• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pojazdy elektryczne - dyskusja ogólna.

Przyszłość to wodór.
NIE! , Dlatego , że więcej energii trzeba zużyć do pozyskania wodoru niż odzysk jaki wytworzą ogniwa , straty to 15-25% . Zwyczajnie lepiej jest te 25% włożyć do baterii.
Kwestia baterii , już są testowane że stałym elektrolitem o podwójnej gęstości , czyli waga baterii spadnie przy tym samym zasięgu.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Teraz mamy straty 50% ale tankowanie trwa kilka minut.
 
A to ile CO2 i innych gazów zostanie wyemitowanych przy produkcji takiego elektryka, ile to stali trzeba zużyć na auto, ile rzadkich metali zostanie wydobytych do produkcji akumulatorów (doliczmy transport i przetwórstwo, aby wytworzyć ogniwa), aż wreszcie konieczność "zutylizowania" starego auta, mimo, że wciąż nadawałoby się do użycia..

Pracuje na produkcji części do kombajnów Claas ,
40 robotów spawalniczych , 50 spawarek , 30 pras , 14 robotów pras , wiesz ile prądu i CO2 trzeba do produkcji spalinowego ?
Tyle samo co do elektryka.
I teraz dodaj hutę do odlewu bloków silnika , z aluminium, głowice , korpus skrzyni biegów , wały i walki , tłoki , dodaj dobrego obrabiarki CNC , ile kosztuje taki sprzęt do produkcji i ile CO2 na jego wytworzenie ?

Tego w EVu nie ma !
Ile CO2 na produkcje paliwa !
Ile na produkcje olejini środków smarnych ile na osprzęt paski napędowe !
Tego w elektryku nie ma !

Naoglądałeś sie Zachara, który też pojęcie ma z gazet .

Są nowe metody produkcji silników EV , stare się grzeją , bo technicznie niewykonalne jest zrobienie otworów chłodzenia - druk 3D już to umożliwia i czytałem o firmie która rusza z produkcją silników EV za pomocą druku 3D .

Ja bym patrzył dalej w przyszłość .

Będą czasy , że samochód wydrukujemy sobie na drukarce 3d.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Dajcie spokój, tylko ta pieprzona Unia patrzy na CO2 i inne pierdoły, od zawsze jej gadanie mnie denerwuje, bo przez to wszystko idzie w górę.
Coraz bardziej myślę nad wyjazdem do USA, tam chociaż jeszcze jest normalnie.
 
Coraz bardziej myślę nad wyjazdem do USA, tam chociaż jeszcze jest normalnie.
Żebyś się nie rozczarował na miejscu...

tylko ta pieprzona Unia patrzy na CO2
Ja tylko podam jeden przykład. Produkcja stali w europie. Od lat jesteśmy zalewani tanią stalą z Ukrainy, Chin, Pakistanu, Indii i Białorusi. Dlaczego? Bo tam nie ma żadnych norm. Zalewają rynek tanią, a wcale nie najgorszą stalą. Uwalamy własną produkcję, opowiadając piękne historie o ekologii, a wspieramy eurosami zatruwanie środowiska po drugiej stronie planety. Logika? Jaka logika, BIZNES. Czasami podchodźmy z dystansem do pewnych "rewolucji". ArcelorMittal wygasił kocioł w Krakowie, żeby wpakować 1 MILIARD dolarów na Ukrainie.
 
@Bodex - No ja cię... co ty tu robisz? Podobno to forum techniczne. Rozumiem, że można dopingować zasilaniu bateriami, bo czemu nie. Jedni lubią V8, inni LPG a jeszcze inni baterie. Ja lubię ogniwa paliwowe chociaż ICE na wodór plus przekładnia elektryczna jak na kolei też brzmi spoko. Ale to co ty wypisujesz o produkcji elektryka i zatruciu środowiska to no... w słowniku ludzi kulturalnych nie ma słów dostatecznie obelżywych żeby to opisać.

Tak swoją drogą drukarka 3d, prąd do niej i niezbędna chemia to skąd? Jak manna z nieba?
 
Tego w elektryku nie ma !
Piszesz tak, jakby proces produkcji nadwozi różnił się jakoś znaczenie od samochodów spalinowych, trochę odleciałeś kolego.

Czyli rozumiem, że do produkcji nadwozia samochodu EV, nie jest potrzebny przemysł metalurgiczny, bo podwozia po prostu się idzie i kupuje w sklepie z podwoziami :D, rozumiem, że wiele elementów powstaje z tworzyw, i będzie można sobie samochód wydrukować, ale ile zanieczyszczeń powstaje w trakcie produkcji granulatu, z którego później sobie takie tworzywo przetworzysz? Ile zanieczyszczeń generuje, nie produkcja, a recykling pakietów akumulatorów, z których znaczna część jest niezdatna do przetworzenia i musi być składowana jak odpad radioaktywny? Ile zanieczyszczeń powstaje w trakcie produkcji energii do zasilania takich pojazdów w trakcie ich eksploatacji?
Rozumiem też, że EV, jak to na "zielone" samochody przystało, składają zespoły wyszkolonych specjalnie w tym celu małp, a żadnych robotów, spawarek i pras, które potrzebują mnóstwa energii, na linii montażowej nie ma?

Przemysł się ciągle rozwija, powstają nowe technologie, siłą rzeczy kiedyś elektromobilność wzięła by górę nad pojazdami spalinowymi, ale ten świat zabrał się za to od dupy strony i zamiast najpierw skupić się na stworzeniu zaplecza i infrastruktury, wprowadza na siłę pojazdy elektryczne, nie skupiając się nad tym, czy za 5 lat, nie doprowadzimy tym samym do załamania systemu energetycznego w Europie.

Fajnie, że ta technologia ruszyła z kopyta, fajnie, że idą grube środki w jej rozwój, jestem za tym, popieram. Ale nie teraz, nie dziś, to powinno być płynne przejście, dające czas na wyhamowanie starej technologii i płynne przejście w nowe konstrukcje, dając im czas na rozwój i doskonalenie, nie decyzje jak spod siekiery, że jesteśmy głęboko w dupie, ale od 2025 przestajemy produkować/sprzedawać pojazdy spalinowe ;).
 
Piszesz tak, jakby proces produkcji nadwozi różnił się jakoś znaczenie od samochodów spalinowych, trochę odleciałeś kolego.

.

Przeczytaj mój post jeszcze raz , na samej górze napisane , że koszt CO2 jest taki sam , a dalej wytykam ile potrzeba dodatkowej produkcji by wyprodukować skomplikowany napęd spalinowy i przekładnie , a dalej jej obsługę.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Czyli uważasz, że nie powinno się robić z nic z paleniem odpadów, nic ze spalinami samochodowymi i powinniśmy wrócić do czasów sprzed norm euro. Nic z segregacją odpadów. Nic z paleniem węglem, drzewem i miałem?

Firmom zależy przede wszystkim na zysku, a nie na dobrze moralnym. Czy wszyscy na tym zyskują to wypadałoby zapytać np. ludzi wysiedlonych czy tych którzy zginęli/rodziny zginęły/ majątki stracili w wojnach o te zasoby.
Jestem zdecydowanie przeciw temu co sie robi w imie eko. Idiotyczne limity co2, zakazy palenia weglem, stawianie elektrowni wiatrowych gdzie popadnie, budowanie elektrowni atomowych itp.

Normy spalin jak jakies musza byc i to jest rzecz oczywista ale zamiast ograniczac co2 powinni sie skupic na szkodliwych zwiazkach zawartych w spalinach oczywiście w miare na tyle na ile pozwala technologia w obecnym stadium a nie za całkowita likwidacja spalinowek

Ludzie musza czyms ogrzewac domy a wegiel świetnie sie sprawdza.

I powiem jedno: gdyby dzis ruszyla propaganda, że elektryki nie sa eko bo szybko sie zuzywaja itp a jednoczesnie szedlby przekaz o eko autach spalinowych to elektryka by nikt nie kupił :) piprostu ulegamy szeroko zakrojonej propagandzie. Teraz każda reklama wzywa do bycia eko, reklamy banków, ubran, pralek itp.
 
Elon Musk w jednym z wywiadów był pytany o opłacalność produkcji paliw kopalnianych , oraz jakże modnych teraz ogniw paliwowych .

- " to poprostu jest głupie , bo koszt zużycia energii elektrycznej od wydobycia/wyprodukowania 1 litra paliwa z do wlania do baku jest taka , że EV przejedzie na tym 8-12 km !!!"

Rozumiecie to ? Sam koszt prądu , a gdzie akcyzy , podatki , transport itd. ?

Paliwa kopalniane dzisiaj to jakby era kamienia łupanego ! Długo utrzymywana przez koncerny.

Do BMW ponad 10 lat temu wstawił się z projektem niemiecki student z innowacjyjna bateria do hybryd czy ev , wyśmiano go i poginiki.
Gość sprzedał to bodaj arabom i ucichło .

Otóż okazuje się , że szejkowie są w posiadanie większości akcji niemieckich koncernów motoryzacyjnych i jak mniemam też i francuskich i będą blokować jak tylko się da pojazdy EV .

Dzisiaj pięta ahillesowa jest jedynie duża, droga i ciężka bateria.

Nad tym już pracują jak wspomniałem ,a najbliższe 5 lat można się spodziewać zupełnie innych magazynów energii elektrycznej, również dla domów , przemysłu , bo tu drżenie olbrzymią kasa. Pomyślcie tylko , że wiatraki na Bałtyku mogą napełnić power bank i potem oddawać przy wyższej podaży.
W domu panele FV , zgromadzą w banku energię i w nocy mamy swoj prąd , odciąża to sieć elektryczną.

Niestety znając ich działania , najpierw muszą nam wyprzedawać starą technologię , na którą przecież wyłożyli kasę na badania i musi się zwrócić /zarobić .
W dużych korporacjach mają w sejfach opracowana technologię na 10 lat do przodu i dla przykładu , że teraz kupujecie jakiegoś iPhona 12 ,to w serie są patenty na 20 kę ?
Nikt w tej grze korporacjyjnej nie odkrywa wszystkich kart .

Toyota prowadziła badania dla zbiorników wodoru ponad 7 lat !
Okazuje się, że wodór jest tak małym atomem , że łączy się nawet że stalą nierdzewną , zbiorniki w kilka miesięcy rdzewiały i się rozszczelniły.
No wiem , nie rdzewiały i nie utleniły tylko nastąpiła korozja z metalu z wodorem ..w końcu opracowali jakieś polimery , które są wewnątrz zbiornika , ale też i uszczelki , bo wodór, znajdzie każdą najmniejsza nanao dziurkę .
Nie wiem co bardziej nie bezpieczne .
Czy zapalająca się bateria , czy w ułamek sekundy eksplozja wodoru !

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited:
a dalej wytykam ile potrzeba dodatkowej produkcji by wyprodukować skomplikowany napęd spalinowy i przekładnie
No dobrze, ale skonfrontuj to z etapem produkcji akumulatorów do pojazdów EV i z etapem ich utylizacji, bo nadal ślepo patrzysz tylko na jedną stronę medalu.
Produkcja nadwozi, podwozi, układów zawieszenia, hamulców - ok, wychodzi na zero i dla Ciebie wszystko się tutaj kończy, a zacznają się dalsze etapy produkcji silników spalinowych i układów przeniesienia napędu. A co z produkcją właśnie tych baterii? Co z ich utylizacją i elementami, których przetworzyć się nie da? Silnik możesz przetopić, polimery trzeba składować.
Widzisz, to wszystko nie jest takie zero-jedynkowe, jakim Ty to widzisz.

Elon Musk w jednym z wywiadów był pytany o opłacalność produkcji paliw kopalnianych
Hymmm, ciekawe co miał by powiedzieć gość, którego firma praktycznie rozpoczęła całą elektrobatalię i jest w zasadzie monopolistą w produkcji samochodów elektrycznych xD

W domu panele FV , zgromadzą w banku energię i w nocy mamy swoj prąd , odciąża to sieć elektryczną.
OK. Wiemy już, że nie masz pojęcia jak działa sieć energetyczna.

W dużych korporacjach mają w sejfach opracowana technologię na 10 lat do przodu i dla przykładu , że teraz kupujecie jakiegoś iPhona 12 ,to w serie są patenty na 20 kę ?
Wiemy też, że lubisz teorie spiskowe :)

Okazuje się, że wodór jest tak małym atomem , że łączy się nawet że stalą nierdzewną , zbiorniki w kilka miesięcy rdzewiały i się rozszczelniły.
No wiem , nie rdzewiały i nie utleniły tylko nastąpiła korozja z metalu z wodorem ..w końcu opracowali jakieś polimery , które są wewnątrz zbiornika , ale też i uszczelki , bo wodór, znajdzie każdą najmniejsza nanao dziurkę .
No i wiemy, że czytasz głupoty, bo opracowywano m.in. technologię tzw. nasycania metali wodorem w celu jego przechowywania.

Czy zapalająca się bateria , czy w ułamek sekundy eksplozja wodoru !
Dlaczego dziwnym trafem, nie boli Cię możliwość eksplozji zbiornika z LPG? ;)
 
Last edited:
Znowu slogany z gazet , tak jak media papugi bębnią jaki to będzie problem utylizacji paneli fv .
Otórz już sa firmy zajmujące się Rynkiem wtórnym paneli fv i jest kilka polskich , która skupuje panele, jest to rynek kilka miliardów złotych .
Otórz jak słuchałem materiały to w 98% takie panele da się zutylizować i na tym zarobić , szkło metal, przewody, itd.

Tak samo z bateriami powstanie dużo warsztatów które będą regenerować ogniwa .
Bateria składa się z pakietów ogniw , jedno ogniwo może się uszkodzić i cały pakiet jest trupem , wyłączany .
Po co wyrzucać cała baterię 40 kWpik skoro można wymienić dla przykładu te kilka ogniw ?
Już są warsztaty trudniące się naprawą , a będzie ich więcej.

Po za tym czepaine się tego jakie szkodliwe jest produkcja baterii to temat rozdnucha u przez głupie papugi medialne .

Cały nasz świat jest teraz oparty na produkcji energii z węgla kopalnianego , gaz to też węgiel ! Lotny .
Co kolwiek wyprodukujemy, baterie która służy w Tesli 5-20 lat w zależności od sposobu eksploatacji , czy majtki , czy żywność , czy opakowania do wędlin , wszytko emituje CO2 , bez wyjątku .
Mówimy tu o szkodliwości procesu produkcji ogniw , a tekstylia , a nawozy , pestycydy , a jak ogromne szkody są ze szczelinowania łupkowego i zatrucia wody gruntowych w celu wydobycia gazu ???
O tym się nie mówi ?
Mod e stało się torpedowanie baterii do EV , komuś na tym zależy , może szejkom ?
Dlaczego nikt nie wspomni o bateriach do smartfonów ?
To jest dopiero ogromny problem w skali świata . Jest nas 8 miliardów , średnio każdy ma smartfona , laptopa , tableta . Pomyśl tylko i tu papugi problemu nie widzą ?
Chcesz być eko ?
Zakup powóz i konika .

Są badania umieszczenia pozysku energii słonecznej z orbity i przesyłanie wiązka na ziemię . Na orbicie brak chmur , słońce non stop .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Chryste Panie! Weź Ty przeczytaj o czym mu tutaj rozmawiamy, bo jesteś tutaj kolejnym, który dopiero co spadł z konika ;).
Ja się tutaj skupiam cały czas na jednym, wąskim zagadnieniu, a tu nagle dostaję eksplozję o tekstyliach, łupkach, nawozach i dziesiątkach innych tematów, kompletnie nie związanych tematem przewodnim. Ale rozumiem, że wszystko, byle by tylko nie stosować rzeczowych kontrargumentów, ale skupić się wyłącznie na ataku w stronę rozmówcy, żeby spróbować wybić go z równowagi.
Wiesz co, z doświadczenia wiem, że takie techniki zaczynają stosować ludzie, którzy coś sobie myślą, wiedzą że gdzieś dzwoni, ale nie wiedzą gdzie, ale próbują za wszelką cenę udowodnić, że to oni mają rację xD.

Poczytaj kolego jakieś opracowania naukowe, nie wiem, w związku z wodorem może Kulawika, albo coś. Bo jak na razie to krążysz gdzieś pomiędzy jakimś Star Wars-em, a powieściami Lema ;), a wartościowych opracowań Polskich uczelni naukowych naprawdę nie brakuje, i są w sieci, za darmo...
 
Żeby to jeszcze Lem, bardziej Kir Bułyczow i Wielki Guslar.

Rozmawiamy o technice i polityce wdrażania pojazdów elektrycznych. Nie o tym, czy czyjeś gacie trują środowisko. Bądź tak miły i trzymaj się tematu. Skąd to się bierze że jak obok BEV postawi się jakąkolwiek alternatywę to się zaraz znikąd zlatują podobni tobie?

Tak apropos elektryków wczoraj jak jeździłem i trułem po nocy ;) to słuchałem podkastu Pertyna i Ławskiego, obaj pewnie wysoko stoją w rankingu wrogów elektryków na baterie. W każdym razie powiedzieli coś ciekawego - Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych nie(!) zajmuje się paliwami alternatywnymi, a tylko promocją elektryków na baterie. Zupełnie jakby inne alternatywy dla ropy nie istniały. Może @Bodex jest od nich?
 
I właśnie dlatego wszyscy co skupiają się na jednym wąskim punkcie, nie dostrzegają całego świata który ich otacza i nie są w stanie zrozumieć całej tej ekobatalii.
Trzymając się kurczowo jednego tematu nie są wstanie zrobić krok na przód.
Silniki ev to sprawność 98% .
Silniki V8 to sprawność. 39%
@jerseyAdmin , wiem , że prawda boli ,a też lubię bulgot V8, jednak to koniec w Europie i jest to nie uniknione .
Ten bum na elektryki... , ja myślę , że im się ropa kończy powoli i chcą oddalić dzień kiedy wyschnie ostatnia studnia.
Niemcy do BMW ev dopłacają 9 tys € z kasy Unweltzone .

Nie , nie jestem od nich , tylko nie lubię jak są powielane mity i fanaberie.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Do Twoich niewątpliwych zalet doszła jeszcze jedna - czytanie ze zrozumieniem :D

[...] Ja lubię ogniwa paliwowe chociaż ICE na wodór plus przekładnia elektryczna jak na kolei też brzmi spoko. [...]

A z silników spalinowych najbardziej cenię diesle, nie jeżdżę takim ze względu na ekooszołomów którzy prowadzą krucjatę przeciwko najbardziej wydajnemu i najczystszemu silnikowi spalania wewnętrznego :D
 
Trzymając się kurczowo jednego tematu nie są wstanie zrobić krok na przód.
Silniki ev to sprawność 98% .
Silniki V8 to sprawność. 39%
A zastanawiałeś się kiedyś nad sprawnością elektrowni, stratami na przesyle prądu, czy finalnie sprawnością ładowarki do ev?
 
Dzisiaj pięta ahillesowa jest jedynie duża, droga i ciężka bateria.
Dokładnie tak. Dlatego już to mówiłem - dopóki nie wynajdzie się nowego sposobu przechowywania energii elektryki są bez sensu. Oczywiście gdyby inaczej była magazynowana energia to by zmieniało postać rzeczy. Dzisiejsza technologia akumulatorów jest tak samo przestarzała jak spalinówki więc tak czy siak pozostaje czekać na przełom.
Post automatically merged:

Co do co2 to może mi ktoś wytłumaczyć w czym problem, że jest więcej co2 w atmosferze?
 
Co do co2 to może mi ktoś wytłumaczyć w czym problem, że jest więcej co2 w atmosferze
CO2 odbija pewien zakres promieniowania UV, które przepuszczają inne gazy w atmosferze. Najprościej mówiąc, z ziemi robi się taka szklarnia, która nagrzewana jest przez słońce, ale ma problemy z regulacją temperatury przez utrudnioną emisję promieniowania w kosmos.
 
Back
Top