• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

peugeot traveller 2.0hdi 122km po chipie na ponad 200 jaki olej?

fred03

Użytkownik
Samochód
BMW M5 F10
Marka samochodu
Peugeot Traveller
Budżet/ile litrów
30-35zł za L
Styl jazdy
Silnik
2.0HDI
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
total ineo first 0w30 ZALANY FABRYCZNIE..
Witajcie, po pierwsze zastanawiam się nad wyrzuceniem całej ekologii z tego pojazdu a po drugie jaki wybrać olej?
fajnie by było aby stosunek zł/l nie przekraczał 30zł czyli jakieś 180/200zł za 6l jestem w stanie dać.
wymieniam oczywiście co 10-12tyś i zastanawiam się który olej wybrać.. od nowości lany TOTAL ineo first 0w30 lecz na zagranicznych oilclubach mówią że słabo zabezpiecza silnik.
do wyboru mam: Castrol Magnatec Stop-Start 0W30 C2
Mobil 1 FS 0W40
TOTAL Ineo HTC 5w-30
SHELL Helix Ultra Professional AP-L 5w-30
Total RUBIA TIR 9900 FE 5W30
MOBIL 1 ESP 5w-30
eurol fs 5w30
Eurol FS 0W30 Syntence
 
Mobil 1 ESP 5W30 + AR9100 powinien dać radę i taki pakiet nie zrujnuje finansowo. Total 0W30 też powinien w sumie dać radę. W dobrej cenie masz Texaco Pro DS-P 0W30. Eurol FS 0W30 też ciekawa opcja i najmocniejszy bazowo z ww. Wyżej niż to 12,5 to bym z lepkościa nie szedł ale lepiej w tym wypadku wybrac olej o nieco wyższej niż "normalnie" lepkości w ramach lepkości xW30.
 
A co ogólnie myślicie aby zalać własnie olej od cieżarówki ale w odpowiedniej lepkości?
Zrobi krzywdę silnikowi? Bo o ekologię to w sumie nie wiem czy jest sens się martiwć, bo w dużych też jest
 
Skoro ktoś ma dostęp/ma swoje ciężarówki to pewnie i troche takiego oleju ma pod ręką i skoro krzywdy nie zrobi, to można lać?

Edit: Oczywiście myślę tu o dieslu, bo do benzyny to wydaje mi się, że gorzej się nada
 
Last edited:
Są tacy co stosują takie oleje.
1624486292515.png

 
Last edited:
Wiem, że moi klienci co mają ciężarówki stosują też te same oleje do osobówek, ale po prostu ciekawy jestem jak to wygląda z "technicznego" a bardziej "chemicznego" punktu widzenia
 
Mobil 1 ESP 5W30 + AR9100 powinien dać radę i taki pakiet nie zrujnuje finansowo. Total 0W30 też powinien w sumie dać radę. W dobrej cenie masz Texaco Pro DS-P 0W30. Eurol FS 0W30 też ciekawa opcja i najmocniejszy bazowo z ww. Wyżej niż to 12,5 to bym z lepkościa nie szedł ale lepiej w tym wypadku wybrac olej o nieco wyższej niż "normalnie" lepkości w ramach lepkości xW30.
możliwe jest zwiększone spalanie paliwa o 0.5-1l przy zalewaniu mobila 5w30 zamiast total ineo first 0w30? który byłby bardziej polecany dla silnika jeśli chodzi o żywotność?
 
możliwe jest zwiększone spalanie paliwa o 0.5-1l przy zalewaniu mobila 5w30 zamiast total ineo first 0w30?
Nie. Nie ma takiej opcji. Nawet między lepkościami 5W30 i 5W40 nie będzie żadnej różnicy.
 
Back
Top