• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum MaxExpert 5W-30 V

wszystko o produkatach Orlen

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum Max-Expert 5W-30 V

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C3
  • API SN
Aprobaty:
  • VW 504.00/507.00
Spełnia wymagania:
  • Mercedes-Benz 229.51
  • BMW Longlife-04
  • Porsche C30
  • Audi, Skoda, Seat
  • (silniki, co do których producent zaleca oleje typu „mid SAPS” spełniające normę VW 504 00/507 00)
Strona produktu:


orlenme5w30v-pierwiastki.jpg

orlenme5w30v-ir1.jpg

orlenme5w30v-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkość w i 100 stopniach Celsiusza plasuje się w średnim przedziale wartości dla klasy SAE 30
  • Indeks lepkości VI: 181 - wartość typowa, aczkolwiek wyraźnie wyższa w porównaniu np z Lotosem Aurum 504/507. Wynika to z niższej lepkości Orlena w temperaturze 40*C
  • Pakiet dodatków w oleju zawiera sporą dawkę Boru, który może pełnić zadanie dyspergatora zanieczyszczeń lub dodatku przeciwzużyciowego. Głównym dodatkiem przeciwzużyciowym jest Cynk/Fosfor (ZnDDP). Poziomy ZnDDP jak dla C3 - typowe i standardowe. Detergenty oparte o związki wapnia z wartością nie najwyższą, standard dla oleju klasy midSAPS.
  • TBN – 8.7 mg KOH/g wysoka, przewyższa wymogi dla normy C3 (>= 6)
  • Na podstawie widma FTIR wnioskujemy, że olej oparty jest o VHVI (HC).

Podsumowanie:
Olej spełniający wymogi wielu norm czołowych producentów. Posiada aprobatę oficjalną VW 504/507, co czyni go bardzo mocnym olejem, który można wykorzystywać w samochodach VAG objętych gwarancją producenta. Dedykowany do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych i trójdrożnymi układami katalitycznymi grupy VW. Olej może być również stosowany w silnikach MB oraz BMW, gdzie producent zaleca wykorzystanie olejów z normami 229.51 i LL-04.

Mocnym atutem jest jego cena wahająca się w granicach 80-90 PLN/4L.


Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210204_171451.jpg 20210204_210620.jpg

Opakowanie:
orlenme5w30v-opakowanie1.jpg orlenme5w30v-opakowanie2.jpg
 
Last edited by a moderator:
Mocny kozak z niego taki sam jak total LL 5w30.Wsam raz do aut z dpf a tańszy .
 
Typowy HC ciekawa, solidna receptura( wysoki poziom boru ), cenowo bardzo dobrze.
Zdrowa konkurencja dla wielu innych równie znanych marek.
 
Podobny pakiet jak w Texaco Havoline ProDS V 5w30 i Fuchs Titan GT1 Pro C3 5w30 XTL

 
Ciekawią mnie jeszcze temp płynięcia oraz zapłonu, producent podaje temp płynięcia -42, całkiem sporo.
Możliwe jest że zawiera GTL?
 

Attachments

  • Screenshot_20210217-204212.jpg
    Screenshot_20210217-204212.jpg
    316,1 KB · Odwiedzin: 378
@bcdrm przeczytaj co jest napisane ponizej tabeli.

Odnosnie FT-IR wlasnie mialem watpliwosci, ale rzeczywiscie moze byc nieco PAO 6 cSt, widocznie ten przepis przewiduje nieco tej bazy. Ogolnie patrzac na caloksztalt ma typowe "cechy" dla oleju HC, biorac pod uwage kilka obszarow pod katem intensywnosci i wygladu fal. Ta metoda jest dobra, ale ma wady, mozna identyfikowac zwiazki chemiczne, lecz duzo nachodzi na siebie.
 
No to oczywiste że każda partia ma swoje parametry ale myślę że nie mogą odbiegać za bardzo od tego co podał producent.
 
Hmm fajnie wygląda ten Orlen. Warto go zamienić z Texaco Havoline Pro DS V?

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 
Ktoś już go użytkuje w swoim autku?
Mógłby się podzielić swoimi spostrzeżeniami .
 
I tutaj niespodzianka, olej może mieć domieszkę IV grupy olejów bazowych...
Niespodzianka to by była jak by nie było domieszki bo receptura przewiduje w zasadzie minimum 20% ale z tego co wiem to w praktyce 10% wystarczy do osiągnięcia założonych parametrów minimalnych dla normy 504/507.
Bardzo solidny olej w tych pieniądzach.
Pakiet wydaje się niemal identyczny jak w Specolu i tak na dobrą sprawę to największa różnica to poziom magnezu, którego w Specolu jest ok. 2 x więcej (choć to i tak są małe ilości) a poza tym różnice procentowo bardzo niewielkie. Można go kupić naprawde niedrogo choć średnia cena już taka niska nie jest (detal w Intercars to 139,80 zł za 4l więc raczej pozostaje szukać go w necie).
Odnosze wrażenie, że Orlen i Lotos mają jakąś dziwną politykę sprzedażową w efekcie czego dostępność ich produktów w dobrych cenach jest mocno ograniczona a sieciówki motoryzacyjne wycofują je ze sprzedaży.
 
Last edited:
Hmm fajnie wygląda ten Orlen. Warto go zamienić z Texaco Havoline Pro DS V?

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
Ten sam pakiet, cena podobna.
 
Ktoś już go użytkuje w swoim autku?
Mógłby się podzielić swoimi spostrzeżeniami .
Ja mam wlanego do C1, chodzi bez problemów, jedynie praca na zimnym "na ucho" mi się nie podoba, ale one tak mają podobno ;)
 
A ma ktoś jakieś porównanie do lotosa aurum 504/507
 
Co bardziej przemawia za nim?
Post automatically merged:

Oprócz tego że taki sam jak total ll.
 
Back
Top