• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugot 208 / 1.4 VTi / 2012r / 71tys przebiegu bierze olej

kranu

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 208 1.4 VTI
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
200 zł / 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
1.4 VTi
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
B71 2290, B71 2312
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Ineo ECS 5W30
Samochód od nowości zalewany Totalem Ineo ECS 5W30, najpierw w ASO, potem dalej się tego trzymałem.
Regularne wymiany, zawsze przynajmniej 3/4 na bagnecie.
Tylko chcąc utrzymywać taki wysoki poziom to w trasie musiałbym zatrzymywać się na dolewki bo ostatnio litr poszedł na 1400km.
Myślę czy nie przejść na coś gęstszego, ale boję się o łańcuch rozrządu który na zimnym słychać.
Od początku brał, ale wg. serwisu w normie. Teraz przy przebiegu 71tys. najgorzej przy prędkościach autostradowych bo tylko 5 biegów jest, więc wysokie obroty.
 
Last edited:
Ile tym ugra.. można spróbować 0w40 wg mnie, zawsze można Ceratec dorzucić, może coś da :)
 
Skoro na fabrycznej bierze spore ilości zaryzykował bym zmianę.
no ale co mu to da, jeśli pierścienie są fizycznie uszkodzone? Druga sprawa, że zwiększenie lepkości, spowoduje zwiększenie oporów i wzrost temperatury, co dodatkowo negatywnie może wpłynąć na ich ruchliwość. Moim zdaniem, nie ma sensu kombinować, tylko trzeba zająć się sprawą już mechanicznie.

Zostając przy tym samym nie ugra nic.
Zostając na obecnych pierścieniach nic nie ugra ogólnie. Te silniki miały na prawdę spory problem i dochodziło do procesów sądowych podczas trwania okresu gwarancji. Interesowałem się tym tematem, bo chciałem Puga 308 1.6Vti. No i jak zacząłem się zagłębiać w temat, to wyszło, że lepiej i bezpieczniej kupić Diesla. A że Diesli nie lubię, to w ogóle zrezygnowałem z tego modelu :D

Producent się zabezpieczał w książce serwisowej, że może brać do 1L\1000km. Wyobraź sobie, co się działo, skoro już dochodziło do prób rozwiązania umowy z tytułu wad fabrycznych :D Podczas oczywiście okresu gwarancyjnego :D Pobór oleju, to nie jest jedyna bolączka tych silników.
 
Rozumiem, że są inne lepsze pierścienie do tych silników, bo z tego co napisałeś wymiana na nowe fabryczne nie ma sensu :)
 
Rozumiem, że są inne lepsze pierścienie do tych silników
Tak. Stosuje się z wersji poliftowych, gdzie problem był PODOBNO rozwiązany. Zresztą innych już nie dostaniesz, bo teraz sprzedają już poprawione, z tego, co wiem. Są też zamienniki, które są lepiej wykonane.
 
można spróbować 0w40
No można próbować, żeby się przekonać, że niewiele to pomaga.
Trzeba mieć świadomość, że wymiana pierścieni/uszczelniaczy jest raczej nieunikniona.

Tak ogólnie, to silniki z PSA tylko na olej napędowy ...
Benzynowe im od 20 lat nie wychodzą.
Diesle i owszem.
 
Może pomoże, może nie pomoże 🤷🏻‍♂️ u mnie Ceratec chociażby pomógł. Po to jest to forum, żeby dzielić się spostrzeżeniami i próbować. Są rozwiązania sprawdzone, są rozwiązania 'pionierskie' warto zobaczyć może akurat się trafi. Zaszkodzić nie zaszkodzi.
 
Co do oleju, to mogę osobiście polecić Mobil1 0W40. Zalałem go do C3 z 1.6 VTi i po przejechaniu okolo 5000 km pobór znacząco zmalal. Dodałem jeszcze do niego AR9100, bo chciałem wyczyścic "złoty" nalot po Motulu - dał rade Archoil. Teraz pobór oleju to ok. 150-300 ml na 3-5 tyś. km (w zaleznosci od stylu jazdy). Ale tak jak tu wcześniej w temacie napisali przy takim poborze mogą byc już wyjechane pierścienie (chociaż w C3 przed zmiana oleju bywało po 300-500 ml na ~1200 km). Oczywiscie przed zmiana oleju płukanka (wówczas użyłem chyba Eurola).
@SACZI Dokładnie, jeszcze tak z 14-18 lat wstecz TU3JP i TU5JP to jak najbardziej. A teraz tylko PureTech 🤨
 
Silniki serii Prince, czyli wszelkiego rodzaju VTI, THP i N13 BMW, jeśli ktoś chce remontować, to niech remontuje i od razu sprzedaje auto. Teraz wystarczy policzyć, jaki sens finansowy ma taki remont. Silniki z plasteliny, wymieniając pierścienie trzeba rozdzielić dwie części bloku, zdjąć czapkę. Później pojawiają się kolejne problemy, koszty rosną, a to wszystko dlatego, że auto normalnie jeździło, tylko brało trochę za dużo oleju. Obejrzeć odmę, tam były rozwiązania, które odmą wciągały bardzo dużo oleju i jest instrukcja w necie, jak można ją przerobić kupując zaślepkę do kolektora ssącego za grosze, a w pokrywie zaworów zmienia się jakieś membrany (kiedyś trafiłem na fajny temat ze zdjęciami, trzeba poszukać), olej jak najbardziej można zmienić na inny, te silniki mocno go grzeją (ekologia jego mać) i niski Noack ma znaczenie. Jeśli wspomniany Mobil FS się sprawdza, to czemu nie, to żaden koszt przy zmianie oleju dołożyć parę PLN. Nie zaszkodzi porządnie przepłukać przy wymianie.
 
Silniki z plasteliny, wymieniając pierścienie trzeba rozdzielić dwie części bloku, zdjąć czapkę. Później pojawiają się kolejne problemy, koszty rosną
Dysponujesz może jakimiś zdjęciami z przykładowego remontu? Chętnie bym pooglądał. Aż tak bardzo w temat się nie zagłębiałem. Napisałem tylko to, co udało mi się ustalić, bo ludzie po gwarancji się tak ratowali.

Benzynowe im od 20 lat nie wychodzą.
a komu tak na prawdę wychodzą w dobie eko norm? Wszystko skalkulowane na ekologię i ciągnięcie kasy przez serwis. Chyba jedyna marka, jakiej bym na dzień dzisiejszy zaufał, biorąc auto z salonu, to Toyota i ich silniki Valvematic 1.6, 1.8, 2.0. Wtrysk pośredni, hydraulika na zaworach, łańcuch rozrządu, który nie ma problemów z napinaczami i ślizgami. Czego chcieć więcej? Zakonserwujesz porządnie po zakupie i gdyby nie to, że pasuje olej czasem zmienić i świece, to zapominasz, gdzie się maskę otwiera.

zrobiłem kilkadziesiąt takich pokryw zaworów
robiłeś pokrywy, czy też tematy uszczelniające?
 
@Zielony34 typowo pokrywy, tam odma jest zintegrowana z pokrywą zaworów, koszty są mega chore, a używki nie mają najmniejszego sensu, te separatory umierają po 100-150tys km
 
a kurcze, szkoda, bo chciałem troszkę pociągnąć Cię za język [klawiaturę :p] gdybyś miał też styczność z uszczelnieniami.

tam odma jest zintegrowana z pokrywą zaworów
chyba też coś o tym czytałem, ale pewien nie jestem. Coś mi teraz wypływa z odmętów pamięci, jak o tym napisałeś.
 
Tam jest takie głupie rozwiązanie, że kanały dolotowe w głowicy mają otwory wprost przewiercone do góry pod pokrywę zaworów i całe ssanie idzie przez pokrywę, a w niej kanaliki i membrana regulująca podciśnienie. Membrana się wyrabia, a z czasem dziurawi. Fabrycznie ssanie oparów ze skrzyni korbowej jest ustawione na uwaga! 0,7 bar, także na wolnych obrotach ciężko oderwać korek wlewu oleju od pokrywy, bo tak zasysa. Uszkodzona membrana powoduje tym samym zaciąganie sporej ilości oparów oleju. W niektórych silnikach jest dodatkowo z pokrywy poprowadzona rurka wprost do kolektora ssącego i tam wiem, że można ją zlikwidować przerabiając jednocześnie pokrywę zaworów, a kolektor zaślepia się zaślepką występującą seryjnie w silnikach BMW/Mini. Przekombinowali.
@Zielony34 Ja nie posiadam żadnej dokumentacji tego rozwiązania, kiedyś próbowałem to zrozumieć oglądając cały układ, ale widocznie albo jestem za głupi, albo za głupi był ten, który to wymyślił, bo jak wiem, to w nawet w ASO PSA po jakimś czasie wprowadzili dodatkową zaślepkę do sprzedaży i chyba próbowali leczyć syfa pudrem. Są manuale w necie, jak przerobić odmę w VTI/THP
 
@Kaczorek79 ta nieszczęsna membrana przedziurawiona potrafi zezrec 1l/600km oleju ;-) ja jestem przeciwnikiem wszelkiego zaslepiania, tylko i wyłącznie wymiana membrany, ewentualnie jak lecimy w podnoszenie mocy to montaż oct
 
W tym silniku to chyba jedynie na pobór oleju to może pomóc moto doktor . Oczywiście ironia ;) :D
 
bo jak wiem, to w nawet w ASO PSA po jakimś czasie wprowadzili dodatkową zaślepkę do sprzedaży i chyba próbowali leczyć syfa pudrem. Są manuale w necie, jak przerobić odmę w VTI/THP
Masakra, ręce opadają... A szkoda, bo ten 1.6VTi ciekawym się jawił silnikiem. Ale wiem, że z pierścieniami użytkownicy też zgłaszali problemy. Przynajmniej Ci, którym udało się wywalczyć remont w ASO.
 
Back
Top