jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum MaxExpert 5W-30 A3/B4
Analiza ufundowana wspólnie z Eneos 5W-40, darczyńcom serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Podsumowanie: Olej jest do bólu standardowy, nawet jego lepkość pozwala przypuszczać iż jest to zmodyfikowana formuła dla 5W-40 A3/B4, także norma API SL nie napawa optymizmem. Brak wyższych norm API raczej dyskwalifikuje go do stosowania po gwarancji przez osoby które szukają "full saps" w niższych lepkościach.
Olej wydaje się godny polecenia jedynie dla starszych samochodów które potrzebują lepkości 5W-30 i normy A3/B4. Może być także polecony do diesli których właściciele chcą spróbować niższych lepkości albo poszukują taniego oleju z normą A3/B4. Wysoka lepkość w temperaturze pracy sprawia, że olej ten nie będzie wiele różnił się od 5W-40.
Analiza ufundowana wspólnie z Eneos 5W-40, darczyńcom serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA A3/B4
- API SL
- MB-Approval 229.3
- VW Standard 502/505
Opis:
- Olej spełnia wymogi klasyfikacji lepkościowej SAEJ300 dla SAE 5W-30. Lepkość jest prawie na granicy SAE 30 i SAE 40
- VI (indeks lepkości) nie jest specjalnie wysoki, ale będzie zapewniać odpowiednią ochronę w spektrum pracy typowych silników
- Pakiet dodatków dość standardowy, wysoka zawartość wapnia, całkiem sporo cynku i fosforu z ZDDP. Molibden i bor jako dodatki wielofunkcyjne, niewielkie ilości dodatków przeciwpiennych oraz innych metali (pochodzenie trudne do oceny)
- TBN 10,4 mg KOH/g, wartość dość wysoka
Podsumowanie: Olej jest do bólu standardowy, nawet jego lepkość pozwala przypuszczać iż jest to zmodyfikowana formuła dla 5W-40 A3/B4, także norma API SL nie napawa optymizmem. Brak wyższych norm API raczej dyskwalifikuje go do stosowania po gwarancji przez osoby które szukają "full saps" w niższych lepkościach.
Olej wydaje się godny polecenia jedynie dla starszych samochodów które potrzebują lepkości 5W-30 i normy A3/B4. Może być także polecony do diesli których właściciele chcą spróbować niższych lepkości albo poszukują taniego oleju z normą A3/B4. Wysoka lepkość w temperaturze pracy sprawia, że olej ten nie będzie wiele różnił się od 5W-40.
Last edited: