• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Polskie drogi.

Last edited:

Ale na statystyki policji z rozkładem na miesiące, pojazdy, miejscaitd. to trzeba pewnie poczekać trochę jeszcze.

Rzeczpospolita ma chyba limit odwiedzin.

Tylko zima w tym roku do dwa tygodnie. Ogólnie znacznie zrosła liczba zabitych pieszych. O dziwo stał sie cud statystyczny i żaden z wypadków nie był powodem pieszego. Zmalała liczba zabitych w samochodach, ale wzrosła ogólna liczba wypadków. Na pewno na ruch miał wpływ cen paliwa w tym roku i powolne zubożenie społeczeństwa. Trochę pijanym kierowców mamy tez ze wschodu, a cześć z nich tez wyjechała. Poza tym każdy używa Jaosika i Waze żeby nie płacić mandatów i nie dostać punktów karnych.

sama tendencja od kat jest spadkowa pomimo wzrosty liczby pojazdów. Mamy coraz lepsze samochodu, oraz coraz lepsze drogi.

 
Last edited:
Ogólnie znacznie zrosła liczba zabitych pieszych.
Nieprawda
Jak się okazuje, wypadków z ich udziałem było nieco więcej, jednak mniej osób straciło w nich życie – łącznie 451, a to o 67 mniej niż rok temu i 178 niż przed dwoma laty.

Jeśli chodzi o osoby twierdzące, że w związku ze zmianą przepisów piesi zaczęli masowo ginąć na pasach to tutaj jest wytłumaczone obszernie dlaczego to kłamstwo

O dziwo stał sie cud statystyczny i żaden z wypadków nie był powodem pieszego.
Pokaż źródło na które się możesz powołać. Fakty są takie, że większość wypadków auto-pieszy powodowali kierowcy aut już przed zmianą przepisów. Za ten rok statystyk nie ma. Jeśli chodzi o 2021 to wygląda to tak.

323a047dd5323.png

Czyli po zmianie przepisów w czerwcu automatycznie kierowcy nie stali się zawsze winnymi.

Zmalała liczba zabitych w samochodach, ale wzrosła ogólna liczba wypadków.
Nieprawda
Według wstępnych danych Policji w ubiegłym roku doszło do 21 324 wypadków drogowych, czyli o blisko 1492 mniej niż w 2021 r. i aż o 2216 mniej niż dwa lata temu.
Na pewno na ruch miał wpływ cen paliwa w tym roku i powolne zubożenie społeczeństwa
Tak samo jak brak obostrzeń covidowych i ruch w związku z wojną na Ukrainie. Fajnie jakbyś uwzględniał czynniki też zwiększające ruch ci wziął pod uwagę to dlaczego statystyki wypadków na pasach za styczeń i luty 2021 i 2022 tak się od siebie różnią.
Trochę pijanym kierowców mamy tez ze wschodu, a cześć z nich tez wyjechała.

Nieprawda
Co istotne, kierowcy rzadziej prowadzili po alkoholu – złapano 98 tys. z promilami, gdy rok wcześniej 102 tys.
 
Nieprawda
Jak się okazuje, wypadków z ich udziałem było nieco więcej, jednak mniej osób straciło w nich życie – łącznie 451, a to o 67 mniej niż rok temu i 178 niż przed dwoma laty.

Jeśli chodzi o osoby twierdzące, że w związku ze zmianą przepisów piesi zaczęli masowo ginąć na pasach to tutaj jest wytłumaczone obszernie dlaczego to kłamstwo


Pokaż źródło na które się możesz powołać. Fakty są takie, że większość wypadków auto-pieszy powodowali kierowcy aut już przed zmianą przepisów. Za ten rok statystyk nie ma. Jeśli chodzi o 2021 to wygląda to tak.

323a047dd5323.png

Czyli po zmianie przepisów w czerwcu automatycznie kierowcy nie stali się zawsze winnymi.


Nieprawda
Według wstępnych danych Policji w ubiegłym roku doszło do 21 324 wypadków drogowych, czyli o blisko 1492 mniej niż w 2021 r. i aż o 2216 mniej niż dwa lata temu.

Tak samo jak brak obostrzeń covidowych i ruch w związku z wojną na Ukrainie. Fajnie jakbyś uwzględniał czynniki też zwiększające ruch ci wziął pod uwagę to dlaczego statystyki wypadków na pasach za styczeń i luty 2021 i 2022 tak się od siebie różnią.


Nieprawda
Co istotne, kierowcy rzadziej prowadzili po alkoholu – złapano 98 tys. z promilami, gdy rok wcześniej 102 tys.
„Nieprawda. 1” to prawda
widze ze na TVN niezłe sie nakombinowali. Trochę słabe to źródło i szkoda ze w drugim półroczu nie wpisali listopada i grudnia. Ale faktycznie jak z 2021 uwzgłębisz 12 miesiecu i z tego 10 to w tym roku będzie mniej wypadków. 😂

”Nieprawda 2”

przynajmniej w pierwszym półroczy liczba wypadków była większa niż w 2021.

Ciężko mi znaleść dane za 3 kwartał a tym bardziej za 4 kwartał których pewnie jeszcze nie ma.

„Nieprawda 3”

chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, a przez nie zaprzeczyłem ze ilość pijanych kierowco sie zmniejszyła. Napisałem przecież ze części Ukraińców jechało bronić ojczyzny, oni tez często prowadzili do pijani.
Generalnie liczba wypadków spowodowana przez pijanych uczestników ruchu sukcesywnie spadała takie bez zaostrzenia przepisów i wprowadzania niekonstytucyjnej i głupiej rekwiracji samochodu :

https://mubi.pl/poradniki/jak-alkohol-wplywa-na-statystyki-wypadkow-w-polsce/


I bonus od naszych rządzących socjalistów - złodzieji.

Obecnie chcą Banasia usunąć z polityki żeby moc bardziej swobodnie kraść. Tym bardziej ze Banaś zapowiedział kontrole w Orelnie i walki mogą wyjść na wierach.


a jak sie różnią statystyki w intensywnościruchu drogowego za 2021 i 2022? Osobiście nie wiem, ale gdyby mnie ktoś spytał to bym powiedział ze w 2022 jest jednak mniejszy ruch.

 
Trochę słabe to źródło i szkoda ze w drugim półroczu nie wpisali listopada i grudnia
Może dlatego, że były to pisane w listopadzie? Nie sądzisz? Prostowali bzudry Rygasa, bo i on przecież nie opierał się na danych z całego roku. Ba. Przecież jego lament odnośnie tego jak bardzo wzrosła liczba wypadków dotyczy tylko dwóch miesięcy, stycznia i lutego, w pozostałych miesiącach takiego dramatu nie ma a całościowo może się okazać nawet, że w 2022 zginęło mniej ludzi na pasach niż w 2021 tylko pewnie i na to Rygas odpowiedniego fikoła wywinie, albo po prostu nakryje temat kolejny clickbajtowym tytułem i tematem.
przynajmniej w pierwszym półroczy liczba wypadków była większa niż w 2021.
Bo początek 2021 to obostrzenia covidowe. Z tego samego powodu w kwietniu 2020 spadła drastycznie liczba wypadków.

a jak sie różnią statystyki w intensywnościruchu drogowego za 2021 i 2022? Osobiście nie wiem, ale gdyby mnie ktoś spytał to bym powiedział ze w 2022 jest jednak mniejszy ruch.
No tak i ty będziesz teraz twierdził, że było mało wypadków na koniec 2022 bo ruch spadł przez ceny paliw, ale zupełnie nie akceptujesz tego, że na początku 2021 był mały, bo szkoły były zamknięte, więcej ludzi pracowało zdalnie i nie było wojny?
 
Może dlatego, że były to pisane w listopadzie? Nie sądzisz? Prostowali bzudry Rygasa, bo i on przecież nie opierał się na danych z całego roku. Ba. Przecież jego lament odnośnie tego jak bardzo wzrosła liczba wypadków dotyczy tylko dwóch miesięcy, stycznia i lutego, w pozostałych miesiącach takiego dramatu nie ma a całościowo może się okazać nawet, że w 2022 zginęło mniej ludzi na pasach niż w 2021 tylko pewnie i na to Rygas odpowiedniego fikoła wywinie, albo po prostu nakryje temat kolejny clickbajtowym tytułem i tematem.

Bo początek 2021 to obostrzenia covidowe. Z tego samego powodu w kwietniu 2020 spadła drastycznie liczba wypadków.


No tak i ty będziesz teraz twierdził, że było mało wypadków na koniec 2022 bo ruch spadł przez ceny paliw, ale zupełnie nie akceptujesz tego, że na początku 2021 był mały, bo szkoły były zamknięte, więcej ludzi pracowało zdalnie i nie było wojny?



ale przecież liczba wypadków w kolejnych miesiącach była podobna. No i skoro ktoś nie chodzi do szkoły to siedzi tylko w domu? Sam pracyje i większość moich znajomych od początku epidemi zdalnie. To nie tak ze nagle wszyscy do pracy chodzą, stad ta liczba powinna sie zmniejszyć. Mało tego wiele osób przeniosla sie z miast na wieś lub przedmieścia.
inna sprawa ze przypadku wypadków od lat pomimo rosnącego ruchu i ilości pojazdów mamy trend spadkowy i liczba ta pomimo ze w zasadzie kary sie zmniejszaly (inflacja) systematycznie spadaly.
podjerzewam ze dużo większe bezpieczeństwo na przejechać było by wówczas gdyby zwiększyć kary dla pieszych, gdyż im zawsze łatwiej sie zatrzymać i łatwiej maja widoczność. To tak jaby teraz wprwadzic pierwszeństwo samochodów na przejazdach kolejowych.
Kolejna co bym zrobił to wycięcie drzew wzdłuż drog i szczególnie na zakrętach. Nie wiem ile ludzi sie jeszcze musi o nie zabić żeby ktoś pomyślał.
 
@Tom256 Trzeba wyciąć wszystkie drzewa ,które są przy drogach ,domy ,które stoją przy drogach też trzeba zburzyć odrazu bo auto może przecież wypaść z drogi i wjechać w dom 👍
 
Zasypać wszystkie rowy
 
I bonus od naszych rządzących socjalistów - złodzieji.

Obecnie chcą Banasia usunąć z polityki żeby moc bardziej swobodnie kraść
Dowody proszę... PS. Jak wróci plemiel tenkraju, to od razu zapanuje prawo i sprawiedliwość i każdy pisowski "złodziej" zgnije w pierdlu.
 
@Tom256 Trzeba wyciąć wszystkie drzewa ,które są przy drogach ,domy ,które stoją przy drogach też trzeba zburzyć odrazu bo auto może przecież wypaść z drogi i wjechać w dom 👍
Jest zakaz budowania domów bardzo blisko drogi, a powodem jest właśnie bezpieczeństwo.



statystyki śmiertelnych wypadków przy najechaniu na drzewo w 2021.

1672952083837.png
 
Last edited:
ale przecież liczba wypadków w kolejnych miesiącach była podobna

Nie nie była i nawet mi się nie chce przeklejać statystyk, bo są w linku.

inna sprawa ze przypadku wypadków od lat pomimo rosnącego ruchu i ilości pojazdów mamy trend spadkowy i liczba ta pomimo ze w zasadzie kary sie zmniejszaly (inflacja) systematycznie spadaly.

Nie wszędzie spadała i m.in. dlatego zmieniono przepis odnośnie pasów.

gdyż im zawsze łatwiej sie zatrzymać i łatwiej maja widoczność

Ale nie wąża ponad tonę i nie chodzą po kilkadziesiąt na godzinę.

To tak jaby teraz wprwadzic pierwszeństwo samochodów na przejazdach kolejowych.

Najpierw tiry przed osobówkami.....

zwiększyć kary dla pieszych

Aha czyli nie jesteś przeciwnikiem kar tylko chcesz kar które ciebie nie obejmą.
 
Nie nie była i nawet mi się nie chce przeklejać statystyk, bo są w linku.
no domyślam sie ze ci sie nie chce.


Nie wszędzie spadała i m.in. dlatego zmieniono przepis odnośnie pasów.
Ttend był lekko spadkowy i to pomimo rosnącego ruchu i wielkości mandatów. Widać to na wykresie.

Ale nie wąża ponad tonę i nie chodzą po kilkadziesiąt na godzinę.
dlatego łatwiej im sie zatrzymać i maja większa wiadomość. Łatwiej tez zauważyć w nocy samochód niż pieszego, szczególnie ubranego na czarno, dlatego ma to większy sens.
Aha czyli nie jesteś przeciwnikiem kar tylko chcesz kar które ciebie nie obejmą.
to już totalny odstrzał z twojej, 😂. tak sie składa że każdy z nas jest pieszym i każdego z nas dotyczą przepisy dla pieszych. Naprawdę czasami sie zastanawiam skąd ty bierzesz te bzdury ?


Wprowadzając tak drakońskie kary, można by sie co najmniej spodziewać znaczne niższej liczby wypadków. A tutaj nie dość ze masz znacznie mniej płynniejszą jazdę, dziadków jadących po 50km/h poza terenem zabudowanym to jeszcze liczba wypadków jakoś niespecjalnie zmalała. I jeszcze jest to głupie przeświadczenie ze jak będę jeździł z przepisami to nic mi sie nie stanie. Wiesz ja pracuje w IT, my rozwiązujemy problemy a nie maskujemy ich objawy, a prawda jest od lat taka samym. Źle zaprojektowane skrzyżowania, niezbepieczne przejścia dla pieszych, nieoświetlona i dzierżawę drogi, mnóstwo zakrętów z drzewami, mało dróg ekspresowych i autostrad, na których jest najmniej wypadków pomimo największej prędkości. Generalnie zaostrzenie przepisów nie spełniło swojej roli bo jej nie mogło spełnić. Główny problem leży w infrastrukturze przystosowanej pod bryczki a nie pod samochody.
 
Ttend był lekko spadkowy i to pomimo rosnącego ruchu i wielkości mandatów. Widać to na wykresie.
Ilość wypadków na pasach wzrastała. (mówię o latach poprzedzających covidowo-wojenną epopeje) Czy to przez pieszych patrzących się na ekrany czy przez kierowców patrzących się na ekrany nie chce mi się wnikać w tej chwili.

dlatego łatwiej im sie zatrzymać i maja większa wiadomość. Łatwiej tez zauważyć w nocy samochód niż pieszego, szczególnie ubranego na czarno, dlatego ma to większy sens.
Mają też dużo większą odpowiedzialność, bo potencjalnie zrobią większą szkodę. Pod kątem pieszych i ich oznakowania i tak jest duża poprawa. Zresztą też mają za to mandaty.
No i nie odpowiedziałeś na pytanie odnośnie TIRów, czy powinny mieć pierwszeństwo i powinieneś im ustępować jak włączasz się do ruchu czy jak dwóch tirowców ma ochotę się nawzajem wyprzedzać przez kilka kilometrów na autostradzie. W końcu też powinni mieć pierwszeństwo.

to już totalny odstrzał z twojej, 😂. tak sie składa że każdy z nas jest pieszym i każdego z nas dotyczą przepisy dla pieszych. Naprawdę czasami sie zastanawiam skąd ty bierzesz te bzdury ?
Mniej dotyczą. Pasuje? Masz generalnie jakiś problem z diagnozowaniem źródła problemów jak chociażby tu
Wprowadzając tak drakońskie kary, można by sie co najmniej spodziewać znaczne niższej liczby wypadków. A tutaj nie dość ze masz znacznie mniej płynniejszą jazdę, dziadków jadących po 50km/h poza terenem zabudowanym to jeszcze liczba wypadków jakoś niespecjalnie zmalała. I jeszcze jest to głupie przeświadczenie ze jak będę jeździł z przepisami to nic mi sie nie stanie. Wiesz ja pracuje w IT, my rozwiązujemy problemy a nie maskujemy ich objawy, a prawda jest od lat taka samym. Źle zaprojektowane skrzyżowania, niezbepieczne przejścia dla pieszych, nieoświetlona i dzierżawę drogi, mnóstwo zakrętów z drzewami, mało dróg ekspresowych i autostrad, na których jest najmniej wypadków pomimo największej prędkości. Generalnie zaostrzenie przepisów nie spełniło swojej roli bo jej nie mogło spełnić. Główny problem leży w infrastrukturze przystosowanej pod bryczki a nie pod samochody.

Gdzie zupełnie ignorujesz główny czynnik powodujący wypadki. Ludzki.

Generalnie zaostrzenie przepisów nie spełniło swojej roli bo jej nie mogło spełnić.

Szczerze to spadek liczby wypadków o 6.7% czy liczby zabitych o 16% czy rannych o 6.4% to nie jest wcale takie nic i to więcej niż bym się spodziewał biorąc pod uwagę covid na początku 2021 i wojnę w 2022.
 
no domyślam sie ze ci sie nie chce.

Jeszcze to dla Ciebie zrobię na zakończenie. To dane z liczbą śmiertelnych wypadków na pasach z 2021 i 2022 i porównanie ze sobą 4 tych samych miesięcy w roku. Kolumna po lewej to dane z 2021 (przed zmianami przepisów odnośnie przejścia), po prawej z 2022 (po zmianie przepisów odnośnie przejścia).

e3314350a7e21.jpg

Po zmianie przepisów liczba wypadków wzrosłą, zmalała czy pozostała bez zmian? Gdzie tutaj nastąpił ten skokowy wzrost o którym pisze Rygas? Czy po prostu Pan Rygas dobiera argumenty i dane pod tezę i ignoruje wszystko inne?
 
Back
Top