• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Platinum MaxExpert 5W-30 XF

wszystko o produkatach Orlen

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Orlen Platinum Max-Expert 5W-30 XF

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników forum na zbiórce ciągłej "Polskie Oleje". Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C2
  • API SN/CF
Aprobaty:
  • Renault RN0700
Spełnia wymagania:
  • PSA B712290/B712288
Strona produktu:


orlenme5w30xf-pierwiastki.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3 - <12,5 cSt), jest pośrodku przedziału z lepkością 11,5
  • Indeks lepkości 154, stosunkowo niski jak na olej w tej lepkości
  • Pakiet dodatków bogaty w wapń, ma w składzie odrobinę Molibdenu oraz całkiem sporo boru. Dość dużo krzemu, związku antypiennego
  • TBN 7,8 - dość wysoki, normy ACEA nie określają wymogów dla normy C2 są jednak oleje mające dużo niższy
  • Olej dobrze zniósł zamrażanie, utrata przejrzystości jest niewielka
Podsumowanie: Olej tradycyjnie sformułowany dla normy C2. Sporo wapnia przy niewielkiej ilości magnezu więc olej raczej nie polecany do silników mających problemy z LSPI. Ponieważ olej posiada oficjalną aprobatę RN0700 może być stosowany bez obaw w samochodach koncernu wymagających tej normy lub jako zamiennik ACEA A5/B5 na której RN0700 bazuje.

Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
20210204_171656.jpg 20210204_210530.jpg

Opakowanie:
orlenme5w30xf-opakowanie1.jpg orlenme5w30xf-opakowanie2.jpg
 
Last edited:
Olej również dedykowany silnikom1.6 HDI z lub bez FAP ze względu na spełnienie wymagań normy B712290 (szkoda, że bez aprobaty).
Z tego punktu widzenie, jest naturalnym zamiennikiem Totala INEO ECS, będąc względem niego tańszym około 30-40% .
 
Spełnia norme c2 więc powinien nadawać się takrze do diesla fiata 1.6 mjet z dpf.
 
O co chodzi z tą lepkościa w 40 stopniach?
Chyba że dodali gratis C3..

Pozdrawiam,
 
Z tego punktu widzenie, jest naturalnym zamiennikiem Totala INEO ECS, będąc względem niego tańszym około 30-40% .
Orlen PLATINUM MaxExpert XF 5W–30 za 4L około 80 zł i wyżej, do tego +1L od około 22 zł, co daje powiedzmy 102 zł za 5L.
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 od około 105 zł za 5L.
 
Nowy ECS jest faktycznie tańszy niż stary. Poprzednia wersja, jeszcze w szarej butelce kosztowała w okolicach 130-140 złotych. Ale @taurus ma rację, obecnie Orlena i odpowiednik Totala da się znaleźć w identycznych cenach.
 
@taurus, tylko pominąłeś jeden szczegół, który wpisałem - "1.6HDI" ...
Ten silnik potrzebuje 3,8-4L oleju na wymianę, więc kupowanie 5L to trochę tak na wyrost ...
W przypadku innych silników wymagających podobną normę oleju, możesz mieć rację.

Odnośnie porównań konkretnie tych dwóch olejów się nie wypowiadam.
Sam, mimo sentymentu do polskich olejów, pewnie zdecydowałbym się na Totala do 1.6HDI, tym bardziej, że sam przejechałem na oleju tej marki w P307 160 tys km i złego słowa powiedzieć na te oleje nie dam.
 
Dokładnie na którym?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top