• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugot 208 / 1.4 VTi / 2012r / 71tys przebiegu bierze olej

kranu

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 208 1.4 VTI
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
200 zł / 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
1.4 VTi
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
B71 2290, B71 2312
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Ineo ECS 5W30
Samochód od nowości zalewany Totalem Ineo ECS 5W30, najpierw w ASO, potem dalej się tego trzymałem.
Regularne wymiany, zawsze przynajmniej 3/4 na bagnecie.
Tylko chcąc utrzymywać taki wysoki poziom to w trasie musiałbym zatrzymywać się na dolewki bo ostatnio litr poszedł na 1400km.
Myślę czy nie przejść na coś gęstszego, ale boję się o łańcuch rozrządu który na zimnym słychać.
Od początku brał, ale wg. serwisu w normie. Teraz przy przebiegu 71tys. najgorzej przy prędkościach autostradowych bo tylko 5 biegów jest, więc wysokie obroty.
 
Last edited:
Żadnych 'gestszych' = bardziej lepkich olejów.. co ile wymieniasz olej aktualnie i jak często był wymieniany wcześniej?
 
co ile wymieniasz olej aktualnie i jak często był wymieniany wcześniej?

Teraz pora na wymianę i zastanawiam się czy dalej Total, a wcześniej:

1599283956710.png
 
Total dobry olej, może warto spróbować :


Interwały wymiany dobre, więc raczej niemożliwe, zeby był jakiś pozapiekany syf.. spróbuj przed wymianą płukanki Oilem Hybrogen ;-)
 
Te silniki widocznie lubią olej, bo to już kolejny taki przypadek ...
Wyższa lepkość może zmniejszyć pobór oleju, powiedzmy do 1L/1600km, a może w ogóle nic nie zmienić, robiąc przy tym więcej szkód niż pożytku.
Obawiam się, że remoncik będzie potrzebny ...

Co do samych olejów, to Peugeot zaleca oleje lekkobieżne w nomie 2312, a Ty jeździsz na starszej, czyli 2290 (też zgodnej).
Obydwie te normy to oleje o obniżonej lepkości HTHS.
Gdybym od siebie miał cokolwiek proponować i zmieniać to zaproponowałbym 5w30, ale z normą ACEA C3, czyli lepkość HTHS powyżej 3.5 (2290 ma 2.9-3.5).
Niewiele to pewnie zmieni, ale nie powinieneś silnikowi zaszkodzić.
Propozycja takiego oleju:
 
Ja kiedyś opisywałem sytuacje wyczytane na forach Peugeota, że o konstrukcje VTi szły pozwy sądowe.

Obawiam się, że potrzeba jest już interwencja mechaniczna w silnik, bo tam pierścienie mają już dosyć.

litr poszedł na 1400km.

Tam już jest zupełnie obojętne, co wlejesz. Wszystko i tak pójdzie wydechem.
 
Litr na 1400km to ok 700ml/1000km to chyba jeszcze mieści się w normach fabrycznych
 
Imho te normy są rodem z PRL-u . Dopuszczalne zużycie oleju to 1% normy zużycia paliwa;)

Widać, że do dziś producentom samochodów takie normy pasują
 
Możesz spróbować Mobil FS 0w40, to lekka 40stka z bardzo bogatym pakietem dodatków i na forum jest jeden użytkownik, który mocno ograniczył zużycie jeżdżąc na tym oleju. Z tego co pamiętam to BMW do tych silników rekomenduje nieco wyższe lepkości.

Oczywiście kluczowe jest trzymanie interwałów, do tego możesz pomyśleć o AR9100, który zmniejsza tarcie ale też ładnie czyści silnik.

Edit:
Jeśli chodzi o 5w30 to ciekawą opcją może być Shell Helix Ultra C3 ECT 5w30, taka grubsza 30tka która może się lepiej sprawdzić niż C2.
 
Moim zdaniem, wydawanie pieniędzy na cud oleje w tym wypadku mija się z celem. Olejem silnika nie naprawimy. Co mu to da, że z poborem oleju zejdzie 100-150ml na 1000, skoro za olej wyda finalnie więcej, niz na dolewki najtańszego.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Myślę w takim razie, że zaleję znowu Totalem i będę obserwował.
Bo tak wysoki pobór oleju jest w trasie, a jeżdżę głównie po mieście - wtedy jest akceptowalnie, czyli tak z litr do następnej wymiany, nic też nie kopci ani nie kapie.
 
Jeśli żry olej pod obciążeniem to pierścienie, cudów nie ma. Ogólnie te silniki nie są zbyt udane, to jest bezpośredni wtrysk? Bliźniak thp?
 
Moim zdaniem, wydawanie pieniędzy na cud oleje w tym wypadku mija się z celem. Olejem silnika nie naprawimy. Co mu to da, że z poborem oleju zejdzie 100-150ml na 1000, skoro za olej wyda finalnie więcej, niz na dolewki najtańszego.

A moim zdaniem M1 0W40 to nie żaden cud-olej. Porządna oliwa po prostu, a koszt 120 za 4 litry nie powala. Jak zejdzie z poborem to chociaż silnikowi pomoże.
 
VTi podobny do THP, wolnossący ale bez turbiny więc lubi wysokie obroty.
Total niedrogi olej i w 5L butlach, do silnika wchodzi ponad 4L więc zawsze zostaje na te dolewki..
 
Też mam wolnossący, ale zmienne fazy powodują, że max moment jest dostępny niżej. U mnie jest to przedział 2700-3000 RPM, w tym peżociku jest to 4000, więc też nie ma dramatu
 
Fabrycznej.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top