• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum Max-Expert 10W-40

wszystko o produkatach Orlen

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum Max-Expert 10W-40

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA A3/B4
  • API SN/SM/CF
Aprobaty:
  • RN0700
Spełnia wymagania:
  • VW 502.00/505.00
  • Mercedes-Benz 229.1
  • Renault RN0710
  • Fiat 9.55535 D2/G2
Strona produktu:


orlen-me-10w40-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia standardy SAE 10w40. Zakresy lepkości są w średnim przedziale dla SAE40.
  • Indeks lepkości 152. Typowy dla olejów klasy 10w40, aczkolwiek znacznie niższy niż dla przeciętnego oleju 5w40. Pamiętajmy, że oleje klasy 10w są przeznaczone do eksploatacji w temperaturach nie niższych niż -20 -25stC.
  • Pakiet dodatków niezbyt rozbudowany. Bardzo duża ilość ZnDDP (cynk+fosfor) - dodatek przeciwzużyciowy. I to wszystko. Dyspergator oparty o bor, który ma utrzymywać nieczystości w zawiesinie. Detergenty oparte są o sporą ilość związków wapnia z niewielką ilością magnezu - klasyka dla tzw starej szkoły.
  • Nietypowo wysoka liczba kwasowa - 3,79. Nie wiemy, czy to błąd laboratorium, niska jakość baz olejowych, czy celowa kompozycja oleju. TBN 10 - wynik w dolnym zakresie dla A3/B4. Nie potrafimy przewidzieć, jaki będzie to miało wpływa na neutralizację produktów spalania w trakcie eksploatacji.
  • Po mrożeniu olej stracił płynność oraz przejrzystość. Było to jednak spodziewane przy oleju w lepkości 10W-40.

Podsumowanie:
Bardzo nietypowy olej lub typowy, ale dzisiaj taki pakiet dodatków i ich proporcji jest niespostykany. Wysoka ilość ZnDDP i to wszystko. Bor jako dyspergator. Trudno uzasadnić kompozycję ceną, tym bardziej, że konkurencyjne Lotosy są w podobnej cenie (od 60PLN/4L). Producent opisuje olej, że olej "redukuje ryzyko nadmiernego zużycia zaworów", co tłumaczyłoby zastosowaną ilość ZDDP.

Przeznaczeniem oleju są silniki starszej generacji o zapłonie iskrowym i/lub samoczynnym również z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Olej posiada aprobatę Renault RN700. Biorąc pod uwagę VI i nominalne lepkości, olej jest zapewnia wystarczający zakres ochrony w czasie aktualnie panujących temperatur zimą oraz latem. Porównując olej do produktów Lotos, charakteryzuje się on minimalnie niższymi zmierzonymi lepkościami, brakiem Molibdenu oraz nietypowo wysoką jak na dzisiejsze kompozycje zawartością ZnDDP.


Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210316_120230.jpg 20210317_101204.jpg


Opakowanie:
20210310_101309.jpg20210310_101320.jpg
 
Ten wysoki TAN to z powodu dużego stężenia ZnDDP. Popiół siarczanowy?
 
Już gdzieś był TAN 3.53. Wiec na tą ilość Znddp TAN 3.79 jest dziwnie niski
 
W serii Classic tez pisze ze redukuje zużycie zaworów a tam cynku o połowę mniej ;)
 
Olej posiada aprobatę Renault RN700
a to akurat nie trudno posiadać, czy spełniać wymogi. Wystarczy, że olej jest A3/B4.

Jakiś stary, tani pakiet...

Raczej nikt posiadający podstawowe pojęcie o środkach smarnych nie oczekuje cudów w oleju 10W40 za 60zł\4L. No, ale wiadomo, jak to jest w społeczeństwie... ;)
 
Konkurencja 😏😁
 

Attachments

  • classic10w40_ren-page-002.jpg
    classic10w40_ren-page-002.jpg
    558,2 KB · Odwiedzin: 432
Ktoś dal ciała, lab lub orlen. Norma MB229.1 dopuszcza 0.4% siarki i 1.5% popiołów siarczanowych. Przy tych wynikach raczej olej nie spełniał by tych wymogów.
 
Total 10W40 i Motul 10W40 wypada dużo korzystniej
 
Wypadają podobnie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Czy taka ilość cynku i fosforu daję coś więcej niż standartowa dawka w full saps czy jest to tylko tylko dla spokoju kupującego?
 
Bo zastanawiam się nad takim oleju do małego, dość mocno obciążenego silnika diesla-zwykłego TD
 
Back
Top