• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Peugot 208 / 1.4 VTi / 2012r / 71tys przebiegu bierze olej

kranu

Nowy użytkownik
Samochód
Peugeot 208 1.4 VTI
Marka samochodu
Peugeot 208
Budżet/ile litrów
200 zł / 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
1.4 VTi
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
B71 2290, B71 2312
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz Ineo ECS 5W30
Samochód od nowości zalewany Totalem Ineo ECS 5W30, najpierw w ASO, potem dalej się tego trzymałem.
Regularne wymiany, zawsze przynajmniej 3/4 na bagnecie.
Tylko chcąc utrzymywać taki wysoki poziom to w trasie musiałbym zatrzymywać się na dolewki bo ostatnio litr poszedł na 1400km.
Myślę czy nie przejść na coś gęstszego, ale boję się o łańcuch rozrządu który na zimnym słychać.
Od początku brał, ale wg. serwisu w normie. Teraz przy przebiegu 71tys. najgorzej przy prędkościach autostradowych bo tylko 5 biegów jest, więc wysokie obroty.
 
Last edited:
Jestem właśnie po remoncie mojej żony citroena c3 1.4 vti. Oprócz pierścieni i uczelniaczy, także była wymieniana właśnie ta odma, która jest zintegrowana z pokrywą zaworów. Na początku jeździł na totalu, jak już zaczął brać olej to lało się w zasadzie co bylo po taniości ale tylko 3w30. Teraz to ja juz totala nie wleje:)
 
Jest tylko jeden Mobil 1 0W40 (do diesla ma napis turbodiesel - ze starych zapasów)
 
@JanB ja naliczyłem na szybko cztery M1 0W40. ESP X3, FS, New Life, Turbo Diesel. Może któryś jest stary ale na bank aktualnych jest więcej niż jeden.

@kranu W poprzednich postach mowa była o M1 0W40 FS
 
Jest tylko jeden Mobil 1 0W40 (do diesla ma napis turbodiesel - ze starych zapasów)

Przechwytywanie.JPG
 
Teraz to ja juz totala nie wleje
a niby dlaczego? Jaki masz dowód na złą jakość Totala, skoro silniki fabrycznie mają problemy wynikające z wad konstrukcyjnych? Dysponujesz jakimiś badaniami na temat złego wpływu tego konkretnego oleju na trwałość i żywotność tej jednostki napędowej, czy od tak "na chłopski rozum" zwalasz na olej, bo najprościej? Jeśli to drugie, to źle trafiłeś w internecie.
 
Nikt nie wie co jest do końca z tymi silnikami nie tak. U mnie problem rozpoczął się po 60 tkm, ale inni robili bez problemu 200tkm. Moze nie jest to wina Totala, a może jest. Jak zrobię tak jak napisałem.
 
Nikt nie wie co jest do końca z tymi silnikami nie tak.
Wszyscy już wiedzą, to nie konstrukcja z tego roku, chłopie, te silniki mają 10 lat i były już wielokrotnie rozbierane przez różne osoby. Jeśli to są słowa osoby u której remontowałeś silnik, to szykuj pieniądze na następny remont, bo wyraźnie robił to ktoś, kto nie ma o tym pojęcia. Masz nawet wypowiedzi wyżej, czytaj uważnie.

Moze nie jest to wina Totala, a może jest. Jak zrobię tak jak napisałem.
To, co robisz, to Twoja sprawa, ale nie sugeruj, że jest to wina oleju, jak nie masz na to 100% dowodów, bo jest to delikatnie mówiąc niepoważne. Fakty przede wszystkim, nie domysły.
 
Zostaly wymienione pierścienie, uszczelniacze i odma. Samochód nie bierze oleju i tyle.
 
Last edited by a moderator:
@mahony, akurat oleje Total są jednymi z lepszych na rynku.
Firma dysponuje stabilną produkcją, co jest najważniejsze dla użytkownika końcowego.
Olej jest jednym z kilku elementów składowych pary kinematycznej, w której występuje współpraca elementów i ich smarowanie.
Tutaj wygląda, że jaki byś olej nie wlał, problem jego poboru pojawi się prędzej, czy później.
 
Czytajcie składy z tymi Mobilami 0W40. Prawie to samo. New Life zastąpił FS a ESP jest trochę wykastrowany. Ja leję do swoich aut i mieszam wszytskie te M1 0W40 nie zważając na etykiety.
 
Oleje są mieszalne że sobą, więc i tak większej różnicy byś nie zobaczył.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Wszystko jedno, bo żaden z nich nie jest polecany do tego silnika.
Jeżeli ma cokolwiek wyczyścić to FS albo NL, bo to full-sapsy z wysokim TBN.

Pozdraiwam,
 
Wiem , że żaden nie jest zalecany do tego silnika. Mimo to uważam , że FS ma najbliżej lepkościowo do tych zalecanych. Krakowskim targiem można by zastosować 5W30 ESP który ma lub spełnia normę 2290 i nie jest fullsaps-em choć nie wiem czy ma to jakieś znaczenie w tym silniku.
 
W poście 41 pisałem o remoncie cytryny mojej żony. Pieniądze wywalone jak psu w dupę, szkoda było cokolwiek robić. Przez jakiś czas faktycznie była poprawa, a teraz jest jak było. W tym przypadku wywołać pieniądze w naprawy nie ma najmniejszego sensu. Jeździć i niczym się nie przejmować. Jak zdechnie kupić nowy.
 
Back
Top