jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Specol Premium C2/C3 5w-30
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @orzeszpole , @Hlava , @michalm83 , @Maro99 , @plpawzaw , @wuwok , @Uriziel oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Olej dość uniwersalny z punktu widzenia zastosowania go w silnikach wymagających norm opartych o ACEA C2 lub C3 czyli wyposażonych w filtry cząstek stałych, tak benzynowych jak i wysokoprężnych. Nie zalecamy jednak stosowania oleju w okresie gwarancji: typowo jak dla Specola brak aprobat. Sam olej jest bezpośrednią konkurencją dla Lotosa Aurum C3 5W-30 oraz Orlena ME XD 5W-30.
Porównując skład chemiczny który pokazuje analiza, oleje z Płocka wyglądają odrobinę lepiej pod względem pakietu dodatków, natomiast Lotos Aurum zdecydowanie jest olejem budżetowym pod tym względem z praktycznie zerowym dodatkiem boru. Specol plasuje się tutaj pomiędzy obydwoma konkurentami. Nie przesądzamy, który z ww olejów zapewni lepsze własności przeciwzużyciowe ze względu na brak technicznych możliwości ich weryfikacji.
Wszystkie 3 oleje pod tym względem spełniają wymagania norm ogólnych, jak i wskazanych norm producenckich.
Produkt Specola jest dobrym wyborem, a decyzja zakupowa zależeć powinna od przyjętych kryteriów. Biorąc pod uwagę aprobaty i spełnione normy, zdecydowanie wskazujemy na produkt Orlenu.
Pod względem technicznym wszystkie trzy oleje prezentują porównywalny poziom. Jeżeli mielibyśmy wskazać faworytów - Orlen ME XD ze Specolem na równi ze względu na bogatszy pakiet dodatków wykorzystany w oleju.
Natomiast pod względem sprzedaży/dystrybucji wskazanie faworyta jest trudniejsze. Specol dostępny jest zasadniczo w sprzedaży internetowej.
Orlen i Lotos są dostępne również w handlu stacjonarnym, jednak w takim przypadku, ceny już tak konkurencyjne nie są.
Wszystkie 3 oleje można z powodzeniem kupić w cenie poniżej 100PLN/4L.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @orzeszpole , @Hlava , @michalm83 , @Maro99 , @plpawzaw , @wuwok , @Uriziel oraz wielu anonimowych. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C2, C3
- API SN/CF
- BMW LL-04
- Fiat 9.55535-S1
- GM Dexos 2
- RN0700/RN0710, RN17
- MB 229.31/229.51/226.5
- PSA B71 2290
Spec Premium C2/C3 SN/CF 5W/30 - Producent Specol Sp. z o.o.
Syntetyczny olej silnikowy typu "mid SAPS" przeznaczony do pojazdów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w silniki benzynowe z katalizatorem oraz silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bez, posiadające filtry DPF i/lub katalizator TWC. Olej dedykowany do silników producentów, którzy...
specol.com.pl
Opis:
- Olej spełnia standard SAE30 (9,3 < 12,5)
- VI (indeks lepkości) 161: standardowo. Olej zapewni ochronę w wymaganym spektrum temperatur
- Pakiet dodatków oprócz ZDDP w ilości typowej dla olejów w normie C3, zawiera dodatki Molibdenu oraz Boru będących odpowiednio modyfikatorem tarcia i dyspergatorem. Znaczna krzemu będącego dodatkiem przeciwpiennym. Porównując olej z krajową z konkurencją (Orlen XD) pakiet dodatków metalicznych jest zubożony ilościowo
- TBN 8: wartość standardowa i spełniająca z naddatkiem wymogi normy ACEA C3. Biorąc pod uwagę ukierunkowanie oleju na nowoczesne silniki jest to wartość wystarczająca
- Widmo FITR wskazuje iż olej oparty został o bazy gr III (VHVI). Brak dodatków estrowych oraz grupy IV (PAO)
- Podczas mrożenia olej stał się całkowicie nieprzejrzysty, płynność spadła podobnie do innych olejów w tej lepkości
Olej dość uniwersalny z punktu widzenia zastosowania go w silnikach wymagających norm opartych o ACEA C2 lub C3 czyli wyposażonych w filtry cząstek stałych, tak benzynowych jak i wysokoprężnych. Nie zalecamy jednak stosowania oleju w okresie gwarancji: typowo jak dla Specola brak aprobat. Sam olej jest bezpośrednią konkurencją dla Lotosa Aurum C3 5W-30 oraz Orlena ME XD 5W-30.
Porównując skład chemiczny który pokazuje analiza, oleje z Płocka wyglądają odrobinę lepiej pod względem pakietu dodatków, natomiast Lotos Aurum zdecydowanie jest olejem budżetowym pod tym względem z praktycznie zerowym dodatkiem boru. Specol plasuje się tutaj pomiędzy obydwoma konkurentami. Nie przesądzamy, który z ww olejów zapewni lepsze własności przeciwzużyciowe ze względu na brak technicznych możliwości ich weryfikacji.
Wszystkie 3 oleje pod tym względem spełniają wymagania norm ogólnych, jak i wskazanych norm producenckich.
Produkt Specola jest dobrym wyborem, a decyzja zakupowa zależeć powinna od przyjętych kryteriów. Biorąc pod uwagę aprobaty i spełnione normy, zdecydowanie wskazujemy na produkt Orlenu.
Pod względem technicznym wszystkie trzy oleje prezentują porównywalny poziom. Jeżeli mielibyśmy wskazać faworytów - Orlen ME XD ze Specolem na równi ze względu na bogatszy pakiet dodatków wykorzystany w oleju.
Natomiast pod względem sprzedaży/dystrybucji wskazanie faworyta jest trudniejsze. Specol dostępny jest zasadniczo w sprzedaży internetowej.
Orlen i Lotos są dostępne również w handlu stacjonarnym, jednak w takim przypadku, ceny już tak konkurencyjne nie są.
Wszystkie 3 oleje można z powodzeniem kupić w cenie poniżej 100PLN/4L.
Po 4 godzinach w -26 stopniach Celsiusza:
Opakowanie:
Last edited: