jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Specol Spec Premium A5/B5 5W-30
Analizę ufundowali @MiroJan , @MVB , @emtiem , @plpawzaw , @W&Wit , @SaNIB 96 , @artunero , @JohnJohn , @Oskr5 , @dualfuel oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Spełnia wymagania:
Strona produktu:
Opis:
Podsumowanie:
Olej bardzo nietypowy, zawartość pierwiastków podstawowych sugeruje raczej dostosowanie do normy C2 niż do A5/B5. Bardzo niski TBN, zdecydowanie poniżej wymogów dla normy A5/B5, z ledwością spełniający wymogi dla C3 zdaje się być jakimś potwierdzeniem. Ponieważ lepkość oraz VI zgadzają się z kartą nie sądzimy żeby była to podróbka.
Olej jest zdecydowanie nietypowy. Lepkości mieszczą się w normie, a wysoka zawartość wapnia nie jest wymogiem dla oleju Full SAPS dlatego możemy polecić ostrożne stosowanie w nowoczesnych silnikach wymagających oleju z normą A5/B5, zwłaszcza benzynowych. Zalecalibyśmy jednak nie używanie, bądź regularną kontrolę, dla silników diesla oraz wszelkich starszych jednostek ze względu na niski TBN.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Analizę ufundowali @MiroJan , @MVB , @emtiem , @plpawzaw , @W&Wit , @SaNIB 96 , @artunero , @JohnJohn , @Oskr5 , @dualfuel oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA A5/B5
- API SL/CF
Spełnia wymagania:
- Ford WSS-M2C913-D
- RN0700
- ST JLR 03.5003
Strona produktu:
Spec Premium A5/B5 SL/CF 5W/30 - Producent Specol Sp. z o.o.
Syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do pojazdów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w silniki benzynowe i wysokoprężne gdzie wymagane jest stosowanie olejów z normą Ford WSS M2C913-D. Dopuszczalne jest stosowanie oleju w samochodach innych producentów, którzy zalecają stosowanie...
specol.com.pl
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C pośrodku normy
- Indeks lepkości (VI): 168 - wartość typowa, olej zapewni odpowiednią ochronę w pełnym spektrum temperatur
- Pakiet dodatków bardzo ubogi jak na normę A5/B5. Stosunkowo niewielka ilość wapnia okraszona solidną dawką magnezu - proporcje wyglądają jak dla oleju mającego zmniejszać prawdopodobieństwo wystąpienia LSPI. Jednak ilość wapnia sugeruje, że nie jest to olej full SAPS. Niewielkie ilości molibdenu i boru, zapobiegający pienieniu krzem
- TBN - 6,1, zdecydowanie poniżej wymogów dla normy A5/B5 (>8)
Podsumowanie:
Olej bardzo nietypowy, zawartość pierwiastków podstawowych sugeruje raczej dostosowanie do normy C2 niż do A5/B5. Bardzo niski TBN, zdecydowanie poniżej wymogów dla normy A5/B5, z ledwością spełniający wymogi dla C3 zdaje się być jakimś potwierdzeniem. Ponieważ lepkość oraz VI zgadzają się z kartą nie sądzimy żeby była to podróbka.
Olej jest zdecydowanie nietypowy. Lepkości mieszczą się w normie, a wysoka zawartość wapnia nie jest wymogiem dla oleju Full SAPS dlatego możemy polecić ostrożne stosowanie w nowoczesnych silnikach wymagających oleju z normą A5/B5, zwłaszcza benzynowych. Zalecalibyśmy jednak nie używanie, bądź regularną kontrolę, dla silników diesla oraz wszelkich starszych jednostek ze względu na niski TBN.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w zamrażalniku: