- Marka samochodu
- Opel Astra H
- Budżet/ile litrów
- 200zł do układu wchodzi 4.5L
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.6 Z16XER
- Data produkcji
- 2007
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- nie zaobserwowałem.
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- dexos2/C3 (Jeśli nie dostępne A3)
- Jaki olej masz obecnie
- Elf full tech c4 5w30
Witam wszystkich. Od prawie roku jestem posiadaczem Astry H z motorem Z16XER (1.6 115km).
Jestem osobą zbyt wnikliwą i mam nieskończoną zagwozdkę odnośnie doboru oleju jaki zalać. Od razu mówię że aktualnie zalany Elf nie został dobrany przeze mnie, ale po przejechanych ok 3tyś km, na nim nie zauważyłem absolutnie jakiegokolwiek ubytku oleju (Przy wymianie płukanka liqui moly).
Przed jego wlaniem okazało się na warsztacie że motor jest znacznie zanagarowany, stąd moja chęć żeby dać tej jednostce pracować najdłużej jak się da.
Po przestudiowaniu sporej części forum uznałem że warto zalać Shell helix ultra ECT C3 5W30 głównie ze względu na fajne możliwości neutralizacji spalin (a ten silnik ma stety niestety spore przedmuchy), ale w instrukcji zauważyłem że dla krajów spoza UE jest dopuszczalne A3/B4 gdzie zazwyczaj te możliwości są jeszcze większe.
Wiem że zbytnio komplikuję sobie życie zapewne, ale jak mówię, zależy mi na życiu tego auta. Będę serdecznie wdzięczny za każdą chęć pomocy w doborze, oraz próbę wytłumaczenia mi dlaczego np a3/b4 a nie c3 lub odwrotnie itd.
Jestem osobą zbyt wnikliwą i mam nieskończoną zagwozdkę odnośnie doboru oleju jaki zalać. Od razu mówię że aktualnie zalany Elf nie został dobrany przeze mnie, ale po przejechanych ok 3tyś km, na nim nie zauważyłem absolutnie jakiegokolwiek ubytku oleju (Przy wymianie płukanka liqui moly).
Przed jego wlaniem okazało się na warsztacie że motor jest znacznie zanagarowany, stąd moja chęć żeby dać tej jednostce pracować najdłużej jak się da.
Po przestudiowaniu sporej części forum uznałem że warto zalać Shell helix ultra ECT C3 5W30 głównie ze względu na fajne możliwości neutralizacji spalin (a ten silnik ma stety niestety spore przedmuchy), ale w instrukcji zauważyłem że dla krajów spoza UE jest dopuszczalne A3/B4 gdzie zazwyczaj te możliwości są jeszcze większe.
Wiem że zbytnio komplikuję sobie życie zapewne, ale jak mówię, zależy mi na życiu tego auta. Będę serdecznie wdzięczny za każdą chęć pomocy w doborze, oraz próbę wytłumaczenia mi dlaczego np a3/b4 a nie c3 lub odwrotnie itd.