Nieprawda
Jak się okazuje, wypadków z ich udziałem było nieco więcej, jednak mniej osób straciło w nich życie – łącznie 451, a to o 67 mniej niż rok temu i 178 niż przed dwoma laty.
Jeśli chodzi o osoby twierdzące, że w związku ze zmianą przepisów piesi zaczęli masowo ginąć na pasach to tutaj jest wytłumaczone obszernie dlaczego to kłamstwo
Posłowie Konfederacji i Lewicy spierali się o prawo wprowadzające pierwszeństwo dla pieszych przed pasami. Dla Artura Dziambora jest idiotyczne, sprawia, że "kierowcy jeżdżą znerwicowani" i ginie więcej ludzi. Sprzeciwiała się temu posłanka Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Sięgnęliśmy do danych...
konkret24.tvn24.pl
Pokaż źródło na które się możesz powołać. Fakty są takie, że większość wypadków auto-pieszy powodowali kierowcy aut już przed zmianą przepisów. Za ten rok statystyk nie ma. Jeśli chodzi o 2021 to wygląda to tak.
Czyli po zmianie przepisów w czerwcu automatycznie kierowcy nie stali się zawsze winnymi.
Nieprawda
Według wstępnych danych Policji w ubiegłym roku doszło do 21 324 wypadków drogowych, czyli o blisko 1492 mniej niż w 2021 r. i aż o 2216 mniej niż dwa lata temu.
Tak samo jak brak obostrzeń covidowych i ruch w związku z wojną na Ukrainie. Fajnie jakbyś uwzględniał czynniki też zwiększające ruch ci wziął pod uwagę to dlaczego statystyki wypadków na pasach za styczeń i luty 2021 i 2022 tak się od siebie różnią.
Nieprawda
Co istotne, kierowcy rzadziej prowadzili po alkoholu – złapano 98 tys. z promilami, gdy rok wcześniej 102 tys.