Thorsten
Użytkownik
- Samochód
- ASX 2.0 - (4B11)
Dzięki wydatnej pomocy kolegi @murgos, mamy analizę oleju Petro-Canada 5w30 SS (ILSAC GF-6A/API SP RC), którą pozwoliłem sobie udostępnić.
Aha, jeżeli ktoś z szanownych kolegów zechciałby pokusić się o fachowy komentarz do analizy, to zapraszam
Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30
Jakość:
Opis:
Dane z analizy są wyjątkowo zgodne z kartą produktu, to też świadczy o wysokim stopniu kontroli jakości i powtarzalności produkcji.
Wg nas jest to bardzo dobry i godny polecenia olej w tej klasie lepkości i dla samochodów pozwalających na stosowanie olejów tylko z normami API/ILSAC.
Aha, jeżeli ktoś z szanownych kolegów zechciałby pokusić się o fachowy komentarz do analizy, to zapraszam
Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30
Jakość:
- API SP+RC
- ILSAC GF-6A
- dexos 1 gen. 2s
- Ford WSS-M2C961-A1
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100 stopniach Celsiusza w pobliżu górnej granicy
- Indeks lepkości 176 jest w normie dla tej lepkości i stosunkowo wysoki jak na oleje spełniające wymogi normy d1g2.
- Pakiet dodatków zawiera sole wapnia i magnezu, spełniający wymogi LSPI. Dużo boru (dodatek wielofunkcyjny może wspierać ZnDTP oraz działać jako dyspergator), w składzie jest również obecny molibden. Krzem widoczny w analizie jest dodatkiem antypiennym.
- TBN 8 mg KOH/g jest wartością stosunkowo niską, zwłaszcza przy liczbie kwasowej wynoszącej 2,32. Warto jednak podkreślić, że normy API nie określają poziomów TBN.
Dane z analizy są wyjątkowo zgodne z kartą produktu, to też świadczy o wysokim stopniu kontroli jakości i powtarzalności produkcji.
Wg nas jest to bardzo dobry i godny polecenia olej w tej klasie lepkości i dla samochodów pozwalających na stosowanie olejów tylko z normami API/ILSAC.
Last edited by a moderator: