• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pojemność układu chłodzenia 1.4 TSI

Tom.

Użytkownik
Samochód
Octavia III FL 1.4 CZDA <> VW golf 7 1.2 <> MotoGuzzi V9 Bobber Nero Mat
Cześć . Szukam i szukam , nie wiem jaką jest pojemność układu chłodzenia w mojej Octavii ?
......Który wąż wypiąć żeby w miarę wszystko wyleciało - zrobić to na ciepłym silniku jak termostat jest otwarty ?? , jak potem odpowietrzyć po zalaniu ??
Pytam bo płyn "żyje " ok 5 lat i chcę wymienić .
Może ktoś z Was wie ? byłbym wdzieczny za podpowiedzi
 
Nie ma szans na spuszczenie 10 litrów. Wymieniałem u siebie jakoś ponad rok temu, jak dobrze pamiętam, to coś ok 6,5-7 l. spuściłem, a było trochę kombinacji. Są dwie chłodnice wody, trzeba z obu zdjąć węże na szybkozłączach, poczekać, aż zleci, potem założyć, odpalić silnik na kilka sekund zwiększając obroty, znowu zdjąć węże z chłodnic. Następnie podmuchać trochę w zbiornik, można się posiłkować sprężonym powietrzem i znowu wypłynie z węży ok 1 litr. Potem zdjąłem węże z intercoolera, podmuchałem i znów wypłynęło. Samo spuszczanie płynu zajęło mi ok godziny. Odpowietrzenie jeszcze dłużej.
 
mam koncentrat ....jaką proporcję zrobić ? podobno jest jakaś zależność ( chodzi o ewentualną korozję układu / lub słabego chłodzenia )
...Kaczorek trochę mnie zmartwiłeś tymi kombinacjami 😞
 
Zostawiłbym to do czasu wymiany rozrządu, niech mechanik się z tym męczy.
 
Spuszczasz raz, w najnizszym punkcie. Zalewasz nowy plyn. Jedziesz sie przejechac, spuszczasz w najnizszym punkcie i zalewasz juz docelowo. Myślę, ze wiecej nie ma sie co bawic.
 
Teoretycznie możnaby puścić silnik na chwilę na wodzie, żeby złapać resztki starego płynu i to spuścić, potem zabieg powtórzyć. W domowych warunkach to szyba robota. Potem jazda z nowym płynem, a za jakiś czas upuścić jeszcze ze 2-3 literki i dobić nowym aby całkowicie pozbyć się kranówy, chociaż ona i tak się wymiesza z plynem i przyjmie jego właściwości. EDIT: ale to metoda taka jak się ktoś nudzi i nie ma co ze sobą zrobić. Bez tego i tak stężenie starego płynu będzie tak małe, że układowi nic się nie stanie. Najwyżej upuścić te 2-3 literki i dolać nowego jak już się porządnie wymiesza.
 
a jakby podpiąć wąż przelewowy do banki 5 litowej - załączyć silnik , a do wyrównawczego jak będzie ubywało dolewać 5 litrów nowego ? Płyn wtedy wzbogacimy nowym . Po paru dniach powtórzyć ....😁
Powinno wypalić - co myślicie
 
Tak naprawdę nie musisz robić nic z tych rzeczy, ale jak chcesz to baw się w wybrany sposób 😁


Ja tam bym kupił 10L destylowanej najtańszej i wlał to, zagrzał aż termostat puści duży obieg i wypad.
Jeśli się okazuje, że starego płynu zostaje w układzie ze 3 litry czyli 30% to za jakiś czas jeszcze bym zlał litra czy dwa i wlał nowego, żeby zredukować ilość wody.
 
@Tom. - żeby to zrobić musisz mieć urządzenie na przetaczania pyłu, zakładane na zbiorniczek wyrównawczy. Tak było w przedlifcie więc z dużym prawdopodobieństwem w polifice też tak będzie.
 

Coś na zobrazowanie zagadnienia, choć tu chyba tylko napełniają i odpowietrzają.
 
Last edited:
Back
Top