Specjalnie się zarejestrowałem, żeby zadać pytanie, bo o oleju słyszałem i to juz dawno a teraz polecono mi go w sklepie z olejami. Ale ja wolę spytać ekspertów, którzy sie znają a czytając inne tematy widze ze jest tutaj mocna grupa niż sluchac gościa w sklepie
Mam silnik w BMW e60 silnik 3 litrowo benzynę o oznaczeniu M54. Wiem, że to temat o 10w60 ale na forum nie znalazłem innego tematu o tej marce więc pytam tutaj. Czy to prawda, że dobry olej może ograniczyć konsumpcje oleju? Wcześniej jeździłem na Motulu 5w40 i na 10 tysięcy dolewałem około litra :O Później zmieniłem ma Liqui Moly i spadło do 0,6-0,7 L. A sprzedawca mi powiedzial, ze rodzaj oleju ma bardzo duze znaczenie i zebym własnie wypróbował PMO. Oczywiście powiedzial mi ze gwarancji nie daje bo jak silnik juz zuzyty to nic nie pomoze, ale ze jak silnik jest w dobrym stanie to dobry olej moze zdzialać wiele. Prawda to czy to taka sciema zebym kupił olej?
SAE 60 w rucho drogowym będzie wiecznie niedogrzany. To są oleje do użytki na torze, nie na drodze. Część producentów 10W-60 wprost pisze, że te oleje nie nadają się do codziennej eksploatacji.
A jeżeli chcesz od nas porad odnośnie oleju do swojej Bumki to jak pisał [mention]poziom1989[/mention] - załóż stosowny temat.
Akurat PMO 10w60 niestosowałem (chociaż jestem pod wrażeniem parametrów, szczególnie NOACK :O )
Ale za to stosowałem 5w30 i 5w40. Jak się wahasz to nie ma co sie wahać, bierz śmiało, a już szczególnie jak masz jakis zaprzyjazniony sklep i możesz dostać taniej niż w oficjalnym sklepie. Bardzo dobre oleje w całkiem dobrej cenie. Wiadomo, że chciałoby sie aby kosztowały jeszcze mniej, ale nie jest zle.
Nie wiem czy oleje PMO wpływają na zmniejszenie ilości pobieranego oleju bo moje samochody i tak nie pobierają xD Ale za to wiem jedno, że po przejściu z Valvoline samochód na PMO zupełnie inaczej pracuje. Rano jak odpalam to chodzi tak ładnie jak gdyby był ciepły. A wczesniej na Valvo ( a jeszcze wczesniej na Castrolu) to brzęczał jakby miał się rozpaść xD druga rzecz, którą się charakteryzują (to już opinia nie moja a kumpla co ma warsztat) to to, że silniki po PMO są czyste w środku. Więc albo bazy PAO są takie czyste, albo poprostu mają dużo jakiś związków czyszczących
Jeżeli chodzi o tą lepkość, to na rynku jest sporo olejów bazujących na PAO, więc przy tej lepkości osiągnięcie NOACK na poziomie ok. 5 % to nie duży problem.
Jeszcze krótko o właściwościach czyszczących oleju, mianowicie olej bazowy sam w sobie takich nie posiada. Faktem jest, że oleje w pełni syntetyczne mniej brudza, ale tutaj największą rolę odgrywa spora dawka chemii tzn. chemiczne połączenia między innymi Ca, które czyszczą powierzchnie lub utrzymują zanieczyszczenia w zawiesinie.
No być może, ja na składzie oleji za bardzo się nie znam. Wiem tylko tyle co tam czasami sobie poczytam w necie plus to co sam zauważę na swoich autach A jak potrzebuje konkretnej opinii i pomocy to jade do warsztatu kumpla i tam pytam.
Właśnie czytałem ze oleje oparte na PAO zostawiaja mniej syfu w silniku, więc stąd moja opinia ze to tego zasługa ^^
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.