- Marka samochodu
- Peugeot 308
- Budżet/ile litrów
- Brak ograniczeń / 4L
- Silnik
- 1.6 e-HDi 92KM FAP 9HP
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- Brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W30 lub 5W30
Auto użytkowane będzie 25% trasa i 75% miasto. Do tej pory zalany olejem 5W40 nieznanej marki.
Jeśli zmieniać na to co zaleca producent, to czy lepiej 0W30 czy 5W30?
Moi faworyci to:
0W30
- Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W30 (nie mogę znaleźć dostępnego w polskiej dystrybucji)
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
- Total Quartz INEO First 0W30
5W30
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 5W30
- Total Quartz INEO ECS 5W30
- Lotos Synthetic C2+C3 5W30
Zastanawiam się też nad zasadnością stosowania oleju "low saps" przy FAPie, czy to aby nie jest tylko chwyt marketingowy?
Kiedyś ktoś pisał, że na oleju "full saps" filtr cząstek stałych wcale nie wypalał się częściej.
Jeśli zmieniać na to co zaleca producent, to czy lepiej 0W30 czy 5W30?
Moi faworyci to:
0W30
- Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W30 (nie mogę znaleźć dostępnego w polskiej dystrybucji)
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
- Total Quartz INEO First 0W30
5W30
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 5W30
- Total Quartz INEO ECS 5W30
- Lotos Synthetic C2+C3 5W30
Zastanawiam się też nad zasadnością stosowania oleju "low saps" przy FAPie, czy to aby nie jest tylko chwyt marketingowy?
Kiedyś ktoś pisał, że na oleju "full saps" filtr cząstek stałych wcale nie wypalał się częściej.