• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Petrol Power Ecomax

Jakiś czas temu kupiłem sobie taki dodatek, bo coraz więcej tankuję czystą 95 - łatwiej taką dorwać na Cyrklu niż 98. A ich premium 95 to jakiś kosmos cenowy.

20210430_215352.jpg

Dodatek stosuję od 5 tankowań. Pierwsze tankowanie na czystym Pb i zapiski z poprzedniego testu Oilem się pokrywały - średnie spalanie to okolice 7,9 litra. Pięć tankowań na dodatku Millersa i spalanie poszybowało w dół do 7,02 średnio, przy czym wahnięcia są od 6,7 do 7,1 - zależy czy więcej autostrady czy krajówek. Millers starcza na 10 tankowań do mojego baku, jak przejadę komplet to wstawię wykres z Fuelio, potem przejadę kolejne 10 tankowań na czystym Pb i się porówna czy coś się nie zmieniło.

Co do pracy silnika z dodatkiem - raczej się nic nie zmieniło. Spaliny nie mają dodatkowego cuszku jak to było na AR i na czyścidle Ravenola, nie widać jakichś dodatkowych śladów na wydechu. Jeżeli spalanie na dodatku się utrzyma, a po powrocie do czystego 95 wzrośnie do poprzedniej średniej to będzie to chyba pierwszy dodatek jaki dał mi jakiekolwiek zauważalne rezultaty. Ale to jeszcze zobaczymy.
 
Stosuję od 10 lat w każdej swojej benzynie. Nawet do kosiarki wlatuje jako kondycjoner- bo paliwo rok leży. Organoleptycznie ciężko o spektakularne rezultaty, ale parametry emisji spalin poprawia - mniej HC czyli pełniejsze spalanie. Nawet już nie wiem jak jeździ się bez tego. Na pewno co mogę potwierdzić - wydech bardziej czysty niż takie samo auto użytkowane bez tego (porównanie we flocie).
 
Pod butem to żaden dodatek nie będzie wyczuwalny, chyba że wodę utlenioną spróbujesz spalać :D

Co do spalania, to albo mój sterownik taki sprytny i nie daje się nabić w butelkę, ale jedyną zasługą dodatków jest to że przeczyszczają i utrzymują w optymalnej sprawności układ, bo po dwóch tankowaniach niskiego, sytuacja zaczęła wracać do normy. Spalanie nadal jest niższe niż na czystym Pb, ale zaczyna się zbliżać do tego co było widać w Oilem Hybrogen czy Mannolu - czyli jakieś 3-4% różnicy względem czystego Pb. To już w zasadzie błąd obliczeniowy i raczej domena warunków i humory kierowcy, niż wpływ dodatku.

Wykres na razie wygląda jak w Oilem - ostry spadek na pierwszych tankowaniach i potem wraca do normy. Podejrzewam, że po odstawieniu przez parę tankowań będzie jak na dodatku i potem ciut wzrośnie.

Wg mnie te dodatki jedyne co robią to dbają o to, żeby układ paliwowy był czysty i zadbany. W starym wozie spadek spalania może być bardziej widoczny i się utrzymywać bo zazwyczaj stare układy już swoje przeszły. Ale w nowym czy prawie nowym wozie to raczej element higieny.

Można lać Pb95+dodatek, albo Pb98 czy ulepszone 95 jeżeli ktoś ma na swojej ulubionej stacji - wyjdzie mniej więcej na to samo.

Jak przepalę resztę butelki to pokażę jak wyglądały poszczególne wyniki spalania.
 
@jerseyAdmin wszystko zależy jak kto liczy pieniądze, bo jeśli $ nie gra roli, to owszem, pewnie wyjdzie na to samo ale dodatkowy koszt AR do standardowych paliw to 6zł licząc po 50l baku, natomiast różnica w cenie V-Power/Fuelsave poza wtorkowymi promocjami, to +35zł na baku, przynajmniej w W-wie. Tak samo Pb98 na cyrklu.
 
Hmm moze zamiast tych czyscikow warto zainstalowac oil catch tank ? Ofc jesli chodzi o wtrysk bezposredni. Natomiast mowiac o dodatku ktory poprawia spalanie paliwa to powinno sie uzyskac wieksza porcje energi co powinno delikatnie byc odczuwalne :) tak na chlopski rozum ...

Odnosnie paliwka. To juz na orlen czy bp te podstawowe benzyny juz czyszcza ...
 
Ingerencja w silnik odpada na gwarancji. Po gwarancji to już co dusza zapragnie.
 
Wlałem ostatnią porcję, średnie spalanie 7,63 czyli tak jak na Hybrogenie, wychodzi że różnica z czystym Pb95 to jakieś 4%.
 
4% to zaoszczędzone 20 litrów paliwa na 500ml Millersa. Skórka za wyprawkę jeśli chodzi o oszczędności. Bonus jeśli coś czyści i smaruje.
 
Dokładnie, na oszczędności nie ma co liczyć, w każdym razie sensownie mierzalne. To jest uwypuklane bo się liczy w reklamie i tyle.

Jeżeli wiążą wodę i coś tam czyszczą to mogą mieć sens jako zamienniki paliw premium.

Musze pomyśleć co następne :D
 
Może skusisz się na Mannol Ester Additiv Benzin? 1/4 ceny millersa. Jakby udało się zaoszczędzić 4% paliwa to już byłbyś do przodu ;)

1622478233087.png

Albo Lucas. Nic już nie udało mi się wygiglać z długodystansowych dodatków których jeszcze nie stosowałeś.

1622479210588.png
 
Last edited:
Mannol ma tandetne opakowania. Miałem czarną wersje, nic nie dawała. Lucas to jest jakiś pomysł.
 
Przeglądam co mają żabojady na ten temat do powiedzenia i wybija się Meca-Run C99 Essence 250ml na 1000 litrów benzyny cena 22 euro. Dostępne w Amazon, możliwa dostawa do Polski? Jest też wersja diesel (może spróbuję po wakacjach)
1622480926127.png
1622481554960.png

C 99 modyfikuje napięcie powierzchniowe cząsteczek paliwa (łańcuch węglowy typu C6) w celu uzyskania jednorodnego rozkładu mieszanki utleniacz / paliwo, co skutkuje lepszym spalaniem, a tym samym modyfikacją parametrów pracy silników cieplnych.

C 99 zwiększa prędkość mieszanki paliwowo-powietrznej przy wszystkich prędkościach, zarówno na zimno, jak i na gorąco, mieszanka gazów jest znacznie bardziej jednorodna, w momencie zapłonu prędkość spalania jest bardzo szybka, całe twoje paliwo wytwarza energię, twój pieniądze nie idą już w dym i zanieczyszczenia. Odkrycie: Techniczne urządzenia kontrolne zapobiegające zanieczyszczeniom wykazują stały spadek 4 razy mniej Hc i Co. Wyniki są niesamowite, ale taka jest rzeczywistość

C 99 Essence ma funkcję przeciwcierną, co oznacza, że odpycha chwyt lub kontakt. W benzynie Super 98, Super 95, a obecnie 95-E10, benzyna C 99 odpycha osady dziąseł, lakiery, które są przyczyną zatykania zbiorników i dysz, co w konsekwencji prowadzi do zubożenia i ryzyka zacierania (patrz zdjęcie). Konkretnie, C99 unika konieczności usuwania kamienia z silnika, ponieważ silnik zostaje zatkany przez użycie benzyny lub zwykłego oleju napędowego.
 
Jak odpycha osady dziąseł to musi być spoko :D
 
Z ciekawości zacząłem tankować czyste Pb98 i logować spalanie, na razie z 4 tankowań mam średnią 6,89, zobaczymy jak to się zakończy. Jajka będą, jak to spalanie się utrzyma, bo wyjdzie, że dodatki dają tyle, że nic nie dają. Fakt, że moja Kijanka przestawi sobie zapłon pod 98.
 
I co z tym spalaniem?
Jaki juz masz przebieg tego TGDI?
 
Last edited by a moderator:
To ma trochę ferrocenu a wiec utrzymuje układ obróbki spalin w należytej czystości.

Czy ma obniżać spalanie, w niektórych silnikach być może.
 
135 tysięcy. Spalanie się nie zmieniło, raczej nie ma co liczyć na dodatki że je obniżą.
 
To ma trochę ferrocenu a wiec utrzymuje układ obróbki spalin w należytej czystości.

Czy ma obniżać spalanie, w niektórych silnikach być może.
To do mnie chyba nie podejdzie bo w instrukcji mam zakaz stosowania takich rzeczy
 

Attachments

  • 20220722_110406.jpg
    20220722_110406.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 152
Back
Top