Kacper_96
Użytkownik
- Samochód
- Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 24V 192KM, BMW E34 2.5 TDS
Witam, dzisiaj przyszły wyniki oleju przepracowanego PMO 5W50, myślę że tragedii nie ma, parametry lepkości nie odbiegają od karty przedstawionej przez producenta.
TBN poszło w dół (w karcie 10.3 mgKOH/g) co mnie nie dziwi miałem mocno brudny silnik wewnątrz co widać z resztą było na zdjęciach z silników otwartych.
Laboratorium zaznaczyło utlenianie na żółto (stawiam na wysokie temperatury/brak chłodnicy oleju), prosiłbym was obeznanych kolegów o jakiś komentarz co do tego, oraz co do liczby kwasowej.
Oraz o komentarz ogólny nie jestem jeszcze aż tak mocno obeznany i mogłem coś źle zinterpretować albo w ogóle.
Co do potasu silnik 2.5 V6 w Alfie nie posiada chłodnicy oleju jest tylko wymiennik ciepła, więc jeżeli ten parametr by się pogorszył to tam bym myślę w pierwszej kolejności szukał.
Płynu chłodniczego troszkę ubyło od czasu kiedy był robiony rozrząd wraz z pompą wody ale to było raptem tyle co od max do min, stawiałbym bardziej na to że się odpowietrzyło, aczkolwiek przykuję uwagę jak się będzie działo z płynem.
Aczkolwiek w płynie chłodniczym nie widać żadnych niepokojących symptomów, jest różowy jak w dniu zalewania.
Z racji katalizatorów zaraz na kolektorach wydechowych, szczególnie na prawej głowicy potrafi się pokazać zdecydowana temperatura (chociaż żadnych czujników nie mam ale to tak z logicznego punktu widzenia, prawa głowica to głowica przy grodzi kabiny, silnik jest poprzecznie, nazewnictwo głowic zostało z układu wzdłużnego) więc to mogła by być ewentualna głowica na której może tfu tfu nadciągać upg.
Tu przedstawiam warunki jakie zaistniały od zalania oleju do dnia pobrania i wysłania:
TBN poszło w dół (w karcie 10.3 mgKOH/g) co mnie nie dziwi miałem mocno brudny silnik wewnątrz co widać z resztą było na zdjęciach z silników otwartych.
Laboratorium zaznaczyło utlenianie na żółto (stawiam na wysokie temperatury/brak chłodnicy oleju), prosiłbym was obeznanych kolegów o jakiś komentarz co do tego, oraz co do liczby kwasowej.
Oraz o komentarz ogólny nie jestem jeszcze aż tak mocno obeznany i mogłem coś źle zinterpretować albo w ogóle.
Co do potasu silnik 2.5 V6 w Alfie nie posiada chłodnicy oleju jest tylko wymiennik ciepła, więc jeżeli ten parametr by się pogorszył to tam bym myślę w pierwszej kolejności szukał.
Płynu chłodniczego troszkę ubyło od czasu kiedy był robiony rozrząd wraz z pompą wody ale to było raptem tyle co od max do min, stawiałbym bardziej na to że się odpowietrzyło, aczkolwiek przykuję uwagę jak się będzie działo z płynem.
Aczkolwiek w płynie chłodniczym nie widać żadnych niepokojących symptomów, jest różowy jak w dniu zalewania.
Z racji katalizatorów zaraz na kolektorach wydechowych, szczególnie na prawej głowicy potrafi się pokazać zdecydowana temperatura (chociaż żadnych czujników nie mam ale to tak z logicznego punktu widzenia, prawa głowica to głowica przy grodzi kabiny, silnik jest poprzecznie, nazewnictwo głowic zostało z układu wzdłużnego) więc to mogła by być ewentualna głowica na której może tfu tfu nadciągać upg.
Tu przedstawiam warunki jakie zaistniały od zalania oleju do dnia pobrania i wysłania: