• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum MaxExpert 5W-30 A3/B4

wszystko o produkatach Orlen
Wpływa nie tylko na filtr cząstek stałych, generalnie takie oleje „starej szkoły” są bardziej depozytogenne . Ale jesli nie masz problematycznego silnika i nie przeciągasz interwału to możesz spokojnie zalac.

Odnośnie wyboru Valvoline, Orlen to będzie to samo. Shell będzie miał nowszy pakiet - w przypadku twojego auta i w/w zapewne bez znaczenia i jako punkt odniesienia cena/dostępność
 
Co oznacza depozytogenne? Robię max 8-10 tys. km, wymieniam olej i filtry co roku i właśnie ten Orlen trochę kusi ceną, bo i jakość jest w porządku.

Teraz może głupie pytanie:
Czy można zrobić przejście z ACEA C3 (nie wiem czemu był lany ELF Full Tech Fe) na ACEA B4 (wcześniej wspomniane), czy może lepiej mieszać?
 
To co napisałem . Może zostawić ci syf - węgiel, lakier - większa tendencja.

W ogóle bym się nie przejmował tylko go lał jak ci pasuje cena i dostępność

Można zrobić przejście, natomiast jest według mnie pozbawione sensu . C3 będzie tutaj bardzo Ok
 
Ja bym rozważył orlena XD, C2/C3 "wycelowany" w turbodiesle.
 
Dzięki za wyjaśnienie i propozycje. Odnośnie sensu to gdzieś wyczytałem, że A3/B4 są może mniej eko od C3, ale lepiej chronią silnik.
 
Wycelowany w turbodiesele bardziej DPF 😉.
@Andy Spokojnie możesz lać A3/B4 tym bardziej przy tych interwałach. Ten Orlen nie jest zły, ale to stara szkoła i receptura. Ja mimo wszystko wziąłbym Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4 ze względu na bazę GTL i nowszy pakiet dodatków.
 
Last edited:
Ogólnie rzecz biorąc w dziale analiz nie dobieramy olejów tylko dyskutujemy o nich na podstawie analizy.
 
Back
Top