• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Podstawowa wiedza

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Pozostale komponenty: PAO
Pierwsza pozycja to PAO?

Kiedyś podglądałem kartę koreańskiego oleju do skrzyni biegów i w karcie było napisane; PAO 80% - czemu tak nie może być w europie?
Spróbuję to odszukać ;)
 
Jak juz kilkakrotnie pisalem z reguly oleje bazowe o KV 40°C <=20,5 cSt.
 
Cyk i jest . GS MTF HD 70W Kia


Opera Zrzut ekranu_2020-11-14_191245_www.kiachemicals.com.png
 
Last edited:
Z wykresu wynika, że po ~8000km olej nadaje się do wymiany/traci swoje właściwości czyszczące. To już chyba niezbyt aktualne...
 
@poziom1989 można więcej informacji na temat tego doświadczenia?
@Speedmaniac41 wszystko zależy od oleju i konkretnego samochodu. Moim zdaniem ten wykres miał za zadanie pokazać wpływ stężenia ZDDP na oksydację i ilość żelaza.
 
Ten wykres ukazuje korelację pomiędzy przebiegiem a rosnącym OX oraz Fe, to jest ogólnikowa informacja. @Speedmaniac41 nie mam pojęcia skąd Ty wziąłeś informacje odnośnie "właściwości czyszczących".
 
Dwie pompy wytwarzaja te samo cisnienie, lecz niebieska zapewnia wyzsze natezenie przeplywu.
1612285674301.png
 
Chciałbym Was zapytać: w jaki sposób sprawdzić jaką technologię zastosowano w oleju, którego kupno rozważamy? W normalnych specyfikacjach tego nie ma, na butelkach także nie, może da się to wywnioskować z tych złożonych charakterystyk bezpieczeństwa?
Przyznam się, że o tym iż mój ulubiony Helix Ultra Premium to baza GTL. dowiedziałem się dopiero na forum. Ale nie wyobrażam sobie do każdego oglądanego oleju wysyłać pytanie. Czy poprzez odczyt danych fizyczno-chemicznych możemy określić PAO, GTL itd i stwierdzić, że to decyduje o jego cenie?
 
Last edited by a moderator:
Posiadajac pewna wiedze mozna wywnioskowac na postawie niektorych parametrow, lecz sa wyjatki. MSDS moze czasem dac wskazowke lub na postawie FT-IR odroznic mieszanine PAO od GTL lub HC.
 
Rozumiem, że zwykły kierowca jak ja, jeśli chce koniecznie PAO z estrami, to nie wybierze oferty normalnie, tylko musi analizować tabele, pisać do producentów, ekspertów na forum, uniwersytetów, CPN-u, Bipronaftu, Naftobudowy???
 
Dokładnie😄
 
Back
Top