• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum MaxExpert 5W-30 V

wszystko o produkatach Orlen
Zgodnie z przewidywaniami Superb 2.0 CR Tdi już chodzi na tym Orlenie. W porównaniu do Millersa Trident 504/507 różnica praktycznie nie do usłyszenia. Silnik pracuje cicho . W porównaniu do Castrola z tymi samymi aprobatami jest dużo lepiej jeśli chodzi o akustykę. Dodam że na Millersie było zrobione równo 10 tyś km. Normalnie bym jeszcze przytrzymał do 12 tyś km ale przebieg przekroczył 200 tyś i musiałem zrobić zabierak pompy . Także polecam Orlen z czystym sumieniem . Zobaczymy jak będzie z poborem. Na Millersie ubytek był minimalny, może 100 ml na 12 tyś.
 
Pojawił się MaxExpert V+ 5w30 z API SP, na razie chyba tylko na stronie producenta.
 
Jest już od jakiegoś czasu w sprzedaży na popularnym serwisie aukcyjnym 😉
 
Last edited by a moderator:
Popatrz na datę poprzedniego postu
 
Widziałem datę postu. Po prostu informuję że jest już dostępny 😉
 
Podobny pakiet jak w Texaco Havoline ProDS V 5w30 i Fuchs Titan GT1 Pro C3 5w30 XTL

@guzior Mozesz coś przytoczyć na szybko o fuch titan gt1 pro c3 5w30 nigdzie nie znalazłem analizy ani czy jest np lepszy od tego oleju (Orlenowskiego...)
 
Last edited:
Guzior dobrze napisał. Z grubasz ten sam przepis co Fuchs, Texaco ale także Total i Specol. Ciekawe tylko jakie sa różnice w tym nowym. Może być tak, że dostawca zmodyfikował pakiet pod SP i wszędzie będą zmiany.
 
No właśnie dlatego. Ten stary na którym opiera się Lotos jest stabilny i sprawdzony. Ten nowy w Orlenie to taka trochę otoczka marketingowa. Może jest lepszy a może nie.
 
Nic nie przemawia, że ten Orlen jest lepszy, za wyjątkiem że ma oficjalną aprobatę a aurum jej nie ma. Może być też i tak, że aurum będzie mimo wszystko olejem lepszym od tego orlena.
No właśnie dlatego. Ten stary na którym opiera się Lotos jest stabilny i sprawdzony. Ten nowy w Orlenie to taka trochę otoczka marketingowa. Może jest lepszy a może nie.
@mahony, piszesz co wiesz, ale nie bardzo wiesz co piszesz ...
Tutaj nie ma "oleju lepszego".
Orlen jest oparty o zw B i Zn, Aurum ma dodatkowo Mo w składzie, ale za to brak zw B.
Większe różnice są w składzie olejów bazowych - w Orlenie najprawdopodobniej jest więcej olejów gr IV.
Ponadto w ME V w widmie widoczne są AO aminowy i fenolowy.
Masz rację tylko w jednym - to są różne pakiety dodatków.
Dla porównania, Lotos Synthetic z kolei bazuje TYLKO ZnDDP i również spełnia tą "wymagającą super normę".

Co do V+ - jest to aktualizacja oleju pod nowsze normy, które sa wymagane na rynku.
Mamy tu przede wszystkim API SP, mamy nowe normy Opla "OV 040...".
Wiąże się to ze zmianą formulacji oleju pod testy LSPI (SP, jak i normy opla tego wymagają), czyli pakiet wapniowy został zastąpiony pakietem wapniowo-magnezowym. W składzie zapewne pojawił się Mo. Możliwa jest obecność ok 30ppmTi i ok 90 ppm B.
V'ka stała się olejem najbardziej uniwersalnym i dostosowanym do najnowszych silników wymagających SAE30.
Jest również "nowsza" cena - 47PLN/L i marna dostępność (na razie).

Orlen jest na nowszym, pakiecie
Następny, który "pakietuje" oleje ...
 
No i co z tego, że pakietuje. Jaka jest wg ciebie poprawna forma?
 
No właśnie dlatego. Ten stary na którym opiera się Lotos jest stabilny i sprawdzony. Ten nowy w Orlenie to taka trochę otoczka marketingowa. Może jest lepszy a może nie.
Prawie wszyscy producenci przerzucili się na ten nowy pakiet, który raz, że jest nowocześniejszy a dwa to moim (ale nie tylko moim) zdaniem jest po prostu lepszy od starego. Mało kto stosuje ten stary pakiet obecnie i od już wielu lat stosowany jest przede wszystkim nowszy pakiet (przynajmniej wśród wiekszosci czołowych producentów ale też tych średniej wielkości) wiec nie ma mowy o tym, że jest niesprawdzony czy niestabilny. Dodatkowo z tego co wiem nowszy pakiet jest droższy wiec nie stosuje się go z oszczędności a jak już to bardziej w drugą stronę. Wiele olejów, które kiedyś było na starym pakiecie dostało nowy. Dla mnie nowy pakiet to zaleta nie wada.
 
@mahony Po czym stwierdzasz, że Lotos jest ok, a Orlen już nie? Aurum to najniższa seria, więc i wiele nie można oczekiwać. Same testy i badania tutaj nie mówią wiele, a jedynie kontrola jakości.
Nic nie przemawia, że ten Orlen jest lepszy, za wyjątkiem że ma oficjalną aprobatę a aurum jej nie ma. Może być też i tak, że aurum będzie mimo wszystko olejem lepszym od tego orlena.
Może, a nie może, domysły to słaby argument.
 
@se7en taa jasne, nie ma to jak porządna kontrola jakości..
Zresztą jeden jak i drugi produkt to w zasadzie ta sama półka cenowa
 
wczoraj wlałam do golfa ... kurde powiem że kultura pracy super :oops:, silnika w środku prawie nie słychać
po tysiącu zdam relacje jak spożycie/kolor/kultura
Poprzednio wlany OEM vag 0/30 , po odpalaniu "klepał/cykał" przez pare sekund i cichło - natomiast tutaj tego cykania po odpalaniu brak
Chyba zaraz zaleje go w octavii😂
 
Last edited:
Tak - przez pare sekund .....wyglądało to jakby napompowało do hydrauliki zaworów oleju , a potem cisza .
W orlenie - po odpaleniu odrazu spokój - i to mnie zastanawia Tomku 🤔
Dodam że zmiana oliwy to max 10 tyś , ale staram się robić przy 8
 
Back
Top