Odnośnie serwisowania, to warto też zadać sobie pytanie co z ogromną ilością mechaników? Nie każdego da się przekwalifikować (a nie każdy się też nadaje) do obsługi elektryków, co z dużą ilością specjalistycznych narzędzi, które w elektrykach się nie przydadzą? Co ze wszystkimi firmami produkującymi części zamienne do samochodów spalinowych?
Myślę, że koncerny za odpowiednią opłatą oczywiście tak jak to robią dotychczas udostępnią możliwość aktualizacji i kodowania przez nie autoryzowane warsztaty. Głównym problemem w tych autach będzie regeneracja ogniw. Bo to jest najdroższy element. Być może powstaną też zamienniki takich baterii tak jak jest np. z bateriami do telefonów i taka bateria nie będzie kosztowała 100k tylko np 20k. Oczywiście strzelam ale jeśli takich aut będzie dużo to producentom części aftermarket będzie opłacało się takie baterie produkować. I myślę tu przede wszystkim o Chinach.
A dodatkowe pytanie , przy produkcji wodoru uwol i się tlen , co z nim ?
Hektolitry tlenu w skali Europy zmieni skład atmosfery .
Jaki będzie miało to wpływ na faunę i florę ?
Chyba, że go zmagazynują dla przemysłu .
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Będzie lokalnie nadmierne stężenie tlenu, ale składu atmosfery się nie zmieni, bo przecież w ogniwach paliwowych tlen atmosferyczny jest łączony z powrotem z wodorem. Co więcej inaczej niż w wypadku baterii paliwo wodorowe można produkować w cyklu zamkniętym jeżeli woda będzie magazynowana to będzie ją można z powrotem przetworzyć. Albo wypić po wrzuceniu tabletki z elektrolitami.
Czy ja wiem ? ...
To że będzie chmura tlenu która wchłoną ogniwa i zrobią wodę, to trzeba ująć sumarycznie hektolitry tlenu nie spalonego przez silniki spalinowe i deficyt hektolitrów dwutlenku węgla ?
Nasze nadnercza potrzebują dwutlenku węgla ...
Palenie tytoniu stanie się koniecznością ? - to taki sarkazm .
Ale woda sodowa już tak
Takiego elektryka mógłbym mieć. Ceny 0d ok 180k wydją się być rozsądne. Duży zasięg, świetne osiągi i bardzo krótki czas ładowania. Jak tylko będzie w salonach to biorę to autko na test.
Start-up z czteroletnim stażem z USA wsparty przez wielkich inwestorów zbudował tanią baterię, która może posłużyć jako magazyn energii potrzebny do stabilizowania Odnawialnych Źródeł Energii. Wykorzystał do tego jeden z najbardziej dostępnych surowców na Ziemi, czyli żelaza.Magazyny energii...
Testowałem w weekend BMW I3S i muszę wam powiedzieć, że zakochałem się w tym samochodzie. Autko jezdzi po prostu rewelacyjnie. Przyspiesza jak odrzutowiec ( 6,9s do 100 ). Płynność jazdy i cisza jest super, samochód jest bardzo zwinny i zwrotny. W środku mimo wymiarów zewnętrznych jest bardzo przestronnie, pozycja za kierownicą bardzo dobra. Bardzo podoba mi się wnętrze. Jest minimalistyczne ale przy tym nowoczesne i wszystko jest bardzo wysokiej jakości chociaż nie każdemu mogą się podobać elementy z przetworzonych materiałów. Mnie się podoba. Podoba mi się również otwieranie tylnych drzwi w przeciwnym kierunku. Cała konstrukcja auta wykonana została z carbonu i fajnie widać jego strukturę na progach. Auto jest niesamowite i jedyne w swoim rodzaju. Poważnie zastanawiam się nad zakupem do jazdy po mieście.
i3 do miasta jest genialny. Ja jeździłem i3x (czy tam ex) z range extenderem. Jak się generator załączył to było nieciekawie, ale na bateriach ten samochód był genialny. Gdybym szukał wozu do miasta to i3 byłby wysoko na liście, chyba nawet przez nową 500 która też jest fajna.
No cóż, można kochać albo nienawidzić ale przynajmniej jest jedyny w swoim rodzaju. Kiedyś też nie byłem do końca przekonany ale teraz mi się podoba. Szczególnie wersja S z poszerzonymi nadkolami i felgami 20". Ogólnie to doszedłem do wniosku, że kupiłbym to auto już nie tyle pod kątem oszczędności na paliwie co dla przyjemności z jazdy jaką ten samochód daje. Ta cisza i spokój jak się nim jedzie sprawia, że człowiek jest jakiś taki zrealaksowany i odprężony. A oszczędności są przy okazji. We wrześniu mają dostać nowe auto na demo u dealera i pod koniec roku będą sprzedawać ze sporym rabatem z jakimś symbolicznym przebiegiem i tak się kurcze biję z myślami bo musiałbym się już we wrześniu zdeklarować, że go biorę.
The perfect driving shoes deserve the perfect car so we’ve done the digging to uncover Europe’s most-coveted luxury car brand. Want to find out which it is? Read on.
Mnie jakoś Tesla nie bardzo podchodzi. Znajomy kupił model S rok temu i miałem okazję się kilka razy przejechać. Owszem osiągi są rewelacyjne, auto ogólnie fajnie jezdzi i ma mnóstwo bajerów ale jakość wykonania tego auta to jakiś żart. Można znalezć nierówno spasowane elementy nadwozia, niedoróbki lakiernicze, w środku podczas jazdy tu coś skrzypi tu trzeszczy, jak zamyka się drzwi to wrażenie jest jakby były z dykty. Do europejskich marek premium niestety nie ma porównania. A auto kosztowało ponad 500k. Śmiałem się bo jak ją kupił to poleciał w trasę no i oczywiście korzystał z tych osiągów ile wlezie i ledwo zrobił 200km. Teraz już jezdzi dużo spokojniej
Nierówno spasowane elementy nadwozia to praktycznie norma w nowoczesnych samochodach, bez względu na półkę. Audi e-Tron znajomego jest krzywy, Volvo XC60 innego też, moja Kijanka także jak się lepiej przyjrzeć to coś się znajdzie. Ale fakt, wnętrze i generalnie wykończenie Tesla ma nędzne, ale to norma dla wszystkich wozów rodem z USA. A i tak teraz to są jaśniepańskie wygody i luksusy. Jakbyś zobaczył wnętrze pierwszego Roadstera to byś się zdziwił
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.