Jak czytac karty charakterystyki (MSDS) ? Wielu uznaje, je za skuteczna metode okreslenia mieszaniny olejow bazowych, ale tak nie jest. Sa glownie potrzebne do okreslenia substancji groznych dla zdrowa i srodowiska naturalnego. Lecz niekiedy moze nam dac nieco informacji, tam beda tylko i wylacznie uwidocznione oleje bazowe, ktore maja kinematyczna lepkosc ponizej 20,5 mm2/s, to nie ma znaczenia, czy jest to PAO czy HC/Mineralny. Jezeli o PAO mowa to tylko i wylacznie niskolepkosciowe tzn. PAO 4 oraz niektore PAO5. A oleje to w duzej mierze mieszanina olejow bazowych mamy np. PAO4,05 z 06,07 oraz 08 itp. gdzie siega do ok. 70% calej mieszaniny, do tego dochodzi polimer, ppd oraz oczywiscie dodatki rozpuszczone w nosniku.
a czy dysponuje ktoś informacją jakie funkcje pełnią dodatki / związki w oleju?
trochę jest wyjaśnione u Penrite ale brakuje informacji jak ta ilość wpływa na daną funkcję np. ilość ZDDP w funkcji zużycia
Czy to nie jest przypadkiem tak, że starsze specyfikacje API SM, SN posiadają w bazie więcej dodatków mineralnych? Natomiast SL już powinna posiadać w przeważającej ilości III grupę, lub całkowicie być oparta przynajmniej na III grupie?
Pytanie może trochę z czapy.
1. Czy sama informacja, że dany olej jest full saps (wysoka zawartość popiołu siarczanowego) świadczy o tym, że olej ma bogaty pakiet dodatków? Jeśli tak to z czego to wynika?
2. Czysto teoretycznie: Jeśli zalejemy Full Sapsa do samochodu z DPFem to czy częsta jego wymiana np. 5 000 km ma jakiekolwiek znaczenie na żywot DPFa? Czy po prostu Full Saps przez cały swój pobyt w silniku niezależnie od przebiegu szkodzi DPFowi.
3. Po którym z oznaczeń olejów można dowiedzieć się na jakiej grupie oleju bazowego został wyprodukowany dany olej.
1) Powiem tak - Selektol to jest Full Saps (można powiedzieć, że bardzo full ). Podejrzewasz go o bogaty pakiet dodatków?
2) Stary i nowy olej będzie miał taką samą zawartość popiołów, więc częsta wymiana nic nie da
Mam na myśli to czy informacja o danym oleju, że jest Full Saps świadczy o tym, że ma bogaty pakiet dodatków?
Czy jedno z drugime nie ma nic wspólnego czy ma trochę wspólnego?
Nie mam pojęcia na ten temat więc pytam.
...
2. Czysto teoretycznie: Jeśli zalejemy Full Sapsa do samochodu z DPFem to czy częsta jego wymiana np. 5 000 km ma jakiekolwiek znaczenie na żywot DPFa? Czy po prostu Full Saps przez cały swój pobyt w silniku niezależnie od przebiegu szkodzi DPFowi.
...
Tak czysto teoretycznie, A3/B4 vs C3 w silniku z DPF'em.
Możesz lać fullsaps i on DPF'owi nie szkodzi do czasu, gdy silnik nie zużywa oleju.
Popiołowość oleju oznacza, że podczas jego spalania zostaje nadmiar popiołów, które odkładają się w "pdf'ie".
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Full Saps to olej z popiołami przekraczającymi 0,8% (1% dla ciężarówek). I tyle. W wypadku bardzo czystych baz jedno wynika z drugiego (w sensie ilość popiołów ze stosowanych dodatków), ale też nie świadczy o klasie dodatków.
Oleje low/mid mają inne rodzaje dodatków które mogą, chociaż nie muszą, być lepsze od tych stosowanych w full.
Czy to nie jest przypadkiem tak, że starsze specyfikacje API SM, SN posiadają w bazie więcej dodatków mineralnych? Natomiast SL już powinna posiadać w przeważającej ilości III grupę, lub całkowicie być oparta przynajmniej na III grupie?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.