• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum MaxExpert 5W-30 C4

wszystko o produkatach Orlen

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum Max-Expert 5W-30 C4

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C4
Spełnia wymagania:
  • Renault RN0720
  • Mercedes-Benz 226.51
Strona produktu:


orlenme5w30c4-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkość w 100 stopniach Celsiusza - 12.1 mm2/s, jest w górnym przedziale wartości dla klasy SAE 30
  • Indeks lepkości VI: 165 - wartość typowa
  • Pakiet dodatków w oleju zawiera Bor, który jest dyspergatorem zanieczyszczeń. Bardzo niewielka ilość głównego dodatku przeciwzużyciowego, którym jest jest Cynk/Fosfor (ZnDDP) wynika z ograniczeń normy ACEA C4 (max 0,5% popiół siarczanowy). Detergenty oparte są o związki magnezu, a wapń można wręcz potraktować jako dodatek wspomagający Mg. Jest to olej klasy lowSAPS
  • TBN – 8.4 mg KOH/g dość wysoki, znacznie przekracza wymogi dla ACEA C4 (>=6.0)
Podsumowanie: Olej spełniający wymogi norm RN0720 i MB 226.51 oraz ogólnej ACEA C4. Jest to nisko popiołowy olej o zawartości popiołów siarczanowych max 0,5%, powstałych po spaleniu oleju. Znajdzie on zastosowanie w silnikach benzynowych i wysokoprężnych spełniających normę nawet Euro6 pochodzących z koncernu Renault oraz wszędzie tam gdzie te silniki zostały zastosowane: Dacia, Nissan, Mercedes, Mitsubishi.

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210204_171238.jpg 20210204_210438.jpg

Opakowanie:
orlenme5w30c4-opakowanie1.jpgorlenme5w30c4-opakowanie2.jpg
 
Czy ktoś coś więcej powie na temat tego oleju, używał ktoś??
 
Ja używam od dwóch wymian w moim 2.0dCi. Zastrzeżeń nie mam, silnik bardzo ładnie na nim pracuje tyle że mam dodany jeszcze AR9100. Jedyne co to mechanik łapie się za głowę jak przyjeżdżam na wymianę 😁
 
A możnaby go tak zastosować w aucie, gdzie norma C1 jest wymagana? Popioły te same, z tym że przy C4 lepkość jest wyższa i TBN również. Oczywiście to czysta ciekawość, czy są między tymi normami duże, czy małe różnice?
 
Cześć,

zamierzam zalać wspomnianego Orlena do swojego 2.0 dci w Lagunie 3. Powiedzcie koledzy, wiadomo na jakiej bazie robiony jest ten olej?
 
No i pięknie. TBN wypasiony.
Można lac tam gdzie C3 wymagane ale duze ryzyko zniszczenia dpf przez konsumpcję oleju.

Pozdrawiam,
Rozwiń proszę ten temat - który składnik zabija filtr? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
 
Ktoś z użytkowników powie jeszcze coś konstruktywnego o tym oleju? Mocno tani jest , ale czy cena oznacza , że jest "marnej" jakości? Zalałem go do 1.5 dci wraz z płukanką AR LL na krótki interwał w celu przeczyszczemia silnika. Silnik pracuje normalnie ( ani głośniej ani ciszej). Zastanawiam się czy nie pozostać przy tym oleju z intrwalami max 10 tyś.
Co Wy na to.? Docelowo miałem dać coś "lepszego" ale cena orlena to 50% ceny innych spełniających normę 0720.
 
@buldog1111, co Cię interesuje i co chciałbyś wiedzieć?
Orleny są tanie, bo w większości nie mają oficjalnych aprobat. Na pewno seria Max Expert. Postarali się o kilka najważniejszych norm (VW, mb, ...) I reszty nie certyfikowani, bo to wiąże się z opłatami.
Same oleje nie chwalą się super technologiami, ale tego od nich oczekiwać nie można za taką cenę. To zwykłe, standardowe "gotowce".
 
Dzięki za odp. Ogólnie zalałem ten olej z płukanką, żeby przez 5tyś km przepłukać silnik po 3 interwałach 30tyś na elfie 0720. Jeżeli ten olej jest " bezpieczny" i nie będzie powodował "degradacji" w silniku to będę go używał do kolejnych wymian. Ogólnie chodziło mi o to , czy ten olej jest " bezpieczny" ?
Post automatically merged:

Dzięki za odp. Ogólnie zalałem ten olej z płukanką, żeby przez 5tyś km przepłukać silnik po 3 interwałach 30tyś na elfie 0720. Jeżeli ten olej jest " bezpieczny" i nie będzie powodował "degradacji" w silniku to będę go używał do kolejnych wymian. Ogólnie chodziło mi o to , czy ten olej jest na tyle " bezpieczny" , że można na nim jeździć i o ile jest gorszy od np.elfa 5w30 fe
 
@mati ma dacie Logan z 1.5dci, chyba 110km. Niedawno zmienił olej na "polski" po raz trzeci.
Pierwszy interwał na lotosie C2 C3, drugi na Aurum 504507, teraz chyba wlał max Expert a C4 albo coś ze specola.
Normami C4 i renault się nie przejmuje, silnik i DPF działa bez problemu.
Ja wlałem do swojej astry Orlena dex1 i silnik dalej "żyje", nie bierze oleju.
 
Ja już 3 interwały na tym Orlenie zrobiłem i silnik jak pracował tak pracuje. Nic niepokojącego się nie dzieje i jeśli zmienię przy najbliższej wymianie na coś innego to tylko z ciekawości. Chociaż dopłacać drugie tyle do innego oleju trochę mija się z celem, bo przecież ten inny nie będzie 2x "lepszy".
 
Zamierzam wlać do i10 1.2 G4LA, myślicie, że nie korba nie wyjdzie bokiem?
 
Ale masz jakiś konkretny powód żeby zalewać olej C4 z normą Renault dla diesli z DPF do silnika benzynowego w Hyundai'u, czy po prostu zalega Ci w garażu i chcesz się pozbyć?
 
Kupiłem w okazyjnej cenie. Sam olej bardzo ciekawy - dość mocny, noack niski i ubogi w tradycyjne ZDDP . Powinien dać radę po kolejnej turze płukania zapuszczonego Hultaja. Mam nadzieje ze będzie lepiej niż w benzynie Nissana z eksperymentem z Total Ineo First 0w30 gdzie to był jedyny olej który kiedykolwiek znikł po autostradzie
 
No i pięknie. TBN wypasiony.
Można lac tam gdzie C3 wymagane ale duze ryzyko zniszczenia dpf przez konsumpcję oleju.

Pozdrawiam,
Nie rozumiem 🤔 rozwiń, co miało by zniszczyć DPF i z czego miałaby wynikać ta konsumpcja oleju? Ja tu widzę jeden z lepszych i najtańszych C4 na rynku. Rosjanie na swoim forum chwalili tę formulację.
 
Back
Top