• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugeot Boxer 2.2 HDI

Dominik

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot Boxer 2.2 hdi
Marka samochodu
Peugeot Boxer
Budżet/ile litrów
200/6.3
Styl jazdy
Silnik
2.2 HDI
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Total Ineo ECS 5w30
Witam
Proszę o pomoc w doborze odpowiedniego oleju. Auto przejeżdża dziennie jakieś 300 km w tym 100km trasa i reszta po mieście ze względu na to że auto używane jest w kurierce. Obecnie silnik zalany jest olejem Total Ineo ECS 5w30 ponieważ poprzedni właściciel taki stosował. Chciałbym zmienić olej na inny zewzględu na kulturę pracy zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Do czasu rozgrzania słychać bardzo głośno klekot jak w starym dieslu. Po nagrzaniu jest wszystko ok. Olej wymieniam max co 15 000 km. Zaraz po wymianie oleju silnik pracuje cicho ale po około 7-8 tys. kilometrów problem zaczyna się pojawiać.
 
Klekot nie jest wina oleju, tylko układu wtryskowego!

Jako alternatywę dla total, skądinąd całkiem dobrego oleju, proponuję Mobil1 esp 5w30.
 
C4 to raczej tylko wymóg Renault. Klepanie na zimno nie będzie winą ECS. To olej o dobrych właściwościach niskotemperaturowych. Oczywiście można wymienić na coś innego w ramach prób i doświadczeń.

Coś jeszcze oprócz wtrysków było robione/sprawdzane? Silnik równo chodzi, nie faluje na wolnych przy tym klepaniu?
 
Tylko wtryski. Silnik pracuje równo i nie ma innych objawów. Mechanicy twierdzą że wszystko jest ok ale to klepanie moim zdaniem nie jest normalne tym bardziej że po wlaniu świeżego oleju problem nie występuje. Dodam jeszcze że jest to silnik forda i może ma mieć inną klasę dla oleju niż ta dla peugeota. Niestety w instrukcji jest tylko zapis alby stosować normę producenta.
 
Dodam jeszcze że jest to silnik forda
Nie, to jest silnik PSA, jak każde HDi, i to PSA dostarczało silniki dla Forda, nie odwrotnie.
Niestety w instrukcji jest tylko zapis alby stosować normę producena
Czyli PSA B71 2290, która jest też bardziej wymagającą normą niż 913 Forda.
Poza tym, pomiędzy A5/B5, a C2, główną różnicą będzie ilość popiołów.

Spróbuj przy następnej wymianie zalać Castrola Magnatec C2, z normą 2290, nie wiem czym jest to spowodowane, ale jeszcze nie miałem oleju, na którym silnik tak jedwabiście pracował, być może to zasługa dużej zawartości molibdenu, nie wiem, ale olej robi robotę :)
 
Last edited:
Back
Top