• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

POMIARY OPORÓW WEWNĘTRZNYCH SILNIKA SPALINOWEGO

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Czy ktoś mógłby zinterpretować ten fragment: "...wzrost temperatury oleju o 10°C pociągał za sobą spadek momentu oporów o około 1,4 Nm..."
Wydawało mi się, że jak temp. oleju rośnie, powiedzmy do nie więcej niż ok. 100st.C, to lepkość spada i opory maleją...
 
@dragster to chyba trzeba rozumieć właśnie w ten sposób jak przedstawiłeś bo zmniejsza się opór (spadek momentu oporów) przynajmniej ja to tak rozumiem więc silnikowi jest lżej.
 
Dlatego wszyscy producenci starają się aby ich silniki mogły pracować z olejami o jak najniższej lepkości, mniejszy opór, mniejsze straty energii na jego pokonanie, mniejsze zużycie paliwa.
 
Back
Top