• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI

darekpawel

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 2.0 HDI
Podłączę się do tematu… U mnie też przyszedł czas na wymianę - silnik ten sam: BlueHDI 180KM w Citroen C5.
Mogę kupić 6 litrów za ok. 180zł Motul Specific 2312 0W30. Od kogoś kto już nie ma takiego silnika…

Cena wydaje się atrakcyjna, patrząc na ceny w sklepach/hurtowniach…
Ew. czy coś innego w miarę dobrej cenie jest ostatnio polecane?
 
Norma 2312 jest na tyle "specyficzna", że wszystkie oleje będą bardzo podobne do siebie, spokojnie można kupować tego Motula, za 6l dobra cena.
 
@darekpawel Dyskusja rozwinęła się na tyle, że wydzieliłem osobny temat. Proszę edytuj pierwszy post i uzupełnij brakujące informację. Dzięki.
Post automatically merged:

@soszo Ogólnie oleje Totala z serii Ineo są dosyć specyficznymi formulacjami.
 
Generalnie większość olejów z tą normą będzie dość podobna a pakiet dodatków będzie bardzo podobny a często po prostu identyczny. Różnice mogą być natomiast w zastosowanych olejach bazowych. Z tego co wiem to bardzo wiele z nich ma przynajmniej 10-30% IV grupy a zdarzają się takie co mają nawet ok 50% (ze znanych mi Eurol Ultrance PSA 0W30). Ta norma chyba niejako wymusza lepsze bazy co ma swoje odbicie w cenach produktów z tą norma. Bliźnicza do tej normy PSA jest norma Forda gdzie też mamy do czynienia z podobnym pakietem dodatków (a nawet tym samym) lepkością 0W30 i C2 ale widocznie wymagania normy są nieco inne bo rzadziej gości tu IV grupa a ceny są niższe. Motul z 2312 180,00 zł za 6l to okazja bo cena rynkowa nawet w dobrym hurcie jest znacznie wyższa. Nie wszystkie oleje Motula sa wybitne ale trzymają niezły poziom na tle konkurencji.
 
Back
Top