)
 
Nie każdy jest tak domyślny, natłok pracy to i głowa fiksuje ;)
 
Binas96 napisał:
Nie każdy jest tak domyślny, natłok pracy to i głowa fiksuje ;)
Nie mam do nikogo żalu ;)
 
Back
Top