• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Podgrzewanie oleju z płukanką LM5200

soszo

Moderator
Samochód
Hyundai 1.6 G4FC Nissan CR12DE Fiat 1.1 Fire
Zblendowałem LM5200 z Rimulą. Może nie na gorąco ale na ciepło. Olej miał ok 35st, a plukanka 63st. Ten olej jest dość ciemny, jak mocna herbata. Biorę ze 150ml w trasę, będę gotował w weekend. Zobaczę czy zczernieje. Tylko , że nie mam pirometru. Może ogarnę to termometrem.

20240211_130857.jpg
 
Last edited:
Zamiast podgrzewać kolację będziesz podgrzewał olej w rondelku na kuchence gazowej 😉. Od siebie dodam że nie zdziwi mnie fakt jak po ok 10 minutach gotowania w temperaturze ok 100'C płukanka postojowa z degraduje olej a ten zrobi się ciemniejszy. W sumie mogą być w niej jakieś rozpuszczalniki.
Miłej zabawy na weekend.
 
Do 160st wglądało to spoko, potem jeno dym. Mam jeszcze drugą porcję może jutro się pobawię. Spróbuję nie przekraczać 200st.

20240217_160826.jpg 20240217_160839.jpg
 
Nie przekraczaj jak możesz tych 120. Po podgrzaniu zamieszaj proszę kilka razy w kotle:) rozumie że proporcje ilościowe jako tako są zachowane :)?
 
Proporcje są 300ml na ok 4.8-5L zgodnie zaleceniem producenta.

Oceniam, że 120st C nic lub nie wiele zrobi tej mieszance.

Ale mam zajęcie 😁🤗
Gotując we wodzie nie idzie uzyskać nawet 100st. Trzymając 8-10cm nad palnikiem utrzymuję ok 130st ale nic się nie dzieje z olejem - nuda. Powyżej 160st pojawia się para/dym ale trzymając tak kilka minut nic godnego sensacji się nie wydarza. Trochę się ściemniło (w sensie wieczór nastał) zdjęcia trochę słabsze ale zmiany w kolorze oleju minimalne. Nie wiem czy taki mit już powstał ale jakby coś to go obalam. Olej z płukanką (LM5200) nie ciemnieje pod wpływem tempetatury 170st C

20240217_182838.jpg 20240217_183450.jpg 20240217_185338.jpg 20240217_185250.jpg
 
Last edited:
@soszo to od razu Noack oznacz 🤣
 
Następnym razem wezmę wagę kuchenną ze sobą 😉
 
Panowie tak się nieśmiało spytam jaki związek te ostatnie posty maja z dekarbonizacja silnika? Już nie wspomnę ze topic założyłem dla swojego przypadku ;)
 
No są eksperymenty z płukankami ale może masz i rację - trzeba nowy wątek założyć.

Ciąg dalszy nastąpi w silniku nissana micry k12
 
Last edited:
Ja takich pytań sobie nie zadaję. Może warto jeszcze byłoby sprawdzić jak przy podgrzewaniu zachowa się "szybka" płukanka.
LM5200 jest przeznaczona do pokonania dystansu ok 200km więc powinna wytrzymać podgrzewanie przez kilka godzin pracy silnika
 
Oliwa z LM5200 zalana do Micry. Postaram się zrobić parę km jutro i w poniedziałek ponownie wymienić olej. Na foto olej z filtra, ma 2 lata i pewnie z 2kkm. Od maja 2022 z płukanką oilsyn i chyba z MoS2 tylko może nie pełną dawką. Nie pamiętam.
KFZR przetarłem w jednym miejscu szmatką umoczoną w rozpuszczalniku tak dla kontrastu. Samą nie chciało ruszyć lakieru. Zobaczę czy coś puści po zabiegu.
20240223_142941.jpg 20240223_142902.jpg 20240223_143110.jpg
 
Przejechałem chyba 170km i nic godnego zauważenie nie ma. Olej lekko zciemniał , nadal jest klarowny na bagnecie - troszkę jestem tym zniesmaczony. Koło ZFR nadal złote jak było - tu raczej cudu nie można było się spodziewać. Na zimnym silniku pomyziałem je palcem i jakby trochę się wytaro do gołego alu. Ciekawe jak będzie na ciepło, jutro sprawdzę, wymienię olej tylko na który ? Leżakowego Midlanda Avanza 5W30 A5B5 z 2021 czy Orlen ME Dex1 🤔

Kropelka po godzinie trochę mi uciekła, zimny olej , silnik był uruchomiony na 2 minuty.
20240225_123846.jpg

Z drugiej strony silnik był płukany Oilsyn Flush RT i potem Oilsyn LL przez ok 2kkm więc nie wiem czemu po zastosowaniu kolejnej płukanki spodziewałem się jakiś oszałamiającyh efektów wizualnych.
 
Last edited:
200km więc powinna wytrzymać podgrzewanie przez kilka godzin pracy silnika
Ja ją sobie trzymam nawet pomiędzy 250 - 300 km przez 1 lub 2 dni. Na obrotach nieprzekraczających 3000.
 
Zakończyłem tą nierówną walkę z płukanką LM5200. Przejechałem chyba 196km na Rimuli LME6 5W30.
20240226_151521.jpg
Dziś trochę zaskoczył mnie kolor oleju. Na bagnecie wydawał się w miarę czysty, w pojemniku fuj - żybura jednak.
20240226_141134.jpg 20240226_142226.jpg 20240226_142216.jpg

Podsumowując olej przy podgrzewaniu do temperatury 160-170st minimalnie ciemnieje ale zachowuje klarowność.
Po przejechaniu tych prawie 200km ze świeżym olejem z płukanką LM5200 zrobił się brunatny, podobny do tego jaki był po 2kkm z płukanką Oilsyn LL. Czyli w silniku nadal mam bajzel ale tymczasem -

Do silnika trafił Avanza 5W30 A5B5. Dobieraczka Midlanda poleca go do Micry. Tzn na 15-tym miejscu ale jest 😉
 

Attachments

  • 20240226_143958.jpg
    20240226_143958.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 38
Last edited:
Back
Top