• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

POLYTRON MTC (Metal Treatment Concentrate)

CICHY

Użytkownik
Lokalizacja
Wrocław
Samochód
Nissan Almera (n15) GTI z 1999 roku, silnik SR20DE (nominalnie 143 KM) - czerwona - oraz Mazda RX-8 Revolution z 2004 roku, silnik Wankla 1,3 (nominalnie 232 KM) - też czerwona ;-)
Jak w tytule - na swojej stronie obiecują takie cuda, jak poniżej w opisie.
Ktoś tego już używał?
Warte to cos jest grzechu, czy kolejna ściema marketingowa?

Dla porządku - poniżej opis ze strony POLYTRON:

POLYTRON™ (MTC) Metal Treatment Concentrate KONCENTRAT DO OLEJU
Dzisiejszy najbardziej zaawansowany technologicznie pakiet dodatków do olejów silnikowych i innych smarów

POLYTRON MTC (Metal Treatment Concentrate): ponieważ jest POLARYZOWANY, jest przyciągany do powierzchni metalowych i metalurgicznych form (z oryginalnego metalu) trwałej mikropowierzchni z polerowanego metalu, która zdecydowanie odporna jest na zużycie, ekstremalne ciśnienie i nadmierną temperaturę. Powierzchnie metalowe są przez cały czas traktowane, co zapewnia natychmiastowe smarowanie rozruchu. Tarcie jest znacznie zmniejszone, a zużycie jest wyeliminowane do 95%, co skutkuje maksymalną żywotnością sprzętu, osiągami oraz zużyciem oleju i paliwa. Polytron MTC jest kompatybilny ze wszystkimi olejami silnikowymi, olejami przekładniowymi, płynami transmisyjnymi i innymi smarami.
Podsumowanie: Wpływ Polytronu na MTC i FC na osiągi silników.
√ Może przywrócić do 95% oryginalnej kompresji silnika.
√ Eliminują zużycie części silnika (żywotność silników lub innych urządzeń jest zwiększona o 600% do 900%)
√ Utrzymują silnik całkowicie w czystości z wszelkich osadów węgla.
√ Sprawiają, że silniki i inny sprzęt działają coraz cichej i ciszej.
√ Przyczyniają się do znacznego zmniejszenia wibracji.
√ Wydłużają okresy między wymianami oleju o 300% do 600%.
√ Sprawiają, że wtryskiwacze i pompy paliwa trwają o 100% dłużej.
√ Przyczyniają się do znacznych oszczędności w paliwie i oleju.
√ Silniki i wyposażenie są chronione przez pewien czas w przypadku utraty smaru.
√ Redukują one zanieczyszczenia spalin o 40% do 60% (w wielu branżach wydobywczych na terenach zamkniętych jest to bardzo ważny czynnik ograniczający zagrożenia dla zdrowia). (Mogą one być oferowane władzom miejskim i władzom transportowym, aby radykalnie zmniejszyć problemy ze smogiem w miastach.)
√ Ich użycie powoduje oszczędności w kosztach utrzymania nawet o 60%, a czas przestoju nawet o 90%.
√ Może być stosowany w maszynach i urządzeniach o tych samych dramatycznych efektach.
√ Liczby te oparte są na osiągnięciach Polytrona MTC i FC w tysiącach silników.
√ Polytron MTC przyczynia się do zmniejszenia poziomu hałasu i obniżenia temperatury roboczej.
√ Wydłuża żywotność filtra oleju, a zawór PCV (Positive Crankcase Ventilation) pozostaje wolny i czysty.
√ Ta jakość przyczynia się również do wydłużenia żywotności silnika i oszczędności paliwa. 10% POLYTRON MTC zapewni całkowite oczyszczenie silnika ze złogów węgla, szlamu i lakieru, zapewniając w ten sposób bardzo czystą i płynną pracę silnika.
√ POLYTRON MTC to doskonały środek dyspergujący, który rozpuszcza wszelkie istniejące nagromadzenia osadów i nagarów na częściach silnika w ciężkiej eksploatacji.
Zastosowanie Polytron (MTC)
√ Silniki spalinowe i silniki wysokoprężne: samochody osobowe, ciężarowe, kolejowe, morskie itp.
√ Automatyczne i ręczne skrzynie biegów
√ Mechanizmy różnicowe i skrzynie biegów.
√ Łożyska i czopy łożysk.
√ Wspomaganie układu kierowniczego
√ Pompy
√ Sprężarki powietrzne
√ Układy chłodzenia
√ Hydrauliczne systemy napędowe w ciężkich maszynach rolniczych i maszynach rolniczych
√ Sprzęt górniczy i hutniczy
√ Urządzenia kolejowe
√ Odwierty naftowe i wodne Wyposażenie wiertnicze
√ Wyposażenie warsztatów maszynowych: Szlifowanie, wiercenie, frezowanie itp.
√ Narzędzia pneumatyczne
√ Oświetlenie morskie i statki o dużej wytrzymałości.

Sposób stosowania Polytron MTC
DAWKOWANIE
TRANSPORTY: SAMOCHODOWY, KOLEJOWY, MORSKI, LOTNICZY
√ SILNIKI: Na 1 litr oleju / 10% MTC (100 ml.). Do 4-5 litrów oleju wlać całą butelkę. Powyżej 5 litrów oleju dodajemy na każdy następny 1 litr / 10% MTC (100 ml.) z drugiej butelki.
√ SKRZYNIE MANUALNE: Na 1 litr oleju / 10% MTC (100 ml.)
√ PRZEKŁADNIE / MOSTY: Na 1 litr oleju / 10% MTC (100 ml.)
√ SKRZYNIE AUTOMATYCZNE: Na 1 litr oleju / 5% MTC (50 ml.)
√ WSPOMAGANIE KIEROWNICY: Na 1 litr oleju / 5% MTC (50 ml.)
√ UKŁADY HYDRAULICZNE: Na 1 litr oleju / 5% MTC (50 ml.)
√ SILNIKI ULTRALEKKICH I LEKKICH SAMOLOTÓW: Na 1 litr oleju / 5% MTC (50 ml.)
√ SILNIKI DWUSUWOWE: 10% MTC (100 ml.) – do mikstury
PROPORCJE
√ SILNIKI – do 5 litrów oleju – 1 butelka
√ MANUALNE SKRZYNIE BIEGÓW – 10% MTC / 1 litr oleju
√ AUTOMATYCZNE SKRZYNIE BIEGÓW – 5% MTC / 1 litr oleju
√ MOSTY – 10% MTC /1 litr oleju
√ PRZEKŁADNIE – 10% MTC / /1 litr
√ MECHANIZMY RÓŻNICOWE – 10% MTC / 1 litr oleju
√ UKŁADY Z ŁOŻYSKAMI – 10% MTC / 1 litr oleju
√ SYSTEMY Z KOŁAMI ZĘBATYMI – 10% MTC / 1 litr oleju
√ SYSTEMY HYDRAULICZNE – 5% MTC / 1 litr oleju
√ SILNIKI DWUSUWOWE – 10% MTC (do mikstury)
Pośredni wpływ technologii MTC zawartej w produkcie Polytron na żywotność olejów silnikowych.
Istnieje kilka głównych powodów, dla których działanie oleju silnikowego ulega pogorszeniu i ostatecznie musi zostać zastąpiony nowym olejem. Niektórzy producenci zalecają wymianę oleju co 5000 km, niektóre co 10 000 km, a dla wielu syntetycznych olejów zaleca się ich wymianę co 15 000 do 20 000 km.
Główne przyczyny awarii oleju silnikowego
1.a. W silniku gazy spalinowe penetrują układ olejowy i opary oleju w komorze spalania i układzie paliwowym, głównie przez luzy między pierścieniami tłokowymi a ściankami cylindrów. Nazywane są one uderzeniem gazów. Gazy spalinowe, które przenikają do układu olejowego, wpływają na charakterystykę oleju, a opary oleju wpływają na jakość spalania paliwa na gorsze, co powoduje wzrost poziomu zanieczyszczeń w spalinach, powodując, że część uderzenia przez gazy, które przenikają do układu olejowego, jest jeszcze bardziej agresywna chemicznie. Gazy te reagują z wilgocią i olejem, co powoduje powstawanie kwasów, które rozkładają olej i powodują korozję metali (wilgoć jest wynikiem spalania produktu i wilgotności zewnętrznej). Jak wiesz, kiedy metal ulega korozji, staje się słabszy i zużywa się znacznie szybciej. Firmy naftowe dodają do swoich produktów oleje, które są przeznaczone do neutralizacji tych kwasów. Z biegiem czasu stężenie tych chemikaliów spada. Parametrem, dla którego testowany jest olej silnikowy, aby upewnić się, że wciąż zawiera on wystarczającą ilość chemikaliów, aby zneutralizować kwasy, jest Total Base Number (TBN). Jeśli jego poziom spadnie o ponad 50% w stosunku do poziomu w nowym oleju, zaleca się wymianę oleju.
1.a.1. Metaliczne cząstki zużywające się zawieszone w oleju reagują chemicznie z innymi zanieczyszczeniami i olejem, przyczyniając się do jego kwasowości, korozyjności i niższego poziomu TBN.
1.b. Zmniejszenie lepkości oleju spowodowane przez następujące czynniki:
1.b1. W wyniku procesu ścinania. Każda warstewka oleju uwięziona między powierzchniami ciernymi, które ocierają się o siebie, jest poddawana to mechanicznemu naciskowi, który rozkłada cząsteczki oleju, zmniejszając je, powodując niższą lepkość.
1.b.2. Zużycie cząstek stałych i cząstek twardych osadów, które są uwięzione pomiędzy powierzchniami ciernymi, potęguje efekt procesu ścinania.
1.b.3. Rozkład termiczny przyczynia się do zmniejszenia lepkości oleju. Im wyższa temperatura robocza silnika, tym szybciej olej ulega rozpadowi, obniżając jego lepkość.
1.b.4. Jak zobaczymy później, częściowo zatkane wtryskiwacze mogą wtryskiwać paliwo z niewłaściwym strumieniem rozpylania, co powoduje wysokie stężenie niespalonego paliwa przenikającego do układu olejowego. To paliwo rozcieńcza olej i zmniejsza jego lepkość. Jak wiadomo, zmniejszenie lepkości oleju wiąże się z różnorodnymi problemami, takimi jak zmniejszona kompresja (przekłada się na niższą moc, wzrost zużycia paliwa, większe zanieczyszczenie gazem), przyspieszone zużycie iw najgorszym przypadku awaria silnika.
 
stronki, jaki znalazłem są na ten przykład takie:



www.polytron.pl



POLYTRON PL - POLYTRON


POLYTRON™ (PL) Penetrating Lubricant PŁYN PENETRUJĄCO-SMARUJĄCY Dzisiejszy najbardziej zaawansowany technologicznie pakiet (MTC) w aerozolu Opis Polytron (PL) POLITRON Ultra Performance PENETRATING LUBRICANT (PL) zawiera POLYTRON MTC i jest naukowo wymieszany, aby był najbardziej skuteczny...

www.polytron.pl







Polytron - Home




www.polytron-lubes.com
www.polytron-lubes.com







POLYTRON DIRECT - Motor oils, Oil additives, Lubricants, Fuel conditioners


Polytron - the best in the world Oil Additives, Motor oils and ultra Lubricants. DIRECT SUPPLIER in the US. Order online now!

polytrondirect.com




http://www.polytronromania.com/
 
Znalezione na niemieckim forum oil-club.de

1642970532230.png
 

Attachments

  • Manual Polytron-MTC.pdf
    234,8 KB · Odwiedzin: 113
  • Manual Polytron MTC Symbol.pdf
    588,7 KB · Odwiedzin: 92
  • MSDS MTC.pdf
    48,5 KB · Odwiedzin: 124
Tu coś niemieckojęzyczni piszą o efektach tego MTC:

 
Teraz tak MSDS z linku:

IMG_20220123_221931.jpg


szybkie Ctrl+C i Ctrl+V:
<3%
IMG_20220123_221903.jpg

Dalej
30%-60%
IMG_20220123_221637.jpg

Następnie
25%-45%

IMG_20220123_221727.jpg

<3% - środki antykorozyjne i detergenty

Ponieważ ja jestem chemicznym głąbem to zostawiam pole dla @Pedros @poziom1989 i @wlyszkow
 
Last edited:
A te "amines" to coś wspólnego z PEA (no w końcu polieteroaminy...) może mają???
czy błądzę???
 
Ta amina kokosowa może trochę tarcie obniżać tylko 10% dodatku do oleju to bardzo duża dawka aminy no i temp zapłonu dodatku >153°C przy tak wysokim dawkowaniu zbije temp zapłonu oleju Msds nie pokazuje także szkodliwości składników bo nie jest w standardzie EU a ta amina sporo ma ostrzeżeń i to mocnych, które powinny być także na butelce przy tak wysokiej zawartości.

 
Ale grafen to musi być!
i to POLARYZOWANY! 🤣
"√ Wydłużają okresy między wymianami oleju o 300% do 600%." Wow! Czyli coś dla fanów olejów LL i wymian co 30 tyś km. Teraz to wymiana oleju co 100-150 tyś km". 🤣
 
Ta amina kokosowa może trochę tarcie obniżać tylko 10% dodatku do oleju to bardzo duża dawka aminy no i temp zapłonu dodatku >153°C przy tak wysokim dawkowaniu zbije temp zapłonu oleju Msds nie pokazuje także szkodliwości składników bo nie jest w standardzie EU a ta amina sporo ma ostrzeżeń i to mocnych, które powinny być także na butelce przy tak wysokiej zawartości.

A czy ta "amina" może wpływać jakoś na uszczelnienia???
 
Nie wiem, raczej tlenków amin w składzie olejów smarowych nie ma. W niskich dawkach do kilku % można to znaleźć w różnego rodzaju czyścidłach, aerozolach raczej jako killer bakterii.
 
Back
Top