• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum MaxExpert 5W-30 V

wszystko o produkatach Orlen
ktos podejrzewa jaki pakiet moze miec v+? tzn z jakim testowanym olejem moze miec cos wspolnego
 
Obstawiam, że może być to samo co Meguin Compatible Plus. Na forum są dwie UOA tego oleju ale z dodatkami.
 
Dzisiaj do octavki zalałem V-kę .... , myślałem że OEM wymiata pod względem kultury pracy i ciszy , ale ten mnie rozwalił - silnik delikatnie szumi , kultura pracy jeszcze lepsza , siedząc w aucie w ogóle go nie słychać - tylko obrotomierz wskazuje na to że pracuje o_O - w niedzielę mam 1000 do zrobienia , zobaczę co z temperaturą oleju podczas jazdy .
Ten OEM nie jest zły , tylko jadąc dosyć szybko i długo podczas upału , temp oleju podczas jazdy max 112 ( Włochy) , na postoju silnik delikatnie metalicznie cykał ,no ale za to spalanie super .
tempImageSiNjq6.png
Zobaczymy co ten pokaże , we wtorek zdam relację
 
Last edited:
Czekamy
 
Z ucha ciężko coś wywnioskować ,ogólnie rzecz biorąc bardzo dobre oleje za rozsądne pieniądze zwykły bez V też się sprawdza..
 
Jak Kolega Rober pisze często ciężko coś "z ucha" wywnioskować a jak nie ma wskaźnika tempury oleju to tym bardziej. Można jednak pokusić się o porównanie na podstawie :
- zimnych startów i pracy w niskich temperaturach
- zmiany akustyki po pewnym przebiegu
- temperatury pracy pod obciążeniem oraz zmiany tej temperatury po pewnym przebiegu a takze jak olej potrafi się "schłodzić"
- zużycia oleju po pewnym przebiegu
 
Ja już mam Orlen V trzeci interwał u siebie - zmiany na inne smarowidło nie planuję. Właśnie wróciłem z trasy Kraków - Wiedeń, prędkości bez szaleństw w Polsce do ok 150, Austria / Czechy do 140 - olej nie przekroczył 104 stopni a zbliżam się już do końca zakładanego interwału 10k. Rozruch / praca na zimnym na moje oko/ucho bez zastrzeżeń. Miałem wcześniej Valvoline, Total, OEM itp.... Orlen dla mnie to najbardziej sensowny wybór
 
Ok - jestem po trasie . Temperatura otoczenia 6 rano ok 15 C podczas jazdy - parking/ubikacja do 20 C , jazda z klimą .
Do 140 km/h temperatury się różniły ,przy stałej prędkości wahania +/- 2C ,co dziwne przy 145 temp niższa niż przy 140 ,powyżej rosła słabiej co mnie zaskoczyło . W strefie euro na odcinku bez ograniczeń przy 200 wzrosło do 112 , ale szybko zwalniałem bo ruch był spory .
Średnie spalanie adekwatne do prędkości ( śpieszyłem się , poniżej 140 rzadko jechałem )
Zużycia oleju na bagnecie nie zauważyłem - kolor nadal fajny , jakby wczoraj wymieniony , nie cyka metalicznie po szybkiej jeździe
W porównaniu z Eurolem który wcześniej wlewałem - po za ceną nie widzę różnicy ( wg. mnie chyba nie warto przepłacać , ale nie znam się )
ORI vag - mocniej sie grzeje , szybciej oddaje temp , szybciej ciemnieje , silnik po szybkiej jeździe cyka bardziej metalicznie .
Stwierdzam że ten "V" jest całkiem całkiem tym bardziej że cena 4L/118 zł i średnia temperatura oleju z jazdy 102 C
Myślę że nasz polski produkt na długo u mnie zagości ;).

DE4358B4-81FE-491A-ACCE-AD801E7E377C_1_201_a.jpeg

85C2842D-5AA0-49BB-90A3-67BF1DDC004C_1_201_a.jpeg

C7069124-A621-4425-819C-0F4920E55B5A_1_201_a.jpeg

176E2711-39B8-485F-B861-C160CF234947_1_201_a.jpeg

View attachment 17623
 
Last edited:
Tak oryginalny VW
 
Dlaczego uważacie że olej który lepiej odprowadza temperaturę jest gorszy?
 
Ja nie mówię że jest gorszy ...(nie znam się) .
Opinię wystawiam na podstawie "stosunek jakości do ceny/na podstawie testu jaki przeszedł w laboratorium + komentarz tych co sie znają / no i własnych organoleptycznych stwierdzeń .
Wg mnie (od słuchowo) silnik pracuje jeszcze lepiej niż wspomniany wyżej , (wizualnie) zachowuje dłużej kolor nowego co świadczy wg mnie o tym że się tak nie "męczy " . Ale tak jak mówię - to są moje spostrzeżenia .
Tym samym stwierdzam że nie warto przepłacać jeśli pilnuję interwałów w przedziale 8 do 10 tyś .
Jestem winien to temu silnikowi ...nigdy nie miałem tak udanego egzemplarza ,i wiem że mało prawdopodobne że trafię na podobny -jest po prostu genialny
 
Last edited:
Tak przeglądając karty charakterystyki ME V i V+ to ich formulacje różnią się od siebie 🤔. Po CAS to w znacznej większości HC, trochę mineralnego, jakieś śladowe ilości estrów i dodatków. Ktoś potrafi rozgryźć kartę charakterystyki? Bo domniemam, że V+ będzie się trochę różnił od V a nie tylko nową aprobatą.
 
Back
Top