• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

PMO 10W-60 Racing

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
PMO 10W-60 Racing.jpg
 
Last edited:
Specjalnie się zarejestrowałem, żeby zadać pytanie, bo o oleju słyszałem i to juz dawno a teraz polecono mi go w sklepie z olejami. Ale ja wolę spytać ekspertów, którzy sie znają a czytając inne tematy widze ze jest tutaj mocna grupa niż sluchac gościa w sklepie :p


Mam silnik w BMW e60 silnik 3 litrowo benzynę o oznaczeniu M54. Wiem, że to temat o 10w60 ale na forum nie znalazłem innego tematu o tej marce więc pytam tutaj. Czy to prawda, że dobry olej może ograniczyć konsumpcje oleju? Wcześniej jeździłem na Motulu 5w40 i na 10 tysięcy dolewałem około litra :O Później zmieniłem ma Liqui Moly i spadło do 0,6-0,7 L. A sprzedawca mi powiedzial, ze rodzaj oleju ma bardzo duze znaczenie i zebym własnie wypróbował PMO. Oczywiście powiedzial mi ze gwarancji nie daje bo jak silnik juz zuzyty to nic nie pomoze, ale ze jak silnik jest w dobrym stanie to dobry olej moze zdzialać wiele. Prawda to czy to taka sciema zebym kupił olej? :D
 
Niestety nie mamy jeszcze żadnego doświadczenia z tym olejem. Lecz tego typu oleje bym sobie odpuścił do codziennego użytku.

http://oil-club.pl/viewforum.php?f=23

Proszę założyć temat odnośnie doboru oleju.
 
SAE 60 w rucho drogowym będzie wiecznie niedogrzany. To są oleje do użytki na torze, nie na drodze. Część producentów 10W-60 wprost pisze, że te oleje nie nadają się do codziennej eksploatacji.

A jeżeli chcesz od nas porad odnośnie oleju do swojej Bumki to jak pisał [mention]poziom1989[/mention] - załóż stosowny temat.
 
Tak tak, oczywiacie nie chciałem do buni kupić 10w60, poprostu zauważyłem temat o PMO I ogólnie chciałem zapytać o ich oleje. Do e60 chce zalać 5w40 :p

Nie wiedziałem że zwykli użytkownicy mogą też zakładać tematy, inaczej nie pytalbym tu tylko tam :p
 
Akurat PMO 10w60 niestosowałem (chociaż jestem pod wrażeniem parametrów, szczególnie NOACK :O )

Ale za to stosowałem 5w30 i 5w40. Jak się wahasz to nie ma co sie wahać, bierz śmiało, a już szczególnie jak masz jakis zaprzyjazniony sklep i możesz dostać taniej niż w oficjalnym sklepie. Bardzo dobre oleje w całkiem dobrej cenie. Wiadomo, że chciałoby sie aby kosztowały jeszcze mniej, ale nie jest zle.

Nie wiem czy oleje PMO wpływają na zmniejszenie ilości pobieranego oleju bo moje samochody i tak nie pobierają xD Ale za to wiem jedno, że po przejściu z Valvoline samochód na PMO zupełnie inaczej pracuje. Rano jak odpalam to chodzi tak ładnie jak gdyby był ciepły. A wczesniej na Valvo ( a jeszcze wczesniej na Castrolu) to brzęczał jakby miał się rozpaść xD druga rzecz, którą się charakteryzują (to już opinia nie moja a kumpla co ma warsztat) to to, że silniki po PMO są czyste w środku. Więc albo bazy PAO są takie czyste, albo poprostu mają dużo jakiś związków czyszczących :D
 
Jeżeli chodzi o tą lepkość, to na rynku jest sporo olejów bazujących na PAO, więc przy tej lepkości osiągnięcie NOACK na poziomie ok. 5 % to nie duży problem.

Jeszcze krótko o właściwościach czyszczących oleju, mianowicie olej bazowy sam w sobie takich nie posiada. Faktem jest, że oleje w pełni syntetyczne mniej brudza, ale tutaj największą rolę odgrywa spora dawka chemii tzn. chemiczne połączenia między innymi Ca, które czyszczą powierzchnie lub utrzymują zanieczyszczenia w zawiesinie.
 
No być może, ja na składzie oleji za bardzo się nie znam. Wiem tylko tyle co tam czasami sobie poczytam w necie plus to co sam zauważę na swoich autach :) A jak potrzebuje konkretnej opinii i pomocy to jade do warsztatu kumpla i tam pytam.

Właśnie czytałem ze oleje oparte na PAO zostawiaja mniej syfu w silniku, więc stąd moja opinia ze to tego zasługa ^^
 
Back
Top