• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peuegot 301 2017r skrzynia biegów.

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km,peuegot 301 1.6 bluehdi 99km
Witam, poszukuję oleju do w/w auta, według książeczki serwisowej oleju w skrzyni biegów się nie wymienia,ale praca jej na luzie mnie nie zadowala.
Moze ktoś z was wie jaki olej powinien byc zalany.
 
Myślę, że powinieneś poszukać danych o serwisowaniu samochodu po za tym forum. Może na forum peugeota?

W Berlingo przy skrzyni 5-cio biegowej (może i nie tylko) w książce serwisowej jest zalecany Total Gear 8 75W80
 
Zalać zawsze się zaleje. Można wykręcić jakiś czujnik. Ze system bywa różnie
 
Niestety na forum peuegota, prawie całkowity brak jakichkolwiek tematów związanych z 301, wogole jest bardzo mało informacji o 301.
 
wogole jest bardzo mało informacji o 301.
Bo to samochód budżetowy. Bardzo wiele 301 i C-Elysee trafiło do firm, jako flota tanich samochodów. Nawet u mnie w firmie śmiga 301.

Powinieneś mieć książkę serwisową. Jesli poprzedni właściciel nic jej nie dał, to jedź do ASO i niech Ci po numerze VIN powiedzą, jakie masz zalecenia i jaki masz kod skrzyni. Trzymaj się konkretnej lepkości, oraz normy GL.
 
Szkoda latać po forach i otrzymywać niepewne informacje. Najlepiej od razu uderzyć do ASO z VIN. Z własnego doświadczenia, przynajmniej z ASO Renault, kontakt był zawsze bardzo przyjemny. Tak stacjonarny, jak mailowy z centralą.
 
Nie to żebym był przeciw wymianie ale... na luzie to skrzynia najmniej pracuje. Łożyska wałka sprzęgłowego tylko.
Jak wcisniesz sprzeglo jest ok?

Pozdrawiam,
 
Dwumas może się uszkodzić na różne sposoby. Czy to koło zamachowe, łożysko, skrzynia tego nie rozstrzygniemy. Wg mnie szanse są marne żeby wymiana oleju w skrzyni pomogła w tej kwestii.
 
Terkotanie dochodzące ze skrzyni biegów na luzie to standard w PSA - słabe łożyska.
 
Źle wyczytałeś. Żadna wersja 92KM tzn ani silnik 8v DV6DTED, ani starszy 16v DV6ATED4, nie miały koła dwumasowego.
 
@Kaczorek79 to nie jest zależne od rocznika z tymi dwumasami?
 
Nie, nie było dwumasy w 1.6 HDI ze skrzynią manualną. Dwumasowe koła występują przy tych zautomatyzowanych skrzyniach.
Tak w ogóle, to @Michalos12 mógłbyś napisać o jaki silnik chodzi, bo albo jestem ślepy, albo nie ma żadnej wzmianki o tym. Czytając inne posty na forum domyśliłem się, że chodzi o 1.6 DV6FD, tu do skrzyni potrzeba 2 L oleju Total Gear 8 75w80. Korek spustowy jest na samym dole na klucz "kwadrat" , wlewa się od góry, a z boku przy lewym kole jest korek kontrolny zaraz przy pokrywie bocznej. Generalnie trzeba całe 2 L wlać.
 
Back
Top