• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0 180 km bluehdi

Wojtas22441

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 508 RXH
Marka samochodu
Peugeot 508 2.0 bluehdi 180 km
Budżet/ile litrów
300/5
Styl jazdy
Silnik
2.0 bluehdi 180 km
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
2312
Jaki olej masz obecnie
Motul 2312
Witam przyszedł czas na zmiany oleju. Obecnie auto jeździ na Motul 2312 0w30.
Interwały olejowe są co 10000 km.
Zastanawiam się nad 2 olejami
1:gulf formula pcx 0w-30
2 eurol ultrance psa 0w-30
Pytanie moje który z tych oleji będzie lepszy i dlaczego ? I czy jest jescze jakaś alternatywa dla nich lepsza?

Witam poszukuje oleju to tego samochodu norma jest tam 2312 c2 obecnie jeżdzę na motulu 2312 interwały olejowe co 10000 chciałbym go zmienić zastanawiam się nad 2 pierwszy z nich to ;
1 gulf formula pcx 0w-30
2 eurol ultrance psa 0w-30
Który z nich będzie lepszym wyborem?
Czy może jest jakiś inny który będzie lepszy?
 
Total ineo first 0w30
Orlen max expert fr 0w30
Na tych olejach jeżdżę w "mniejszym bracie " 1.6 blue hdi 99km
 
To ja dodam jeszcze Castrol Magnatec Stop Start 0W30 C2, który bardzo dobrze sprawdza się podczas jazd miejskich. Dobrym olejem będzie rówież zalecany przez PSA do tych silników Total Ineo First 0W30 C1/C2.
 
A czy ktoś ma jakieś konkretne informację odnośnie tych oleji co podałem albo dlaczego akurat taki olej który ktoś poleca podparty konkretnymi argumentami (wynikami testu) z góry dziękuję za zaangażowanie
 
Total ineo first 0w30
Orlen max expert fr 0w30
napewno te dwa mają oficjalną aprobatę oraz mają analizę na forum.
 
A ma specol norme psa2312?
Albo chociaż 0w30 psa 2290?
Bo 5w30 szkoda zalewac do nowego silnika ,a po drugie a3/b4 0w30 nie polecę do tego silnika bo zaraz bana dostanę,ze znowu proponuje wyłączenie adblue i wycięcie fap.
 
A czy ktoś ma jakieś konkretne informację odnośnie tych oleji co podałem albo dlaczego akurat taki olej który ktoś poleca podparty konkretnymi argumentami (wynikami testu) z góry dziękuję za zaangażowanie
Na forum był testowany Total Ineo First 0w30, który zawiera spory dodatek molibdenu.

Każdy olej spełniający normę będzie zbliżony parametrami. Marka to już kwestia gustu

Osobiście uważam że nie trzeba koniecznie trzymać się olejów z obniżonym HTHS i można pokusić się o zastąpienie ich olejem z normą VW 507.00
 
@Michalos12 a ma Specol w ogóle jakiekolwiek normy? :p
B71 2290 to wyłącznie 5W30, także oczywistym jest, że 0W30 nie będzie w tej normie :).

@Wojtas22441 Total Ineo First 0W30 to generalnie olej stworzony stricte pod te silniki, ciężko go do czegoś porównać, bo jest...specyficzny, bardzo dobry olej, ale kompletnie inny od konkurencji :).

Do tego dorzucił bym Texaco Havoline ProDS P 0W30. Prawdę powiedziawszy, to czego byś w normie 2312 nie kupił, to poza wspomnianym wyżej Totalem, cała reszta nie będzie jakoś szczególnie się od siebie różnić. No jeszcze ten Orlen FR jest ciekawym olejem, ale ciekawym głównie dlatego, że wyprodukowany został w technologii, z którą wcześniej się jeszcze na forum nie spotkaliśmy.

Ja bym wrzucił do tej motorowni Totala, bo to bardzo dobry olej, w sensownych pieniądzach i nikt nie ukrywa, że typowo pod te konstrukcje był też tworzony.
 
@Wojtas22441, ode mnie oleje:
- Motul Specific 2312 i na tego bym zwrócił uwagę, bo cena w miarę akceptowalna.
- Midland Axentum - jest pewne źródło zakupu (priw), a te szwajcarskie oleje są całkiem przyzwoite. Mamy na forum kilka analiz.
- Yacco P - to taki "drugi motul".Bardzo przyzwoite oliwy, ale za 5L trzeba 300+ zabulić.
Ogólnie jest jeszcze kilka alternatyw (Eurol, Valvoline, Eneos, Castrol, ...), ale ja po prostu niczego nie polecam, bo nie znam tych silników.
 
Eurol Ultrance PSA 0W30 jest bardzo mocny bazowo - olej bazowy to przewaga grupy IV. Olej dość drogi ale na pewno wart rozważenia.
Atrakcyjny cenowo i niezły jakościowo będzie Texaco PRO DS P0W30.
Post automatically merged:

@Michalos12 a ma Specol w ogóle jakiekolwiek normy? :p
B71 2290 to wyłącznie 5W30, także oczywistym jest, że 0W30 nie będzie w tej normie :).

@Wojtas22441 Total Ineo First 0W30 to generalnie olej stworzony stricte pod te silniki, ciężko go do czegoś porównać, bo jest...specyficzny, bardzo dobry olej, ale kompletnie inny od konkurencji :).

Do tego dorzucił bym Texaco Havoline ProDS P 0W30. Prawdę powiedziawszy, to czego byś w normie 2312 nie kupił, to poza wspomnianym wyżej Totalem, cała reszta nie będzie jakoś szczególnie się od siebie różnić. No jeszcze ten Orlen FR jest ciekawym olejem, ale ciekawym głównie dlatego, że wyprodukowany został w technologii, z którą wcześniej się jeszcze na forum nie spotkaliśmy.

Ja bym wrzucił do tej motorowni Totala, bo to bardzo dobry olej, w sensownych pieniądzach i nikt nie ukrywa, że typowo pod te konstrukcje był też tworzony.
Nie do końca tak z tymi różnicami bo w tej normie są oleje, gdzie jeśli już mamy IV grupę to w symbolicznej ilości albo oleje oparte w przewadze na IV grupie.
 
Dołączę się do pytania, czy takie same oleje są polecane do 2.0 HDi 163 km, peugeot 508 2012r. 134 tys km. Olej od nowości total 5w30 zmieniany co 10 tyś

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top