• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Podstawy pasowań i tolerancji wykonawczych

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Z tego co się dowiedziłem X turbo ma identyczny luz, ale mniejszą tolerancję. Łatwiej jednak kupić panewki, bo jest fabryczne oznaczenie kolorem i kodem. Niestety wykonanie to krok w tył, wcześniej wał osadzony był w dzielonym korpusie. Na razie to u mnie działa, mam 170 000 km, ale zaczyna to już przypominać Audi niestety.
1684581729516.png
 
Mi rowniez nie.
Akurat nie napisałeś, dlaczego Honda na takich pasowaniach znów zaleca 5W30, robiąc odstępstwo tylko dla oryginalnego oleju Honda 2.0. Przecież wg Twoich teorii, to 0W8 max dla takich pasowań. Po prostu znikały posty:)
 
Nic nie znikalo.

Mojej teorii ? Napisze bardziej precyzyjnie.

To sa modele usrednione np. Ocvirk, liczby Sommerfelda (pod HTHS) itp. gdzie mozna wykryc ewentualne niedobory. Srednio wychodzi +/- SAE16. Biorac pod uwage niektore wykresy nawet od SAE8 do SAE24. Uwzglednia sie przede wszystkim warunki tarcia granicznego, opierajac sie o HTHS od ca. 1.5 do 2.5 cP. Temp. oleju do 150°C, wiec wystepuje pewien zapas.

Przy niektorych silnikach w szczegolnosci latem moga wystapic problemy w niektorych trybach pracy na zbyt niskiej lepkosci, ale to oczywiste.
 
@MC Subi wydaje mi się, że chodzi o fakt, iż olej Type 2.0 ma kosmiczne VI. Taki olej w Europie do niedawna nie występował. Stąd pewnie tylko Type 2.0 0w20 lub coś grubszego. Jeśli dobrze poszukasz to znajdziesz u "ruskich" japońskie instrukcję dla każdego azjaty. Tam od dawna nie występuje nic innego jak 0w20 bez znaczenia czy OEM czy innej firmy. Oni tam już od ok 10 lat mają oleje o zawartości Mo i VI o kosmicznych wartościach.
 
wydaje mi się, że chodzi o fakt, iż olej Type 2.0 ma kosmiczne VI. Taki olej w Europie do niedawna nie występował. Stąd pewnie tylko Type 2.0 0w20 lub coś grubszego.
Civic VIII - każde 0W20, Civic IX 0W20 tylko Honda, jeśli nie ma - 30. Civic X - to samo
 
@MC Subi podałem Ci prawdopodobny powód. U Nas dopiero Eneos wprowadził tak mocno dopakowany olej niskiej lepkości. Wcześniej tylko Azja miała takie oleje więc do Europy zalecali wyższe lepkości. W VIII nie ma "każde" tylko OEM (w czasie premiery nie było Type 2.0 tylko jakiś inny)
 
Back
Top