• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Pro-Tec P6060 Oxicat Hybrid do czyszczenia sondy i kata

Jeżeli mam bak 60 litrów to śmiało wlewać 3 litry IPA czy lepiej podzielić na trzy tankowania po 20 litrów benzyny? A jakby się sprawdziło aplikowanie IPA atomizerem prosto w przepustnice przy podwyższonych obrotach? Nie zadziałało by szybciej na świece jak i katalizator?
 
Last edited:
Ja zaczynałem od małej ilości paliwa bo nie wiedziałem jak silnik zareaguje wiec zostawiłem miejsce na ew dotankowanie.

Jak aplikujesz do dolotu to jest ryzyko zadławienia ale fakt szybciej zrobi robotę.
 
@Pedros to wg Ciebie w celach "szybkoczyszczących" ile takiego IPA można wlać do ON (jaki stosunek dodatku do paliwa) w miarę bezpiecznie jednorazowo?
 
Do ON 1:500 - 1:250 jeśli bez smaru. Więcej nie ma sensu bo smarność może się pogorszyć i napięcie powierzchniowe może już powodować zbyt małe krople w cylindrze podczas wtrysku.
 
Do ON 1:500 - 1:250 jeśli bez smaru. Więcej nie ma sensu bo smarność może się pogorszyć i napięcie powierzchniowe może już powodować zbyt małe krople w cylindrze podczas wtrysku.
A nie na odwrót ta proporcja czasem?
 
Nie wiem o co się czepiacie...? Kumam proporcje, ale wg poprzedniego posta wyszło, że normalnie 2ml dodatku na 1L ON, a 4ml na 1L ON jeśli bez smaru, bo smarność może się pogorszyć??
Więc chyba zdanie źle skonstruowane, teraz zaczynam przypuszczać, że miałeś na myśli przedział bez typowania
1:500 zwyczajowo, 1:250 bez smaru.
 
To tak chyba, że jak bez smaru to między 1:500 a 1:250 - nie więcej
 
Kazdy umie liczyc. Niech sobie kazdy na kartce napisze proporcje na krzyz z iksem i sobie policzy.
Jak kto opanowal matematyke, takie proporcje sobie stworzy.
 
A w tym sensie 🙃
Chodzi o przedział 1:500 - 1:250.

Potem oprócz pogorszenia smarności dochodzą inne czynniki jak stabilność oksydacyjna itp, bo nie znamy do końca składu paliwa wraz z rafineryjnymi dodatkami.

Teoretycznie nic nie powinno się negatywnego stać ale zawsze jest ryzyko 😎
 
@Pedros IPA sprawdzi się do wyczyszczenia map sensorów czy lepiej zastosować benzynę ekstrakcyjną, która jest do tego zalecana?
 
ja robię mieszaninę 2/3 IPA i 1/3 ( na oko objętościowo) benzyna apteczna i z ręcznej glorii pociągam pod ciśnieniem.
Trochę długo schnie ale zmywa.
 
bardzo dobra frakcja, jest przede wszystkim wolna od zanieczyszczeń w przeciwieństwie do benzyny ekstrakcyjnej a już nie mówiąc o rozcieńczalniku ekstrakcyjnym (loteria składu).

Oczywiście nie muszę mówić że jak rozpylamy to nie wdychamy :D
 
zacząłem eksperyment z tym IPA wlałem 2,5L na bak (55L) jak na razie auto jeździ bez zmian
znaczy się nic nie zauważyłem a warunki drogowe są różne i nie mam się do czego odnieść
podpiąłem forscana jedynie co to korekta długa na minus mi się zrobiła ale nie mam pewności czy od dodatku ?
 
Minęły kolejne 2000km od ostatniego tankowania z P6060. Kod lambdy nie wrócił. Można przyjąć ostrożne założenie, że szuwaks działa.
 
Back
Top