Bear
Użytkownik
- Samochód
- E39 535iA 1996 / E39 520i 1998 / Honda civic vii 1.4is
Witam.
Panowie.. prosił bym aby ktoś wtajemniczony w temat bardziej niż ja porównał mi oleje które poniżej zamieszczę.
opcja 1 :
Mobil LT 71141
Jest to olej zalecany do skrzyni (mowa o zf 5hp24) przez bmw.
Cena za 1l około 35-40zł
Dostępność tylko i wyłącznie 1l lub 20l
Z tego co znalazłem w Internecie jest to olej półsyntetyczny
Opcja 2 :
Ravenol ATF 4/5hp fluid
Spełnia normę lt 71141
Cena za 1l 45-50zł
Dostępność w opakowaniu 4l cena około 170zł
Producent podaje, że jest to olej syntetyczny
Parametry techniczne: Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z Kolor brązowy Gęstość przy 20 oC g/ml 0,847 DIN 51 757 Lepkość przy -40 oC mPas(cP) <17900 DIN 51 377 przy 40 oC mm2 /s 31,8 DIN 51 562 przy 100 oC mm2 /s 7,1 DIN 51 562 Temperatura zapłonu COC oC >160 DIN ISO 2592 Temperatura krzepnięcia oC -42 DIN ISO 3016
(przepraszam ze tak ciągiem)
Opcja 3 :
Millers ATF DM
Spełnia normę lt 71141
cena za 1l 30-35zł
Dostępność w opakowaniu 5l cena około 120zł
Producent podaje że również jest to olej syntetyczny
Ciężar właściwy przy 15 C: 0,862
Lepkość kinematyczna przy 100 C: 7,5 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C: 35,5 cSt
Indeks lepkości: 186
Temperatura krzepnięcia: -51 C
Temperatura zapłonu: 185 C
Kolor: czerwony
Lepkość Brookfield przy -40 C: 19,000 cP
Który z nich będzie najlepszy?
Czy kwestia olejów bazowych (syntetyk / półsyntetyk) jest równie ważna co w olejach silnikowych?
Kwestia koloru... Miałem Ravenol na pierwszą zmianę jest koloru jasno-złotego.
Miałem również Millersa ATF DM jest koloru wiśniowego jak typowy ATF ma to jakiekolwiek znaczenie? czy to tylko kwestia barwnika?
Z tych 3 najbardziej pasuje mi Millers :
Nie mam problemem z dostępnością ww. oleju.
Cena jest bardzo atrakcyjna oraz opakowania 5-cio litrowe (kupuje jedno opakowanie i mam akurat na wymianę - nie muszę składować otwartego oleju)
Co do Mobila Lt 71141 :
Przemawia za nim to, że był olejem wlewanym fabrycznie ( wszystko na to wskazuje)
Wg serwisówki BMW zalecany olej (natomiast wiemy jak to jest z serwisówką bmw... trzeba do tego ostrożnie podchodzić. Nie zalecają wymiany oleju w skrzyni a wiemy jak jest... )
Natomiast jest półsyntetykiem (tak jak pytałem wcześniej czy ma to jakiekolwiek znaczenie?)
Cena jest średnio atrakcyjna (jeśli jest olejem najlepszym z ww. nie jest to kluczowe)
Jest dostępny tylko w opakowaniach 1l (20l wykluczam jest to i minus i plus jeśli jest olejem topowym do ww. skrzyni jest to pomijalne z mojej perspektywy)
Co do Ravenola 4/5hp fluid :
Najmniej korzystna opcja z mojej perspektywy.
Z dostępnością bez problemu.
Natomiast cena średnia.
Jeśli mieli byście Panowie jakieś inne typy do ww. skrzyni to śmiało ja znam tylko te 3.
Myślę, że temat warto pociągnąć i rozwinąć być może komuś jeszcze się przyda wiedza którą tutaj potencjalnie zgromadzimy.
W temacie serwisu olejowego automatycznych skrzyń u nas jest nadal kiepsko...
Zdecydowana większość mechaników nie zaleca lub wręcz przestrzega co jest dla mnie całkowicie nie zrozumiałym zjawiskiem (coś jak do niedawna płukanie silnika lub przejście z pół syntetyka na syntetyk... podejście powoli ulega zmianie myślę, że między innymi dzięki wiedzy na forach takich jak to.)
Z góry dziękuje wszystkim którzy włączą się w dyskusję.
Panowie.. prosił bym aby ktoś wtajemniczony w temat bardziej niż ja porównał mi oleje które poniżej zamieszczę.
opcja 1 :
Mobil LT 71141
Jest to olej zalecany do skrzyni (mowa o zf 5hp24) przez bmw.
Cena za 1l około 35-40zł
Dostępność tylko i wyłącznie 1l lub 20l
Z tego co znalazłem w Internecie jest to olej półsyntetyczny
Własność | |
Gęstość w 15°C, [g/cm3], ASTM D4052 | 0,855 |
Lepkość kinematyczna w 100°C, [mm2/s], ASTM D445 | 7,4 |
Lepkość kinematyczna w 40°C, [mm2/s], ASTM D445 | 37,2 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D2270 | 168 |
Opcja 2 :
Ravenol ATF 4/5hp fluid
Spełnia normę lt 71141
Cena za 1l 45-50zł
Dostępność w opakowaniu 4l cena około 170zł
Producent podaje, że jest to olej syntetyczny
Parametry techniczne: Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z Kolor brązowy Gęstość przy 20 oC g/ml 0,847 DIN 51 757 Lepkość przy -40 oC mPas(cP) <17900 DIN 51 377 przy 40 oC mm2 /s 31,8 DIN 51 562 przy 100 oC mm2 /s 7,1 DIN 51 562 Temperatura zapłonu COC oC >160 DIN ISO 2592 Temperatura krzepnięcia oC -42 DIN ISO 3016
(przepraszam ze tak ciągiem)
Opcja 3 :
Millers ATF DM
Spełnia normę lt 71141
cena za 1l 30-35zł
Dostępność w opakowaniu 5l cena około 120zł
Producent podaje że również jest to olej syntetyczny
Ciężar właściwy przy 15 C: 0,862
Lepkość kinematyczna przy 100 C: 7,5 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C: 35,5 cSt
Indeks lepkości: 186
Temperatura krzepnięcia: -51 C
Temperatura zapłonu: 185 C
Kolor: czerwony
Lepkość Brookfield przy -40 C: 19,000 cP
Który z nich będzie najlepszy?
Czy kwestia olejów bazowych (syntetyk / półsyntetyk) jest równie ważna co w olejach silnikowych?
Kwestia koloru... Miałem Ravenol na pierwszą zmianę jest koloru jasno-złotego.
Miałem również Millersa ATF DM jest koloru wiśniowego jak typowy ATF ma to jakiekolwiek znaczenie? czy to tylko kwestia barwnika?
Z tych 3 najbardziej pasuje mi Millers :
Nie mam problemem z dostępnością ww. oleju.
Cena jest bardzo atrakcyjna oraz opakowania 5-cio litrowe (kupuje jedno opakowanie i mam akurat na wymianę - nie muszę składować otwartego oleju)
Co do Mobila Lt 71141 :
Przemawia za nim to, że był olejem wlewanym fabrycznie ( wszystko na to wskazuje)
Wg serwisówki BMW zalecany olej (natomiast wiemy jak to jest z serwisówką bmw... trzeba do tego ostrożnie podchodzić. Nie zalecają wymiany oleju w skrzyni a wiemy jak jest... )
Natomiast jest półsyntetykiem (tak jak pytałem wcześniej czy ma to jakiekolwiek znaczenie?)
Cena jest średnio atrakcyjna (jeśli jest olejem najlepszym z ww. nie jest to kluczowe)
Jest dostępny tylko w opakowaniach 1l (20l wykluczam jest to i minus i plus jeśli jest olejem topowym do ww. skrzyni jest to pomijalne z mojej perspektywy)
Co do Ravenola 4/5hp fluid :
Najmniej korzystna opcja z mojej perspektywy.
Z dostępnością bez problemu.
Natomiast cena średnia.
Jeśli mieli byście Panowie jakieś inne typy do ww. skrzyni to śmiało ja znam tylko te 3.
Myślę, że temat warto pociągnąć i rozwinąć być może komuś jeszcze się przyda wiedza którą tutaj potencjalnie zgromadzimy.
W temacie serwisu olejowego automatycznych skrzyń u nas jest nadal kiepsko...
Zdecydowana większość mechaników nie zaleca lub wręcz przestrzega co jest dla mnie całkowicie nie zrozumiałym zjawiskiem (coś jak do niedawna płukanie silnika lub przejście z pół syntetyka na syntetyk... podejście powoli ulega zmianie myślę, że między innymi dzięki wiedzy na forach takich jak to.)
Z góry dziękuje wszystkim którzy włączą się w dyskusję.